Когато плащаме с кредитна или дебитна карта в интернет, въвеждаме не само името си, номера на картата и срока на нейната валидност, но и т.нар. код за сигурност. При Visa и MasterCard той е трицифрен и е изписан на гърба на картата в полето за подпис. Това е начин да се удостовери, че държим картата в ръцете си и ние сме нейният притежател. Разбира се, технологиите се развиват, а с това и начините, по които можем да направим плащанията в интернет по-сигурни.

Точно това е идеята на 3-D Secure протокола, първоначално разработен от Visa. Днес той под различно име – Verified by Visa за Visa и MasterCard SecureCode за MasterCard например – добавя още едно ниво на сигурност при плащанията в интернет. По същество идеята му е да изисква от нас още едно потвърждение, че ние сме притежателите на картата, след като ни попита за обичайните номер на карта, валидност, име на притежателя и CVC (CVV) код. Това става чрез допълнителна 3-D парола (комбинация от цифри и букви), която ние сами определяме – относително прост, но ефективен метод.

Всички карти Maestro и Maestro PayPass от Fibank, издадени от началото на тази година, вече разполагат със CVC код и с тях също може да се плаща в интернет. Ако на гърба на Вашата Maestro или Maestro PayPass няма изписан CVC код, както е показано на тази картинка, заповядайте в клон на банката, за да Ви го предоставим.

Така изглежда CVC (CVV) кодът на гърба на картите

Вече всички притежатели на карти Visa, Visa Electron, MasterCard и Maestro от Fibank могат да се възползват от това по-високо ниво на сигурност. За целта добавихме нова функционалност в услугата „Моята Fibank”. Тя ще Ви преведе през стъпките по регистриране на Вашата карта за 3-D Secure протокола.

Когато влезете в „Моята Fibank”, ще Ви посрещне прозорче с информация за „3D Сигурност на карти”.

Когато влезете в „Моята Fibank”, ще Ви посрещне прозорче с информация за „3D Сигурност на карти”.

Тук можете да изберете кои карти да регистрирате – Visa и Visa Electron съответно за Verified by Visa или MasterCard и Maestro за MasterCard SecureCode.

На следващата стъпка (след натискане на линка „3D Сигурност на карти”) можете да изберете кои карти да регистрирате – Visa и Visa Electron съответно за Verified by Visa или MasterCard и Maestro за MasterCard SecureCode. Там има и линкове към обяснителни материали за услугата от Visa и MasterCard.

Тук трябва да въведете данни за някоя от своите карти, от която еднократно ще бъде удържана таксата от 0.10 лв. за регистрация за услугата.

В следващия прозорец трябва да въведете данни за някоя от своите карти, от която еднократно ще бъде удържана таксата от 0.10 лв. за регистрация за услугата.

Тук избирате коя от всички свои карти искате да регистрирате.

Накрая избирате коя от всички свои карти искате да регистрирате. Примерът е с Visa, но при MasterCard тази стъпка изглежда по същия начин. Едното от полетата е „Изберете персонален въпрос”, като има четири възможности – любим град, моминското име на Вашата майка, любим спорт и името на Вашия домашен любимец. Отговорът, който давате отдолу, трябва да включва букви (на латиница) и цифри. Той ще Ви е от полза, ако случайно забравите своята 3-D парола. Тя пък се въвежда в последните две полета. Изискването е паролата да е най-малко 6 символа - букви, и цифри.

Тези няколко стъпки ще направят плащанията с Вашата карта в интернет още по-сигурни. Причината е проста - вече няма да е достатъчно картата физически да е във Вашите ръце, за да въведете информацията от нея; трябва да въведете в допълнение и сложна парола, която Вие сте избрали и която само Вие знаете.

Така при следващия опит за плащане в сайт, който е интегрирал 3-D Secure протокола, с тази регистрирана карта като последна стъпка ще трябва да въведете своята 3-D парола. Прозорецът, в който ще Ви бъде поискана, ще изглежда ето така:

Така изглежда прозорецът, в който ще Ви бъде поискана Вашата 3-D парола при плащане в интернет.

Ако търговецът не използва 3-D Secure протокола, а Вашата карта е регистрирана за услугата, отново ще можете да направите плащането. Единствено няма да преминете през стъпката за въвеждане на 3-D паролата. Ако имате въпроси, насреща сме, за да отговаряме!

Прочетете повече и за 3-D Secure плащанията.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Към сметката по кредитната ми карта ПИБ издаде втора пластика за ползване от дъщеря ми. Аз съм титуляр на сметката. Как да регистрирам втората пластика по същата сметка за 3д Сигурност или тя ползва същата регистрация, парола, както първата карта на мое име.
    Благодаря за бързия отговор предварително.

    1. Здравейте, г-жо Лазарова! Картата трябва да бъде регистрирана от дъщеря Ви с нейния профил в Моята Fibank, тъй като тя е издадена на нейно име. Поздрави! :)

  2. [...] Всички наши клиенти и притежатели на дебитни и кредитни карти с логото на Visa и MasterCard могат да разчитат на още по-висока сигурност при плащанията в интернет благодарение на „Verified by Visa” и MasterCard SecureCode, обединени в услугата „3D Сигурност на карти” в “Моята Fibank”. [...]

  3. Здравейте, г-н Александров, Опитайте да достъпите настройките от "Настройки", "3D Сигурност на карти". Винаги можете да се свържете и с нашите специалисти от Виртуалния клон на тел. 0700 12 777. Те ще Ви помогнат да откриете причината и да се възползвате от услугата. Поздрави и лека вечер!

  4. Здравейте, г-н Венков, За съжаление сме пропуснали да Ви отговорим, за което молим да ни извините. Разрешихме пропуските по услугата, така че да функционира без проблеми, а таксите, които сме Ви начислили през периода, в който все още имаше проблеми, са сторнирани по Вашата карта. Поздрави и благодарим за търпението!

  5. Здравейте,

    Считам, че би било удачно възможността за регистрация за 3D парола да бъде достъпно и на Виртуалния банков клон, не само в Моята Fibank.

    Поздрави.

  6. Здравейте,

    при мен липсва опцията за активиране и конфигуриране на 3D Secure нещото. Какво трябва да се случи за да тръгне?

    Благодаря предварително.

  7. След изминали вече 23 дена няма никакво становище от Ваша страна свързан с двойното таксуване на услугата. Не ми се вярва толкова време да Ви отнема една такава проверка. Както писах и по-рано тези 0.10лв. не са проблем, но се надявам поне да получа отговор защо съм длъжен да плащам за услуга двойно след като проблема се оказа при Вас!

  8. Първата ми регистрация на картите беше на 24.01.2012. Втората регистрация направих днес (06.02.2012).

  9. Здравейте, г-н Венков, Бихте ли ни ориентирали за датата, в която Ви е била начислена тази такса? Поздрави!

Коментирай