В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. @Customer Support
    Няма проблем да споделя мнението си тук, в блога на ПИБ.
    Имал съм интернет банкиране в около 5-6 финансови банки в България, дори преди да съм клиент на Вашата.
    Всяка една залага на своя собствена система на сигурност и убеждава в това всеки свой нов клиент, нямате представа какви възможности за интернет банкиране съм използвал, и всичките са имали цитирам "своите преимущества".
    Затова съм, убеден, че най-важно е задкормилното устройство, ако ме разбирате какво имам в предвид.
    Успех!

    1. Благодарим Ви, Максим!

  2. Знаете ли, няма значение какво използвате Токън, КЕП, сертификат.
    Първите две са платени и не бих казал че са по-сигурни от третия вариант-сертификат, безплатен засега, докато му изтече срока и вече не се предлага от ПИБ, след това за активно интернет банкиране.
    Аз засега го използвам активно/сертификат/, дори и за м/у банкови преводи и нямам проблем с това.
    Срока му още е далеч от изтичане, и не смятам да сменям начина на интернет банкиране в ПИБ дотогава.
    Следвам следното правило за безопасност:
    Държа сертификата на флашка, и при всяко активно интернет банкиране, го импортвам в браузъра, който използвам, и след това го изтривам от браузъра.
    Всичко друго е безсмислено, ако не се спазват правилата за безопастност, дори с Токън и КЕП
    ПП:Вчера помогнах на един мой комшия-зъболекар, който са го задължили да да си купи КЕП, за да се отчита пред НАП.
    Просто, не знаеше, какво подписва с ел. подпис, и си мисля какво би станало, ако го използва за активно банкиране, въпреки големите препоръки за КЕП.
    Успех!

    1. Здравейте, Максим, и благодарим, че споделихте мнението си с нас. Към този момент предлагаме две възможности за извършване на активни операции във Виртуалния клон - КЕП и Токен. И двете имат своите преимущества, на които се спряхме в друга наша публикация. С уважение, Екипът на Fibank

  3. Здравейте,

    Във връзка с отговора ви по-горе:
    "Ако използвате своя сертификат единствено за подписване на документи, но не и за вход в системата, след изтичането на неговия срок на валидност ще можете да влизате във Виртуалния клон, но не и да използвате активните му операции."

    Е, както казваше П. Бочаров "Да, ама не!"
    Дойде времето, в което срокът на сертификата ми изтече и макар че НЕ ГО ИЗПОЛЗВАМ за вход във Виртуалния клон, за да вляза, трябва да се откажа от подпис - нещо, което не искам, защото планирам в близките месеци да закупя УЕП и да продължа да ползвам подписа си. Трябва ли дотогава входа ми във Виртуалния клон да бъде блокиран от съобщение за регистрация на сертификат или отказ от подпис? Вариантът отказ от подпис, ползване на системата, закупуване на УЕП, посещение на офис на ПИБ за заявяване на подпис, регистриране на УЕП е възможен, но излишен и свързан със загуба на време.

    Остава открит и въпросът - защо ми е да ползвам УЕП/токен, при положение, че съм заявил желанието си да са ми позволени ЕДИНСТВЕНО прехвърляния между СОБСТВЕНИ сметки.

    1. Здравейте, г-н Христов! Достъпът до системата е възможен след като изберете Регистриране на сертификат или отказ от подпис. Ако изберете опцията за отказ от подпис, ще можете да достъпите системата само с потребителско име и парола. Ако впоследствие закупите КЕП, ще можете да подпишете онлайн искане за активиране на услугата и не е необходимо да посещавате клон на банката. Всички активни операции, независимо от вида на извършвания превод, през Виртуалния клон са възможни само след идентификация с потребителско име, парола и допълнително устройство за сигурност (Токън, КЕП, сертификат). Поздрави!

  4. на мен също меко казано ми е странно защо да използваме токен или ЕП при транзакции между собствени сметки, тогава отпада аргумента за сигурност който бихте ми го изтъкнали.....

    ... или съвсем искате да го ударите на печалбарство, май .....

  5. Благодаря за отговора!

    Разбирам, че това се прави в интерес на сигурността, но го намирам за излишно в моя случай - аз изрично съм заявил, че искам активни операции само между мои сметки (и това са единствените възможни в момента) и не виждам какво повече (освен малко неудобство и малък излишен разход) ще ми даде token-а. Други банки, използващи token не изискват използването му при превод между собствени сметки. Естествено, това е политика на банката и едва ли ще се промени с един пост в блога.

  6. Здравейте, г-н Христов! Ако желаете да продължите да нареждате преводи, включително и само между собствени сметки, е необходимо да използвате или КЕП, или Token устройство. Ако използвате своя сертификат единствено за подписване на документи, но не и за вход в системата, след изтичането на неговия срок на валидност ще можете да влизате във Виртуалния клон, но не и да използвате активните му операции. Поздрави!

  7. Здравейте, г-н Тодоров! Да, постарахме се да уведомим своите клиенти за промяната, като писахме за това и в блога. Възможностите, които предлагаме, са наистина КЕП и Token устройство. И двете можете да закупите в най-удобния за Вас клон на банката. Приемат се и КЕП от всички лицензирани издатели на територията на България - "Борика-Банксервиз" АД, "Информационно обслужване" АД, "Инфонотари" ЕАД, "Спектър" АД, "СЕП България" АД. Цената на КЕП включва 40 лв. за четящото устройство и 24 лв. за самия подпис - 64 лв. Подписът е валиден една година, като след това е необходимо подновяването му (срещу 18 лв.). На всяка втора година подписът се преиздава. Token устройство можете да закупите за 28 лв. Той няма срок на валидност. Единственото ограничение е в броя на възможните пароли, които може да генерира - около 10000. Всяка парола се равнява на една операция, изискваща Token устройството. В зависимост от интензивността, с която го ползвате, то ще Ви служи до 3 години. Активните операции във Виртуалния клон, включително и между собствени сметки, са възможни единствено с Token устройство и КЕП. При изтичането на срока на валидност на Вашия сертификат е необходимо да изберете между Token и КЕП като средство за идентификация, за да можете да извършвате и активни операции. Разбира се, ако към този момент използвате Сертификата единствено при нареждане на операции, но не и при вход, ще можете да влизате във Виртуалния клон, без да Ви е необходимо Token устройство или КЕП. В този случай обаче Виртуалният клон ще Ви служи единствено като информационна услуга, защото няма да можете да извършвате активни операции. Надяваме се, че с това отговаряме на Вашите въпроси. Поздрави и приятен ден!

Коментирай