Летните месеци освен време за заслужен отдих са и времето да бъдат направени промени в дома. Това са и основните цели, за които най-често се търсят потребителски кредити. Друга популярна цел, за която се използват потребителските кредити, съвсем естествено от сезона, са почивки и екскурзии до екзотични дестинации.

Взимането на потребителски кредит дава няколко съществени предимства на всеки потребител. Той осигурява възможност за финансиране на лични проекти без да е необходимо да се посочва за какво точно ще бъдат похарчени средствата – почивка, нови мебели за хола, освежаващ ремонт, кола, разходи за новата учебна година и т.н. Потребителите могат да реализират проектите си веднага, вместо дълго време да спестяват пари за осъществяването им. Да запазят доходността от депозитите си, а не да ги похарчат. И не на последно място, да си осигурят свободата да ползват спестяванията си за други лични цели.

По данни на БНБ в края на юни 2014 г. броят на кредитите на сектор Домакинства и нетърговски организации, обслужващи домакинствата (НТООД) нараства с 2.7% на годишна база, като те достигат 2.681 млн. броя при 2.3% годишен ръст в края на първото тримесечие на 2014 година. Размерът им нараства на годишна база с 0.3%, достигайки 18.645 млрд. лева при 0.3% годишно повишение в края на предходното тримесечие. В края на юни 2014 г. в сравнение с края на март 2014 г. броят на тези кредити се увеличава с 0.9%, а размерът им - с 0.5%. Основна тежест в ръста имат потребителските кредити, чиито брой се увеличава с 1.1% за второто тримесечие.

В края на отчетния месец потребителските кредити възлизат на 7.352 млрд. лв. и са с 0.9% повече спрямо юни 2013 г. (0.9% годишно повишение през май 2014 година). Средният лихвен процент по данни на БНБ към края на м. юни за потребителските кредити в лева е 11.26%, а за тези в евро 8.91%.

През второто тримесечие на годината Fibank е една от трите банки, отпуснали най-голям обем потребителски кредити. Портфейлът на банката нараства с 12.3 млн. лв. или с 2%. За същия период обемът на отпуснатите потребителски кредити в цялата банкова система нараства с 0.8%.

Графика: Ръст на отпуснатите потребителски кредити към м. юни на годишна база и спрямо предходното тримесечие

BNB

Източник: Българска народна банка

Добрите резултати са закономерни, имайки предвид не само атрактивните условия, които предлага Fibank по потребителските си кредити, но и това, че банката бе една от първите на пазара, които предложи кредити, съобразно влезлите в сила промени в Закона за потребителските кредити (ЗПК), които облекчават потребителите и им предоставят по-голяма сигурност и спокойствие.

Христо Христов

Христо е Мениджър „Корпоративни комуникации”. Той следи за тенденциите на финансовия пазар, планира, организира и участва активно в провеждането на маркетингови изследвания сред настоящи и потенциални клиенти на банката. Преди да се присъедини към екипа на Fibank, има натрупан значителен опит в ръководството, провеждането и анализа на резултатите от редица маркетингови, икономически и социологически изследвания. Участва като автор в публични анализи и статии в областта на иновациите, информационни и комуникационни технологии и състоянието на икономиката. Личните му интереси са в областта на търговията с ценни книжа. Очаквайте от него интересни анализи за тенденциите на пазара и състоянието на икономиката.

Коментари

  1. Браво. Все в същият дух!

Коментирай