Началото на всяка нова година е време за равносметка на постигнатите резултати през предходната и поставяне на нови цели и върхове за покоряване през новата година. За нас от  Fibank 2014 г. бе една от най-динамичните години в развитието ни.

В началото на 2014 г. успяхме успешно да приключим с придобиването на Юнионбанк. Това ни позволи да Ви предложим различни нови продукти и услуги. След вливането Първа инвестиционна банка вече предлага своите услуги в още по-голяма клонова мрежа, която обслужва повече от милион и половина клиенти. В края на 2014 г. общият брой на клоновете и офисите на Първа инвестиционна банка в цялата страна е 168.

През 2014 г. активите на Fibank нараснаха с 16.1% при общ спад в банковата система от 0.7%. Продължихме успешно да кредитираме българския бизнес. За последната година отпуснатите от банката кредити към корпоративни клиенти се увеличават с 764 млн. лв. или 18.1%. В същото време средното ниво по този показател за цялата банкова система отбелязва спад с 10.4%.

Банката реализира ръст и в кредитирането на физическите лица. След придобиването на Юнионбанк ипотечните кредити, отпуснати от Fibank, се увеличават към края на 2014 г. с 78.5% на годишна база. За същия период средните оценки за цялата банкова система отбелязват спад в отпусканите ипотечни кредити от 0.9%. Ръстът при потребителските кредити пък е с 20.8%, отново при среден спад за системата от 1.4%.

 Графика: Изменение на в проценти на годишна база (декември 2013 г. – декември 2014 г.)

grafikaИзточник: БНБ

Отчетните данни на БНБ показват, че към края на годината Fibank продължава да е втора по привлечени средства от физически лица и домакинства. На годишна база депозитите на физически лица в банката се увеличават с 11.3% при среден ръст за банковата система от 4.5%. Това ясно и отчетливо показва доверието, с което банката се ползва сред потребителите на банкови услуги в страната.

Коефициентът на ликвидност на Първа инвестиционна банка, изчислен съгласно изискванията на Наредба 11 на БНБ, към 31 декември 2014 г. достига 25.68%, показвайки стабилна ликвидна позиция.

Коефициентът на ликвидност отразява способността на банката да посреща задълженията си и да се разплаща във всеки един момент, т.е да има налични активи, които бързо могат да бъдат трансформирани в парични средства. Моментното ниво на показателя за банката показва, че тя е добре капитализирана и спокойно може да преодолее всяка спънка по пътя към успеха.

И през 2015 г.  Fibank ще запази стратегическия си фокус върху високите стандарти на клиентско обслужване.

Банката ще продължи да поддържа ликвидност и капиталова адекватност в съответствие с пазарната среда. Ще запази акцента върху кредитите към малки и средни предприятия и физически лица.

Не на последно място, Fibank ще продължи да полага усилия да запази позицията си на пазара на депозити - като предпочитана банка за спестяване на граждани и фирми.

Христо Христов

Христо е Мениджър „Корпоративни комуникации”. Той следи за тенденциите на финансовия пазар, планира, организира и участва активно в провеждането на маркетингови изследвания сред настоящи и потенциални клиенти на банката. Преди да се присъедини към екипа на Fibank, има натрупан значителен опит в ръководството, провеждането и анализа на резултатите от редица маркетингови, икономически и социологически изследвания. Участва като автор в публични анализи и статии в областта на иновациите, информационни и комуникационни технологии и състоянието на икономиката. Личните му интереси са в областта на търговията с ценни книжа. Очаквайте от него интересни анализи за тенденциите на пазара и състоянието на икономиката.

Коментари

  1. Ваши колеги се свързаха с мен и случаят е вече затворен.
    Благодаря за бързата реакция на Вас и колегите Ви!

    1. Пак заповядайте, ако имате нужда от съдействие! :)

  2. Здравейте,
    благодаря Ви за бързия отговор. Данните са изпратени.

  3. Здравейте,

    във връзка с високите стандарти на клиентско обслужване колко месеца или години отнема сторниране на такса по превод, забавен не по вина на клиента, обещано от служител на банката?

    Случаят ми е от август/септември миналата година. Последният ми отговор от банката е през януари месец т.г. , когато ми се обадиха по телефона "Не сме Ви забравили...".
    Писах и запитване през формата в сайта на банката в началото на тази седмица, което е препратено към към компетентния отдел, но нямам отговор.

    Поздравления за добрите резултати на банката и с пожелание за още по-добро обслужване на клиентите!

    1. Здравейте, много се извиняваме за забавянето! Бихте ли ни изпратили малко повече детайли за случая, както и Вашите лични данни, за да направим справка? Необходими са ни: трите Ви имена и ЕГН, който да ни изпратите на: marketing@fibnak.bg Предварително Ви благодарим! Поздрави, Екипът на Fibank

Коментирай