Проектът Bilid предоставя решение на проблема с управлението на големите търговски центрове и офис сгради

Георги Халачев е големият победител в категория „Проектно финансиране за бизнес таланти” в четвъртото издание на организирания от Fibank конкурс „Най-добра българска фирма на годината”. Той спечели 15 000 лв. за реализирането на проекта Bilid.

Georgi Halachev

Специално за нашите читатели той разказа подробно какво представлява проектът, какви са предимствата му и перспективите пред него.

– Г-н Халачев, разкажете на нашите читатели малко повече за проекта Ви?

–  Бизнес сградите – търговски центрове, офис сгради, МОЛ-ове са навсякъде около нас. Изпълнени с големи капиталови инвестиции, всички те очакват своята планирана възвръщаемост. Управлението им обаче в голяма част от случаите се извършва на електронни таблици или частично приложими програми. Неефективния подход в тяхното управление, липсата на аналитични данни и ниското ниво на автоматизация води до много допълнителни разходи и пропуснати ползи за собствениците и управляващите компании.

Проектът ни е свързан именно с предоставяне на решение на този проблем. Софтуерния продукт се казва bilid (www.bilidpm.com) и представлява Софтуерна система като услуга (SaaS) за управление на бизнес и жилищни имоти и взаимоотношенията между всички съществуващи страни – инвеститори, собственици, управяващи компании, наематели, фасилити и ютилити компании. Целта е да се създаде общо достъпна среда за значително повишаване на  ефективността, координацията, аналитичността и автоматизацията на всички процеси в управлението на имоти. Системата ще служи като електронен регистър на собствеността, където ще могат да съхраняват всички документи свързани с имота –  актове, договори и др. Системата ще има  модули свързани с управлението на договорите за ползване и наемите, разпределението на разходи и консумативи, техническата поддръжка и планувана системна профилактика, както и хелп деск и управлението на проблеми.

 – Какви са негови предимства?

 – Няколко са ключовите предимства на които залагаме:

Специализираната функционалност – в момента не съществува SaaS система, която да обхваща всички процеси за управлението на бизнес имоти и да е адаптирана за конкретните нужди на пазара. Нашата система се изгражда според реалните нужди на клиентите. В момента работим пилотно заедно с фасилити компании, инвеститори в имоти, управляващи компании и собственици на бизнес сгради, за да създадем максимално полезно  решение.

Достъпност – Системата е облачно решение и ще е достъпна със съответната оторизация от всички служители и свързани организации от всяко едно работно устройство – PC, работни терминали, таблети и др. Без необходимост да се инсталира на компютри и сървъри.

Цена – системата няма да изисква първоначални капиталови инвестиции (който да чакат съответните амортизации) за придобиване на лицензи, а ще се заплащат месечни такси (които са директни оперативни разходи) за използването и, спрямо необходимостта. Цената ще е адаптирана за съответните пазарни сегменти.

Високата степен на автоматизация на дейностите – автоматично генериране на договори и фактури, синхринизиране с външни системи, разпращане на емейли при съответни събития; напомняне и алармиране за критични срокове и настъпващи събития и др.

Интеграцията с широк набор от външни услуги – електронни фактури, сградна автоматизация, счетоводни и ERP системи, електронни регистри и други.

Как разбрахте за категорията „Проектно финансиране за бизнес таланти” в конкурса „Най-добра българска фирма на годината”?

 – Разбрах за конкурса именно от Вашия вестник Fibank NEWS. Бях в клон на банката в Пловдив, за да открия фирмена сметка на компанията. Докато изчаквах обработката на документите, разгледах вестника, където на първа страница беше обявен конкурса. Веднага ме грабна пилотната категория „Проектно финансиране за бизнес таланти” и реших, че нашия проект е много подходящ кандидат. Имаше обаче един проблем до крайния срок на конкурса оставха три дни. Въпреки това, успяхме със сроковете, макар и в последния момент. Интересното е, че през цялото време имах особеното усещане, че ще спечелим награда от конкурса. Това са едни от онези моменти, когато си много убеден за това, как ще се развият нещата във времето. Дори, когато сроковете за обявяване на финалистите изтекоха и никой не се обади – имах очакването, че нещата ще се развият добре. И ето че един ден телефона звънна и ни поканиха на церемонията на награждаването. Изненадата беше голяма, когато обявиха, че сме на първо място.

– На какъв етап сте в момента?

– Системата е проектирана да предоставя цялостно решение на проблемите при управлението на бизнес и жилищни сгради и ще се състои от няколко основни модули. Към момента сме завършили и тествали първия модул “Управление на собственост”, която има най-големи ползи за собствениците и управилите на имоти

– Какви цели сте поставили пред себе си за проекта?

– Целите ни са тази година са системата да стане широкоо разпространена и да достигне до голяма част от собствениците и управители на сгради. Желанието ни всеки да има достъп до професионални и достъпни софтуер решения, с които да увеличи многократно ефективността на бизнеса си.

Кога очаквате да завършите проекта и той да бъде в действие?

– Амбициите са ни да я развиваме постоянно и така да предоставяме все повече ползи за нашите абонати. Бранша от своя страна също има нужда от своите технологии, за да може да предоставя все по-съвременни услуги на своите клиенти. Ние следим тези нужди и дори се опитваме да предоставяме решения в аванс за  клиенти – новатори.

 

Споделете с приятели

  • във Facebook
  • в Twitter
  • в Google+
  • в LinkedIn
  • в Pinterest

Очакваме първия коментар :)