Когато плащаме с кредитна или дебитна карта в интернет, въвеждаме не само името си, номера на картата и срока на нейната валидност, но и т.нар. код за сигурност. При Visa и MasterCard той е трицифрен и е изписан на гърба на картата в полето за подпис. Това е начин да се удостовери, че държим картата в ръцете си и ние сме нейният притежател. Разбира се, технологиите се развиват, а с това и начините, по които можем да направим плащанията в интернет по-сигурни.

Точно това е идеята на 3-D Secure протокола, първоначално разработен от Visa. Днес той под различно име – Verified by Visa за Visa и MasterCard SecureCode за MasterCard например – добавя още едно ниво на сигурност при плащанията в интернет. По същество идеята му е да изисква от нас още едно потвърждение, че ние сме притежателите на картата, след като ни попита за обичайните номер на карта, валидност, име на притежателя и CVC (CVV) код. Това става чрез допълнителна 3-D парола (комбинация от цифри и букви), която ние сами определяме – относително прост, но ефективен метод.

Всички карти Maestro и Maestro PayPass от Fibank, издадени от началото на тази година, вече разполагат със CVC код и с тях също може да се плаща в интернет. Ако на гърба на Вашата Maestro или Maestro PayPass няма изписан CVC код, както е показано на тази картинка, заповядайте в клон на банката, за да Ви го предоставим.

Така изглежда CVC (CVV) кодът на гърба на картите

Вече всички притежатели на карти Visa, Visa Electron, MasterCard и Maestro от Fibank могат да се възползват от това по-високо ниво на сигурност. За целта добавихме нова функционалност в услугата „Моята Fibank”. Тя ще Ви преведе през стъпките по регистриране на Вашата карта за 3-D Secure протокола.

Когато влезете в „Моята Fibank”, ще Ви посрещне прозорче с информация за „3D Сигурност на карти”.

Когато влезете в „Моята Fibank”, ще Ви посрещне прозорче с информация за „3D Сигурност на карти”.

Тук можете да изберете кои карти да регистрирате – Visa и Visa Electron съответно за Verified by Visa или MasterCard и Maestro за MasterCard SecureCode.

На следващата стъпка (след натискане на линка „3D Сигурност на карти”) можете да изберете кои карти да регистрирате – Visa и Visa Electron съответно за Verified by Visa или MasterCard и Maestro за MasterCard SecureCode. Там има и линкове към обяснителни материали за услугата от Visa и MasterCard.

Тук трябва да въведете данни за някоя от своите карти, от която еднократно ще бъде удържана таксата от 0.10 лв. за регистрация за услугата.

В следващия прозорец трябва да въведете данни за някоя от своите карти, от която еднократно ще бъде удържана таксата от 0.10 лв. за регистрация за услугата.

Тук избирате коя от всички свои карти искате да регистрирате.

Накрая избирате коя от всички свои карти искате да регистрирате. Примерът е с Visa, но при MasterCard тази стъпка изглежда по същия начин. Едното от полетата е „Изберете персонален въпрос”, като има четири възможности – любим град, моминското име на Вашата майка, любим спорт и името на Вашия домашен любимец. Отговорът, който давате отдолу, трябва да включва букви (на латиница) и цифри. Той ще Ви е от полза, ако случайно забравите своята 3-D парола. Тя пък се въвежда в последните две полета. Изискването е паролата да е най-малко 6 символа - букви, и цифри.

Тези няколко стъпки ще направят плащанията с Вашата карта в интернет още по-сигурни. Причината е проста - вече няма да е достатъчно картата физически да е във Вашите ръце, за да въведете информацията от нея; трябва да въведете в допълнение и сложна парола, която Вие сте избрали и която само Вие знаете.

Така при следващия опит за плащане в сайт, който е интегрирал 3-D Secure протокола, с тази регистрирана карта като последна стъпка ще трябва да въведете своята 3-D парола. Прозорецът, в който ще Ви бъде поискана, ще изглежда ето така:

Така изглежда прозорецът, в който ще Ви бъде поискана Вашата 3-D парола при плащане в интернет.

Ако търговецът не използва 3-D Secure протокола, а Вашата карта е регистрирана за услугата, отново ще можете да направите плащането. Единствено няма да преминете през стъпката за въвеждане на 3-D паролата. Ако имате въпроси, насреща сме, за да отговаряме!

Прочетете повече и за 3-D Secure плащанията.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте,
    След няколко дена мъки се оказа, че вината не е при мен и съответно никакви КЕШ-ве и версии на Browser-и не бяха проблема. Проблема беше отстранен от Ваша страна, като отново трябваше да си регистрирам картите. Това и направих и сега всичко е ОК, но отново бях таксуван с 0.10лв. Не са проблем парите особено 10ст., въпросът обаче е принципен и при положение, че вината е във Вас искам да попитам ще ми бъде сторнирана платената повторно сума?

  2. Здравейте, г-н Венков, Опитайте да изчистите кеша на своя браузър или да опитате с друг. Ако проблемът продължи, молим да се свържете с нашите специалисти от Виртуалния клон на тел. 0700 12 777. Ще се радваме да помогнем! Поздрави и успешен ден!

  3. Здравейте,
    Вече регистрирах две от картите си с 3-D Secure паролата, но от вчера като се опитам да променя паролата все ми дава следната грешка при избор на "Промени":
    Код: EL-0621
    Описание: Грешка при зареждане на страницата
    Инструкции: Моля, опитайте отново след няколко минути!

    Тази услуга още не е пусната или имате проблем с нея?

  4. Това беше полезно

    онзи ден плащах нещо в китайски сайт и видях въпросното 3-D.

    Ще трябва да се регистрирам.

  5. Здравейте, Ивелина, Вероятно опитвате да регистрирате Maestro или Maestro PayPass. Заповядайте в клон на банката, за да Ви предоставим CVC кода на Вашата карта :-)

  6. Този блог пост можеше да е едно изречение, а именно:

    "Колкото и да се трудите, драги клиенти, накрая цялата ваша сигурност зависи от търговеца."

  7. При последната стъпка, при регистрацията на картата ми казва, че не ми е верен Secure code-а, при положение, че въобще липсва поле за такъв.

Коментирай