Няколко съвета от Вашата банка за следващото Ви пътуване

Планирали ли сте вече някое пътешествие за почивните дни около Великден и Гергьовден? В тази публикация събираме няколко съвета, които могат да Ви спестят неудобство и главоболия, особено когато сте извън България.

Дебитните и кредитните Ви карти

Свикнахме да разчитаме на тях – теглим пари на банкомат, плащаме в магазините и интернет. Преди да заминете:

Проверете срока на валидност на картите си. Имайте предвид, че ако на лицето на картата Ви пише, че срокът й изтича през май 2013 г. (във формата 05/13) например, картата Ви ще е готова и ще Ви очаква в клон на банката след 20 май. Можете да се свържете с нашия Контакт център на телефон *bank (*2265) за всички оператори на цената на разговор в мрежата или на 0800 11 011, безплатен за абонати на стационарните услуги на Vivacom, за да разберете къде можете да получите картата си.

Припомнете си ПИН кодовете на картите си, особено ако не сте ги използвали скоро. Случва се да забравим четирицифрения ключ към удобството на банковите карти. Съветваме Ви да не си записвате ПИН кода на листче и да го поставяте на същото място, където са Вашите карти. Най-добре ще е просто да направите няколко операции с картата (когато пазарувате следващия път в магазина например) и механичната памет ще се задейства. Можете да смените ПИН кода с по-удобен, за да го запомните по-лесно.

Уверете се, че имате два различни вида карти. Можете например да носите кредитна MasterCard и дебитна Visa Electron, или пък Diners Club и Visa. Така ще си спестите ситуацията, в която в магазина или бензиностанцията не приемат Вашата карта. Случва се изключително рядко, но е по-добре да сте подготвени.

Заедно с кредитната си карта от Fibank  получавате безплатна застраховка при пътуване в чужбина. Тя покрива различни застрахователни събития, които можете да видите в този сертификат. Застраховката се активира автоматично след закупуване на туристически пакет или част от него (билет за самолет, автобус или друг транспорт, резервация за хотел, рент-а-кар и др. услуги, свързани с пътуването) или при операция с кредитната карта в чужбина през срока на пътуването. Надяваме се, че то ще бъде гладко и приятно, но за всеки случай си запишете телефоните за връзка със Застрахователя, ако имате нужда от неговото съдействие. Те също са изписани в Сертификата.

Запишете си телефоните на нашия Контакт център. Така ще можете лесно да се свържете с нас, ако имате нужда от съдействие.

*bank (*2265) - за всички оператори на цената на разговор в мрежата

080011011 - безплатен за абонати на стационарните услуги на Vivacom

+359 700 19 599 - ако се намирате в чужбина

Можете да сканирате този QR код, за да ги запазите на смартфона си.

Контакт център на Fibank

 

Дистанционното банкиране

Добре е винаги да можете да проверите какви са сумите по сметките Ви и къде сте плащали с картите си. Това можете да направите с „Моята Fibank” и нашето ново мобилно приложение за iPhone. Можете да се регистрирате и дистанционно, дори и когато сте в движение – за целта ще е нужна Ваша карта, издадена от Fibank.

Ако Ви се наложи да направите превод или да откриете сметка, когато сте на път, на помощ идва Виртуалният ни клон. Можете да се регистрирате за Виртуалния ни клон дистанцинно, но за да потвърдите регистрацията, е необходимо да посетите наш клон. Вижте повече за регистрацията в нашия сайт.

Съветваме да се регистрирате и за „Моята Fibank”, и за Виртуалния клон преди пътуването.

И един съвет от @Momchil в Twitter:

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте , нямам някакви особени въпроси или нещо друго. Просто искам да обърна внимание че в тази страница , отговорите на банката следва да са от Customer Support с буквата "О" , a не както е по цялата страница "Custumer".

    1. Здравейте! Благодаря Ви за обратна връзка. Ще редактираме :) Хубав ден!

  2. Здравейте, много Ви благодаря за бързия и точен отговор. Моля Ви да ми кажете , ако знаете, дали VISA, удържа някакви такси за превалутирането от британски лири в евро, и да ми посочите линк към страница , където има актуалния курс на VISA, по който те превалутират британска лира към евро. Аз влезнах в сайта на VISA, но не можах да намеря къде са публикуваните курсове за превалутиране при плащане с техни кредитни карти. Благодаря Ви предварително!

    1. Ето тази информация ще Ви бъде полезна. :)

  3. Здравейте, предстои ми пътуване да Шотландия. Имам кредитна карта Visa Classic БЕЗ ДЕПОЗИТ. Ако я ползвам за плащане на стоки и услуги в магазини, хотели, ресторанти и др. докато съм във Шотландия каква такса ще плащам? В горните въпроси и отговори пишете, че при плащане на ПОС в чужбина няма такса, но в "Тарифи" пише , че има такса 0.25% от сумата - кое е вярното?

    1. Здравейте, г-н Сотиров, с въведените промени в Тарифата на Банката, считано от 4 ноември 2015 г., е въведена такса от 0.25% от сумата на трансакцията за плащане на стоки и услуги при търговци в чужбина. Можете да се запознаете с актуалните такси и комисиони за кредитната Ви карта Visa Classic в Тарифата на Банката (раздел VIII, точка "Б" Кредитни карти, стр. 28). Оставаме на разположение при допълнителни въпроси. Успешен ден! :) Поздрави, Екипът на Fibank

  4. Здравейте,
    предстои ми пътуване до Испания, Великобритания и САЩ. Имам дебитна карта VISA Electron. Разбирам, че тегленето от банкомат е 3лв. + 1.5% от сумата, а от ПОС е безплатно. Тази информация актуална ли е за тези държави?
    Сметката на картата ми е в лева, по кой курс ще се обмени, този на FiBank или някой друг, на банката от ПОС терминала, VISA ... ?
    Благодаря Ви!

    1. Здравейте, Мартин, Информиран сте напълно правилно относно таксите за плащане на ПОС-терминал и теглене от банкомат в чужбина - 3 лв. + 1.5 % от сумата за АТМ (банкомат) и без такса при плащане на ПОС. Те са еднакви във всяка държава извън България. Всички такси са подробно описани в Тарифата на Банката - http://fibank.bg/uploads/_Tariff_Bulletin/docs/Tariff.pdf Относно курса - първоначално трансакцията се превалутира по курса на Visa (в евро) за съответния ден, след което получената сума се превалутира във валутата на сметката по обменния курс за картови трансакции на банката. В сайта на банката, в "кредитни карти", "валутни курсове за картови трансакции" (тук) има два примера. Вторият пример се покрива с конкретния случай, описан от Вас- карта Visa с левова сметка. Желаем Ви хубав след обяд! Поздрави, Екипът на Fibank

  5. Здравейте,
    Искам да попитам дали има такса и каква е при плащане с кредитна карта Visa Electron Classic (в магазин например) в страна от Европейския съюз (Дания)?
    Благодаря предварително!
    Поздрави!

    1. Здравейте, При плащане с кредитната карта Visa класик от Fibank не дължите такса. Пълните условия по Вашата карта можете да видите тук: http://fibank.bg/bg/kreditni-karti-mastercard-i-visa/page/129#nie-vi-predlagame Желаем Ви хубав ден и успешна седмица! :) Поздрави, Екипът на Fibank

Коментирай