Phishing – полезни съвети как да се предпазим от измами

В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?
Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел – да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

  • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
  • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
  • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
  • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
  • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
  • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

 

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Виртуален банков клон: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Споделете с приятели

  • във Facebook
  • в Twitter
  • в Google+
  • в LinkedIn
  • в Pinterest

Коментарите по темата

  • Tsetsa Daneva
    04.06.2018 @ 7:53

    Благодаря!

  • НИНА
    10.06.2018 @ 8:52

    Благодаря

  • Костадин Щърбев
    18.06.2018 @ 22:19

    Получих е-майл – явно фалшив – със следното съдържание

    изпратен от: ebank@my.fibank.bg

    RE : ИЗИСКВАНИ ДЕЙСТВИЯ – Касова бележка [#1965-3597]
    10 юни 2018, 18:57

    Уважаеми клиенти ,
    Известна информация за профила Ви липсва или е неправилна
    че от време на време трябва да проверяваме информацията за профила, за да сме сигурни, че вашите клиенти ще могат да използват нашите услуги правилно Искрено
    Моля, актуализирайте информацията си незабавно, за да можете да продължите да се радвате на всички предимства на профила си.Ако не актуализирате информацията си в рамките на 2 дни, ще ограничим какво можете да направите с профила си. Искрено Ваш, ,
    актуализиране на данните
    Искрено Ваш, ,
    ПИБ,

    • admin
      19.06.2018 @ 15:54

      Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Да, полученото от Вас съобщение е фишинг. Бъдете внимателен и не предоставяйте лични данни.