За първи път в България – плащане чрез NFC за клиентите на Fibank

С новата услуга на Fibank – Дигитална карта, за първи път на българскimg_nfc_tutorial_8ите потребители се дава възможността да извършват бързи безконтактни плащания само с помощта на мобилния си телефон,  при това без да е необходимо да носят със себе си своите банкови карти.

  1. Какво представлява Дигиталната карта?

Дигиталната карта дава възможност за разплащане от ново поколение. Тя е специално разработен банков продукт, който ще направи достъпа до средствата Ви още по-лесен, бърз и удобен, благодарение на възможностите на съвременните мобилни технологии.

Дигиталната карта е cloud базирана услуга, стъпваща на технологията NFC (Near Field Communications)*.

Иновативната карта се издава като допълнителна карта към вече съществуваща Ваша сметка с дебитна или кредитна карта. Лимитите за плащане с Дигиталните карти са стандартни – като на останалите банкови карти и можете да ги промените в удобен за Вас офис на Банката.

Дигиталните кредитни карти използват кредитния лимит по сметката заедно с основната карта.

* Най-просто казано NFC  може да се определи като: „набор от комуникационни протоколи, които позволяват на две електронни устройства, едно от които е обикновено преносимо устройство като смартфон, да установят комуникация чрез приближаването им едно от друго в рамките на 4 см”.

 img_nfc_tutorial_6

  1. Как работи дигиталната карта?

Посредством технологията NFC, Вашият смартфон се свързва с безконтактния ПОС терминал. Информацията, която те обменят, представлява същинският процес на плащане.

За да се случи магията, услугата NFC  на смартфона трябва да е включена.

  1. Плащане

За да платите с Дигитална карта, е необходимо само да доближите гърба на Вашето смарт устройство до безконтактен ПОС терминал.img_nfc_tutorial_5

  • В България плащанията до 25 лв. не изискват въвеждането на ПИН код за авторизацията, а в чужбина според лимита за безконтактни плащания на самия ПОС терминал;
  • За плащания над 25 лв. е необходимо да въведете ПИН код на дигиталната карта;
  • С услугата ни „дигитална карта” можете да извършите до 10 плащания в режим офлайн (без устройството Ви да е свързано с интернет).

 

 

 

 

 

  1. Как да заявите „Дигитална карта”?

За да заявите „Дигитална карта”, е необходимо на първо място да използвате мобилното ни приложение Fibank – с активно банкиране и да работите от регистрирано мобилно устройство; смартфонът Ви да работи под операционната система Android с версия не по-ниска от 4.4 и да поддържа технологията NFC.

img_nfc_tutorial_1Не е необходимо да посещавате офис на Банката и да попълвате формуляри. Заявката за дигитална карта става бързо и лесно през мобилното ни приложение Fibank. В менюто на приложението ще откриете подменю  „Дигитални плащания с NFC”. Стъпка по стъпка интуитивното меню ще Ви отведе до завършване на заявката за Дигитална карта. След като заявката Ви бъде обработена от Банката, ще получите известие, което ще Ви отведе в меню „Дигитални плащания с NFC”, а оттам ще можете да:

  • Използвате дигиталната си карта от Fibank за бързи безконтактни плащания;
  • Да промените псевдонима на картата, за по-голямо удобство;
  • Да променяте статуса на картата на активна и неактивна;
  • Да получите ПИН кода на Дигиталната карта за плащания, които изискват потвърждение с ПИН код.

Можете да издадете по 1 Дигитална карта към всяка от Вашите сметки с карти, издадени от Първа инвестиционна банка. Веднъж издадена, дигиталната карта ще бъде видима в меню „Карти” на мобилното приложение, както и в „Справки” в Моята Fibank и Виртуален банков клон. Всички налични справки за стандартните Ви карти от системите за дистанционно банкиране, ще бъдат достъпни и за Дигиталните Ви карти.

Услугата „дигитална карта” е достъпна само за клиенти физически лица.

img_nfc_tutorial_2 img_nfc_tutorial_3 img_nfc_tutorial_4

  1. Сигурност:

„Дигиталната карта” е cloud базирана услуга. Това гарантира максимална сигурност на Вашите данни и средства, тъй като те не се съхраняват на физически носител.

Смартфонът Ви служи като средство за идентификация. Ето защо можете да използвате дадена Дигитална карта само на едно устройство – устройството, от което тя е заявена. Друго условие, за да бъде възможно използването на Дигиталната Ви карта, е мобилното устройство да е регистрирано в Банката.  При преинсталация на приложението ще се наложи отново да регистрирате устройството си в Банката, но ако картата е заявена от същото устройство, ще можете да я използвате след регистрацията му.

  1. Технически изисквания

Услугата е достъпна за устройства с лицензирана версия операционна система Android (не по-ниска от 4.4)., които поддържат NFC.

