Банковите карти и лимитите за операции с тях

За банковите карти са предвидени лимити. Тяхната роля е да ограничат сумата, с която можете да разполагате чрез картата. Едното от съображенията за това е Вашата сигурност. Другото е, че така сами можете да определите колко може да се тегли на ден от банкомат например – особено практично е за родителите, издали дебитни карти на своите деца.

Лимитите са няколко вида. Има лимити за България и чужбина, за теглене на банкомат и за плащане в търговски обект и интернет. Други лимити определят максималната сума, която можете да изтеглите или платите наведнъж и за 24 часа. Добре е да имате предвид и лимитите за максимален брой операции с картата за 24 часа и за 7 дни.

Когато издадем карта, ние активираме за нея стандартното ниво лимити. Тук можете да видите лимитите за дебитните карти Maestro и Maestro PayPass, като стандартното ниво е „А”. За Visa Electron, Visa Electron payWave и V PAY стандартното ниво е „Z”. Лимитите при револвиращите кредитни карти Visa и MasterCard зависят от Вашия кредитен лимит. Когато получавате картата си, както и по всяко друго време можете да изберете друго ниво лимити (за това дължите такса от 3 лв.), което по-точно би отговаряло на Вашите нужди.

Нека разгледаме няколко примера, за да обясним по-ясно лимитите при картите. Да предположим, че сте получили своята нова карта Maestro PayPass. Не сте избрали друго ниво лимити, така че за нея се отнася стандартното – ниво „А”:

Стандартни лимити за Maestro PayPass

Стандартни лимити за Maestro PayPass

Ето какво означава това ниво „А” за Вас като картодържатели. Със своята Maestro PayPass можете да платите наведнъж най-много 3000 лв. – и в България, и в чужбина. Максималната сума, която можете да изтеглите на банкомат в България и чужбина наведнъж, е 400 лв. Лимитите за 24 часа пък определят максималната сума на операциите, които правите през това време. Те са 3000 лв. за плащане и 400 лв. за теглене. Ако например вече сте изтеглили 400 лв. и в рамките на 24 часа опитате да изтеглите отново някаква сума, операцията ще Ви бъде отказана. Ще трябва да изчакате да изминат 24 часа от първото теглене. Лимитите за 7 дни в България и в чужбина са съответно 3000 лв. за плащане и 2800 лв. за теглене. Интересни са и ограниченията за максимален брой операции за 24 часа и за 7 дни. Можете да използвате своята Maestro PayPass най-много 40 пъти в рамките на 24 часа на банкомати и ПОС терминали, а за 7 дни – 80 пъти.

Ще разгледаме и пример с Visa Electron. Стандартното ниво лимити при нея е „Z”, така че ако не сте избрали друго за нея, то се отнася и за Вашата карта.

Стандартни лимити за Visa Electron

Стандартни лимити за Visa Electron
При стандартното ниво лимити с Visa Electron можете да платите наведнъж покупка до 3000 лв. и в България, и в чужбина. 3000 лв. е и сумата, която можете да платите общо за 24 часа. При тегленията е малко по-различно. Наведнъж в България можете да изтеглите 1000 лв., а в чужбина 400 лв. Общата сума, която можете да изтеглите за 24 часа в България, е 3000 лв., а в чужбина е 400 лв. Лимитите за 7 дни са съответно 6000 лв. за плащане и 6000 лв. за теглене. Ограниченията в броя на операциите за 24 часа е 40 пъти, а за 7 дни е 80 пъти, точно както при Maestro със ниво лимити „A”.

Ако не сте сигурни кое ниво лимити се отнася за Вашите карти, заповядайте в някой от нашите клонове и офиси, за да Ви кажем. Ако Ви предстои дълго пътуване и ще използвате картите си за по-големи суми, така ще сте сигурни, че няма да Ви бъде отказано някое плащане например.

Задайте ни своите въпроси за лимитите. Ние сме тук, за да отговорим и да дадем и други примери.

Споделете с приятели

  • във Facebook
  • в Twitter
  • в Google+
  • в LinkedIn
  • в Pinterest

Коментарите по темата

  • Peter Georgiev
    26.07.2012 @ 17:54

    А ако съм с Маестро мога ли да изтегля 1000 лв. наведнъж?

  • 26.07.2012 @ 18:00

    Здравейте, г-н Георгиев!

    С ниво лимити “F” за Maestro лимитът за теглене на банкомат може да бъде увеличен до 1000 лв. Заповядайте в наш клон, за да проверим кое ниво лимити е активно за Вашата карта и да го променим на “F” при необходимост. Имайте предвид единствено, че повечето банкомати могат да Ви отпуснат максимално 800 лв. – 40 банкноти по 20 лв.

