За онлайн банкирането

В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Споделете с приятели

  • във Facebook
  • в Twitter
  • в Google+
  • в LinkedIn
  • в Pinterest

Коментарите по темата

  • Георги
    11.09.2012 @ 17:59

    Здравейте, Customer Support.

    Вчера изпратих скрийншот, но днес така и не получих отговор.
    Толкова ли е сериозен проблема, че не успяхте да се справите цял ден с него или просто не сте обърнали нужното внимание?
    Съгласно инструкциите за сигурност на банката за изход от ВБК трябва да натисна бутон “Изход”, който аз не виждам.
    Ще успеете ли да ми отговорите утре?

  • 11.09.2012 @ 18:06

    Здравейте, Георги!

    Забавихме се с отговора, тъй като се опитахме да пресъздадем условията, при които се е получил този ефект, но не успяхме. Каква резолюция използвате?

  • Стоян
    02.10.2012 @ 22:17

    В MyFibank регистрирах вече две сметки за плащане при които няма проблем , но третата която искам да регистрирам не става защото е интернет за дома от МТел , а там може да се плаща към момента само за тел. сметки ! ?

  • Димитър Тодоров
    03.10.2012 @ 15:25

    Здравейте,

    днес бях приятно “изненадан” от ваше съобщение че считано от 2 април 2012 г. ПИБ преустанови издаването и подновяването на този вид сертификати.
    Предлагаме Ви издаване на Квалифициран електронен подпис (КЕП) или закупуване на Token устройство от Банката на промоционалнa ценa.

    – каква е цената на Token устройство от Банката на промоционалнa ценa – за колко време е валиден. Надявам се че не е 40лв защото със сигурност няма да го закупя при положение че до момента елетронният подпис струваше 5 лв ….

    – каква е цената Квалифициран електронен подпис (КЕП), за колко време е валиден, откъде може да се закупи?

    благодаря ….

  • Димитър Тодоров
    08.10.2012 @ 12:09

    Здравейте,

    чакам вече цяла седмица да ми отговорите на въпросите зададени на 03 октомври, 2012 в 15:25.

    Към тях добавям следното, може ли да продължа изполвам Сертификат по индивидуална политика на Fibank за Активно банкиране, въпреки че според вас е възможно само с токен или с електронен подпис?

    “….В случай че въпреки препоръките ни желаете да използвате Сертификат по индивидуална политика на Fibank за активно банкиране, с цел добавяне на нови кореспонденти и извършване на преводи към други сметки, следва да попълните Декларация за отказ от Универсален електронен подпис (УЕП) в клон на Fibank …” взето от тук:

    http://www.fibank.bg/bg/page/2178/%D0%A1%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82_%D0%BF%D0%BE_%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D1%83%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_Fibank

    мерси за бързите отговори!

  • Христов
    08.10.2012 @ 12:45

    Да разширя малко горния въпрос:

    “За извършване на активни банкови операции през Виртуалния банков клон на Fibank е необходимо да използвате едно от посочените по-долу средства за достъп, в зависимост от Вашите лични предпочитания:
    Квалифициран електронен подпис (КЕП)
    Token устройство”

    Задължително ли е използването на КЕП/Token, ако се правят единствено преводи между собствени сметки в ПИБ (има такъв вариант на активно банкиране). В момента имам и ползвам Сертификат по индивидуална политика на Fibank – ще е възможно ли е да влизам в системата след изтичане на срока му на валидност?

    Предварително благодаря!

  • 08.10.2012 @ 14:16

    Здравейте, г-н Тодоров!

    Да, постарахме се да уведомим своите клиенти за промяната, като писахме за това и в блога.
    Възможностите, които предлагаме, са наистина КЕП и Token устройство. И двете можете да закупите в най-удобния за Вас клон на банката. Приемат се и КЕП от всички лицензирани издатели на територията на България – “Борика-Банксервиз” АД, “Информационно обслужване” АД, “Инфонотари” ЕАД, “Спектър” АД, “СЕП България” АД.

    Цената на КЕП включва 40 лв. за четящото устройство и 24 лв. за самия подпис – 64 лв. Подписът е валиден една година, като след това е необходимо подновяването му (срещу 18 лв.). На всяка втора година подписът се преиздава.
    Token устройство можете да закупите за 28 лв. Той няма срок на валидност. Единственото ограничение е в броя на възможните пароли, които може да генерира – около 10000. Всяка парола се равнява на една операция, изискваща Token устройството. В зависимост от интензивността, с която го ползвате, то ще Ви служи до 3 години.

    Активните операции във Виртуалния клон, включително и между собствени
    сметки, са възможни единствено с Token устройство и КЕП. При изтичането на
    срока на валидност на Вашия сертификат е необходимо да изберете между
    Token и КЕП като средство за идентификация, за да можете да извършвате и
    активни операции.

    Разбира се, ако към този момент използвате Сертификата единствено при нареждане на операции, но не и при вход, ще можете да влизате във Виртуалния клон, без да Ви е необходимо Token устройство или КЕП. В този случай обаче Виртуалният клон ще Ви служи единствено като информационна услуга, защото няма да можете да извършвате активни операции.

    Надяваме се, че с това отговаряме на Вашите въпроси. Поздрави и приятен ден!

  • 08.10.2012 @ 15:16

    Здравейте, г-н Христов!

    Ако желаете да продължите да нареждате преводи, включително и само между собствени сметки, е необходимо да използвате или КЕП, или Token устройство.
    Ако използвате своя сертификат единствено за подписване на документи, но не и за вход в системата, след изтичането на неговия срок на валидност ще можете да влизате във Виртуалния клон, но не и да използвате активните му операции.

    Поздрави!

  • Христов
    08.10.2012 @ 15:22

    Благодаря за отговора!

    Разбирам, че това се прави в интерес на сигурността, но го намирам за излишно в моя случай – аз изрично съм заявил, че искам активни операции само между мои сметки (и това са единствените възможни в момента) и не виждам какво повече (освен малко неудобство и малък излишен разход) ще ми даде token-а. Други банки, използващи token не изискват използването му при превод между собствени сметки. Естествено, това е политика на банката и едва ли ще се промени с един пост в блога.

  • Димитър Тодоров
    08.10.2012 @ 15:40

    на мен също меко казано ми е странно защо да използваме токен или ЕП при транзакции между собствени сметки, тогава отпада аргумента за сигурност който бихте ми го изтъкнали…..

    … или съвсем искате да го ударите на печалбарство, май …..