С дигиталната карта парите ти са винаги са с теб – дори да забравиш твоята дебитна или кредитна карта, можеш да платиш с твоя телефон.

Дигиталната карта е вид банкова карта, с която можете да правите плащания чрез мобилен телефон, без физически да ползвате познатата ви пластика. Плащането с дигиталната карта е бързо – само с доближаване на телефона до ПОС терминал за безконтактни плащания.

Тя се издава като допълнителна карта към вече съществуваща сметка с дебитна или кредитна карта от Fibank. Към всяка ваша карта от Fibank можете да издадете по една дигитална карта. Лимитите за плащане с дигиталните карти са стандартниза новоиздадена банкова карта от Fibank, и при необходимост можете да ги промените в удобен за Вас клон на банката.

Дигитална карта можете да заявите директно от мобилния телефон, чрез мобилното приложение Мy Fibank.За да заявите своята дигитална карта, е необходимо да сте клиент на Fibank с активно банкиране в мобилното приложение My Fibank и регистрирано мобилно устройство. (Мобилното устройство трябва да бъде регистрирано по един от следните начини: през мобилното приложение Му Fibank от меню "Авторизация устройства" чрез Вашето Token устройство от Fibank; онлайн през Моята Fibank от меню "Настройки" - "Мобилно приложение Му Fibank" чрез Вашия КЕП (Квалифициран електронен подпис) или Token устройство от Fibank;  в клон на банката.) Към сметката, към която желаете да заявите дигитална карта е необходимо да имате активна банкова карта; мобилният ви телефон да поддържа NFC; да е с лицензирана операционна система Android не по-малка от версия от 4.4; да фигурира в списъка с одобрени и сертифицирани апарати от MasterCard, поддържащи HCE елемент (Host card emulation).

Дигиталната карта е cloud базирана услуга. Това ще рече, че данните не се съхраняват на физически носител, което гарантира максимална сигурност на информацията.

Процес на заявка на дигитална карта

Как да плащам с дигитална карта?

  1. Преди плащане стартирайте мобилното приложение на Fibank;
  2. Информирайте касиера в магазина, че желаете да платите безконтактно;
  3. Натиснете бързия бутон „Плащане" и доближете телефона до безконтактния ПОС терминал;
  4. Изчакайте на екрана на телефона Ви да се изпише текст „Трансакцията е предадена успешно на ПОС терминала";
  5. Отдръпнете телефона си от ПОС терминала.

Когато сумата на покупката Ви е до одобрените от международната картова организация лимити за съответната страна, плащането се осъществява без да въвеждате ПИН код. Всяко безконтактно плащане над тези лимити става с въвеждане на ПИН код.

ПИН кода на дигиталната карта можете да получите, след вход с потребителско име и парола в Мобилното приложение My Fibank.

С дигитална дебитна или кредитна карта MasterCard от Fibank можете да плащате навсякъде в България и света на ПОС терминални устройства, приемащи безконтактни плащания.

 

Десислава Богданова

Здравейте! Аз съм Десислава - Мениджър "Корпоративни комуникации”. Основните ми интереси са в областта на дигиталните комуникации, дигиталното банкиране и новите технологии.

Коментари

  1. Здравейте, искам да попитам дали с дигиталната карта би могло да се заплащат битови сметки на безконтактен АТМ на Уникредит, принципно тези трансакции с обикновена дебитна карта се отразяват като плащане на ПОС терминал. И при доближаване на телефона се изписва плащане 0.00 лв. При опит за теглене на пари на безконтактен АТМ, след потвърждаване на пин, трансакцията се отхвърля със събщение за невалидна карта на този терминал или нещо подобно ....

    1. Здравейте! Дигиталната карта от Fibank работи на ПОС по същия начен, както и безконтактната. С нея може да се заплаща навсякъде, не само битови сметки. възможно е да възникне затруднение, ако няма сигнал самия ПОС. Този проблем със сигнала се отразява и при безконтактни карти. Тогава търговецът държи да използва картата контактно. Има и по-стари ПОС-ове, чийто софтуер не поддържа определени карти при безконтактно разплащане по принцип. Нашите АТМ у-ва все още не приемат безконтактно работа с тях. Ако става въпрос за у-ва на друга банка - отново тяхната работа и фенкционалности зависят от банката, на която принадлежат. За повече въпроси за дигитална карта - можете да ни пишете на cards@fibank.bg или да се свържете с колегите от Картовия ни център на някой от телефоните, посочени на гърба на Вашата банкова карта.

  2. Вече изглежда логично. Ще издам карта на родителите си.
    Благодаря за отговора.

  3. Здравейте,
    Използвам от доста време дигитална карта.
    Може ли да обясните защо мога да извадя дебитна карта на член от семейството, който не може да бъде титуляр на сметка /няма 18 години/. На пластиката пише неговото име и може да я използва навсякъде. Каква е логиката той да не може да използва услугата дигитална карта?

    1. Здравейте! За да бъде издадена дигитална карта, клиентът трябва да изпълни следните условия: - Да е клиент на Банката. - Да е титуляр на сметка в Банката. - Да е регистриран за активни операции в мобилното приложение на Fibank налично в Google Play. - Да притежава мобилен телефон с операционна система Android не по-стара от 4.4. и поддържаща функциите NFC и HCE. Дигитална карта не може да бъде издадена на непълнолетно лице, защото то няма как да бъде титуляр на сметка в Банката, както и да се възползва от пълните функции на Интернет клона и неговите прилежащи приложения. Това е описано в Общите Условия на услугата "Дигитална карта", публикувани на сайта https://fibank.bg/

Коментирай