Как се използва Token устройството във Виртуалния ни клон

Ето такаКак се използва Token устройството във Виртуалния ни клон изглежда Токенът – малко устройство с бутон, което генерира еднократни пароли. Той е Вашият ключ към пълните възможности на Виртуалния клон на Fibank – с него можете да нареждате преводи, да откривате сметки и пр. Удобството му е, че не е необходимо да го инсталирате на компютъра си, за да работите с него. Така можете да банкирате и от мобилния си телефон например. Как точно се работи с Токена? Сега ще обясним.

Когато се регистрирате за Виртуалния ни клон и закупите своя Токен, избирате кога точно ще го използвате. Можете например да изберете да ползвате Токена само когато нареждате активни банкови операции. Тогава за вход във Виртуалния клон ще използвате своята лична парола, а паролата от Токена ще Ви служи само за активните операции. Можете обаче да използвате паролата от Токена и за вход във Виртуалния клон. Тогава Токенът ще Ви е необходим винаги, когато искате да влезете във Виртуалният клон и да наредите операция.

Паролата от Токена има две части. Първата е ПИНт, който ще Ви изпратим на Вашия имейл още докато сте в нашия клон. Той е 6-цифрен код и нашият съвет е веднага да го промените с такъв, който ще запомните лесно. След това изтрийте изпратения от нас имейл. Другата част от паролата е 6-цифрената еднократна парола, която се генерира от Токен устройството с натискане на бутона му. Така паролата на Токена става 12-цифрена. Първите шест цифри са ПИНт, който Вие избирате и можете да промените по всяко време, а следващите шест цифри се генерират при всяко натискане на бутона на Токена. Бутонът на Токена не се задържа – натискате го веднъж и еднократната парола се появява на екрана.

Ако Ви се случи да въведете грешна парола на Токена във Виртуалния клон пет последователни пъти, той ще бъде блокиран и така няма да можете да нареждате активни операции или да влезете във Виртуалния клон. Няма повод за притеснение. Можете да деблокирате своя Токен – тази възможност ще Ви се появи в прозореца за вход във Виртуалния клон (ако го използвате за вход) или в менюто на Виртуалния клон (ако го ползвате само за потвърждение на операциите). В прозореца трябва да въведете ID на Токена, своите потребителско име и имейл. За да го активираме отново, ще са ни необходими две поредни еднократно генерирани пароли от Токена, както и пълната Ви парола с още едно натискане на бутона за еднократна парола на Токена. Ако не помните обаче своя ПИНт, заповядайте в най-удобния клон на банката, за да Ви издадем нов. Таксата за тази услуга е 10 лв.

Вижте повече за Токена и неговите предимства в друга наша статия тук.

Споделете с приятели

  • във Facebook
  • в Twitter
  • в Google+
  • в LinkedIn
  • в Pinterest

Коментарите по темата

  • Желязко Антонов
    14.02.2014 @ 11:00

    По новата политика, токенът не се изпраща в чужбина, не се и заявява чрез пълномощник. Или с една дума или трябва да похарча 1000 долара за билет и да летя три денонощия за да получа прословутия токен или не мога да нареждам платежни? Както се изпращат дебитните карти по DHL, редно е да има съвместима процедура и за токените. Иначе не ми остава друго освен да търся друга банка. Все пак 1/8 от населението на България за повече или по-малко живее зад граница.

  • 17.02.2014 @ 10:33

    Здравейте! Token устройството се закупува лично от ползвател в банков салон на ПИБ, за което се подписва договор за ползване и други съпровождащи документи. Имаме процедура за отдалечено идентифициране на клиенти, но тя не включва продажба на персонално средство за подписване. Съветваме Ви, ако нямате възможност да посетите наш офис, да използвате алтернатива на Token-a, като упълномощите друго лице да закупи от негово име Квалифициран електронен подпис на български издател, който да регистрирате след това в профила си.

  • Екатерина
    09.04.2014 @ 10:14

    Промених ПИНт-а на токена си според указанията Ви. Новият ми ПИНт е 8 цифрен. При банкиране трябва да въведа първите 6 цифри от ПИНт-а и 6-те цифри, генерирани от токена, Така ли е? Така общият код на операцията ще бъде 12-цифрен. Или всички 8 цифри от моя ПИНт плюс 6-те от еднократния код на токена, с което въведените цифри ще станат 14?

    • 09.04.2014 @ 11:32

      Здравейте, Екатерина! След като сте създали 8-цифрен код, заменяйки стария ПИНт, въвеждате първо тези 8 цифри и след това еднократно генерираната парола от Token-a. Така общият брой на цифрите във Вашия случай ще бъде 14.

  • Екатерина
    09.04.2014 @ 11:59

    Благодаря Ви много!
    Хубав ден!

  • Иван
    10.04.2014 @ 11:22

    Бяхме клиенти на МКБ Юнионбанк (която вече е част от ПИБ) с активно интернет банкиране, като влизахме със сертификат, име и парола. След сливането на двете банки, влизам със същото име и парола (и същия сертификат). Получихме token-устройство. Пробвах да вляза с името, което ползвам досега и паролата, получена от ПИНт+генерираната от token-устройството, при което ми излезе съобщение за грешка и за неразпознато име и парола. Бихте ли ме посъветвали какво мога да направя в случая (може и инструкции по мейла), за да мога да извършвам активни операции и от други компютри, а не само от този, на който е инсталиран сертификата. Благодаря предварително!

    • 10.04.2014 @ 14:46

      Здравейте! За да направим проверка, ще ни бъдат нужни ЕИК/ЕГН или пълно име на фирмата. Моля да ни изпратите тази информация на marketing@fibank.bg

      Другият вариант е да се свържете с наш оператор, който ще провери на номер 0700 12 777.

  • Цветан Цветанов
    14.04.2014 @ 10:50

    Здравейте,
    До 01.06.2014 г., като клиент на бившата МКБ Юнионбанк мога да получа безплатно Token устройство, с което да нареждам преводи и др. Въпросът ми е ще има ли в бъдеще такси за използване на устройството, като годишна такса за обслужване или други такси?

    • 14.04.2014 @ 12:46

      Здравейте, г-н Цветанов. Няма такси и комисиони, свързани с използването на самото устройство.
      Такси се дължат за наредените преводи, съгласно тарифата на Банката в частта за интернет банкиране. (Таксите са преференциални спрямо тези на фронта).
      Ще дължите такса при заявка за нов ПИНт код, в случай че загубите/забравите действащия.

  • 23.02.2016 @ 22:06

    Здравейте,
    имаме токен устройство, но имаме проблем при банкиране от телефон и таблет. След попълване на всички данни и въвеждане на пароли ни изхвърля от виртуалния клон. На какво се дължи това?

    • Custumer Support
      24.02.2016 @ 10:27

      Здравейте, г-н Василев,
      Нямаме информация за такъв вид проблеми, особено при работа с токън устройства, тъй като при тях не се изискват никакви настройки за работа или инсталация на специализиран софтуер.Проблемът по всяка вероятност е локален.
      Най-добре е да се свържете с колегите от Онлайн банкиране на телефон 0700 12 777 или мейл: e-bank@fibank.bg

      Хубав ден! 🙂
      Поздрави,
      Екипът на Fibank