    Поздрави!

  • Симеон Василев
    30.07.2012 @ 18:24

    Здравейте,
    на 5.07. при внасяне на дължима сума по кредитната ми карата , вашата служителка допусна грешка и част от парите ги внесе по другата ми кредитна карта. Заради тази грешка ми се начисли лихва за просрочие 85 лева. Миналият понеделник 23.07.2012 посетих офиса и вашия колега пусна мейл до централния офис на ПИБ за сконтиране на неправилно начислената лихва.До момента проблема не е разрешен. Моля да получа информация на какво се дължи това забавяне в разрешаване на създалата се ситуация. Защо за поправянето на грешка допусната от ваша служителка е необходимо да изпитвам аз неудобството да чакам и да се моля за отстраняването й. Това ми коства време и допълнително напрежение, а смятам , че трябваше като неизправна страна максимално бързо да реагирте и да се извините за причиненото ми неудобство.Ще очаквам вашия отговор.

  • 30.07.2012 @ 18:27

    Здравейте, г-н Василев!

    Ще се свържем с Вас по имейл, тъй като ни е необходима малко повече информация, за да помогнем. Очаквайте нашия имейл до няколко минути.

    Съжаляваме за неудобството.

  • Симеон Василев
    31.07.2012 @ 11:06

    На е-мейла съм ви изпратил необходимите данни

  • 31.07.2012 @ 11:10

    Здравейте отново, г-н Василев!
    Получихме ги и работим по въпроса. Очаквайте нашия отговор.

  • Симеон Василев
    01.08.2012 @ 10:54

    Здравейте за пореден път!
    Тъй като вече 10-ти ден не виждам да се случва каквото и да било по решаване на проблема с неправомерно начислената ми лихва, бих желал да получа някакъв конкретен срок, в който ще ми отговорите , понеже до момента от вас получвам само “ОЧАКВАЙТЕ”. Още повече, че до 6.08. аз трябва да съм си погасил задължението по кредитната карта, а не желая да платя 85 лева лихва ,която не дължа. Преди доста години имах аналогичен проблем в САЩ , но тогава реакцията на банката беше светкавична и освен, че веднага беше коригирана грешката, банката ми въстанови сумата в ДВОЕН РАЗМЕР!! Тук въпроса дори не е само за 85 лева, а е принципен. Може да проверите от кога съм клиент на ПИБ (повече от 12 години), ползвам доста от вашите продукти: има депозити, кредитни и дебитни карти , плащам комунални услуги, получавам трудовите си възнаграждения , ползвам “виртуален банков клон”,имам одобрен ипотечен кредит и т.н. От както имам кредитни карти при вас не съм забавил и 1 стотинка плащане и винаги издължавам до 5-то число цялата ползвана сума. В момента с вашите действия или бездействия ме правите насила лош платец.
    Всичко това сериозно нарушава доверието ми в ПИБ и смея да твърдя, че с всяка изминала година обслужването ви се влошава. Нека не забравяте, че наградите ,които получавате са благодарение на нас клиентите.

  • 01.08.2012 @ 13:43

    Здравейте, г-н Василев!

    Не сме забравили Вашия случай. Усърдно работихме по него. Предстои решението, което предлагаме, да бъде одобрено финално, което по всяка вероятност ще се случи до края на седмицата. Процедурата е малко по-дълга, тъй като не искаме да Ви разочароваме и се стараем да не пропуснем нито един детайл. Нашата препоръка е да внесете своето задължение без начислената лихва. Ние ще се погрижим за останалото, така че да не Ви създаваме неудобство. Благодарим Ви за търпението, което проявихте.

  • Симеон Василев
    01.08.2012 @ 14:29

    Много съжалявам , но за мен това е поредният дежурен отговор, в който не са казва нищо конкретно.
    Не смятам, че една операция по сконтиране отнема 2 седмици. Не разбирам какви са детайлите ,които бихте пропуснали за да не ме разочаровате!?! Аз вече съм разочарован от създалата се ситуация.
    Може ли да ми дадете телефон на колегите ви ,които са ангажирани със случая за да разбера какво точно се случва?

  • 02.08.2012 @ 17:06

    Радваме се, че успяхме да се свържем с Вас, г-н Василев. Имате нашето уверение, че до края на тази седмица или най-късно в началото на следващата ще получите официалния отговор и решение на своя казус.
    Благодарим Ви за търпението и разбирането!