Устройството следва да е одобрено и сертифицирано от MasterCard и да фигурира в списъка с устройства, поддържащи HCE* елемент.

* Host card emulation

  1. Такси и комисиони:

 Плащане:

Плащането с „дигитална карта” в България е без такса.

В чужбина: по Тарифа на Банката

Дигитална дебитна карта:

Издаването на дигиталната дебитна карта е с такса по Тарифа на Банката – към момента  1 лв.

Дигиталната дебитна карта е освободена от такса поддръжка.

Дигитална кредитна карта:

За първата една година кредитната дигиталната карта е освободена от такса поддръжка, а след това таксата е по Тарифа на Банката, към момента  – 5 лв.

Издаването на дигитална кредитна карта е без такса.

 

  1. За възникнали въпроси:

При възникнали въпроси можете да се свържете с нас, като ни пишете в Блога, Facebook, Twitter или Google+, както и да се свържете директно с колегите от  дирекциите Е-банкиране или Картови разплащания.

  • Е-банкиране :0700 12 777
  • +359 2 8002700;
  • +359 2 8180003

или email: e-bank@fibank.bg

При възникнали затруднения при плащане (Картови разплащания):

  • 0700 12 012 – Картов център
  • +359 2 817 11 43; +359 2 817 11 44
  • 0888 68 10 10

 

А ето и видеото ни, представящо Дигиталната карта. В главната роля влиза носителят на световната купа по сноуборд в паралелните дисциплини – Радослав Янков:

Споделете с приятели

  • във Facebook
  • в Twitter
  • в Google+
  • в LinkedIn
  • в Pinterest

Коментарите по темата

  • Димитър Петрушев
    29.04.2016 @ 10:33

    Здравейте,

    Когато сме в търговски обект , как да разберем дали POS терминала во обекта обслужва безконтактни плащания и използва тази технология NFC

    Поздрави и хубав ден

    • Custumer Support
      03.05.2016 @ 10:15

      Здравейте,
      Ако ПОС терминалът приема безконтактни плащания, това е достатъчно, за да можете да направите плащане с дигитална карта. Няма разлика между безконтактни плащания с стандартни банкови карти и с дигитални.
      Дали терминалът приема безконтактни плащания може да разберете най-лесно, като попитате служителите в обекта. Всички безконтактни терминали са обозначени със знак, който обуславя приемането на безконтактни плащания. Технологията NFC е задължително техническо условие, за да може телефонът Ви да извършва дигитални плащания. Дали устройството поддържа тази функционалност, може да се види в спецификациите му. В списъка със сертифицирани устройства на MasterCard можете да откриете дали устройството Ви отговаря и на останалите технически изисквания.

      Поздрави,
      Екипът на Fibank

  • Лъчезар Петров
    02.05.2016 @ 15:27

    Браво на вас … Зарибих се с ПИБ още преди много години … Тогава вие бяхте първите, които предлагаха дебитна карта по Интернет… Дано винаги да сте така иновативни… Заявих си електронна карта за плащане по NFC и се надявам скоро да мога да работя с телефона … Сега въпроса: имам регистрация в myfibank и в e-fibank… За съжаление ми няма макетите, които имам заложени, когато ползвам компютър а не телефона … Та има ли опция да се ползват макетите през телефона?
    В my fibank ми излизат сметките, които трябва да плащам (имам регистрация за всички сметки – ток, парно и т.н.) в софтуера за Android обаче няма такъв бутон … или аз не съм го намерил … Пак там ми излиза и заема който имам, както и данъците… Има ли такъв бутон и ако няма, кога евентуално ще има?

    • Custumer Support
      03.05.2016 @ 10:10

      Здравейте, г-н Петров,
      Благодарим Ви за доверието и интереса към новите ни продукти и услуги! 🙂
      Моята Fibank/ e-fibank и Мобилното ни приложение са съвсем различни системи. За улеснение на клиента предлагаме достъп до приложението с потребителското име и паролата съответно от Моята Fibank или e-fibank. В мобилното ни приложение към настоящия момент не предлагаме функционалност за плащане на битови сметки. Можете да създавате и използвате макети за преводи (при приложение с активно банкиране).
      Работим по функционалност за извършване на комунални плащания и през мобилното приложение. Когато това бъде налице, първо тук ще го обявим 🙂

      Желаем Ви хубава седмица! 🙂
      Поздрави,
      Екипът на Fibank

  • Лъчезар Петров
    04.05.2016 @ 14:48

    Благодаря Ви за отговора … Надявам се скоро да мога и да плащам сметките си през мобилното приложение … Аз имам регистрации и в “myfibank” и в “e-fibank”, като в “e-fibank” имам и активно банкиране с “Токен” (ако така се нарича де) … Та когато влизам в “e-fibank” през PC съм си направил няколко макета … въпроса ми беше мога ли да достъпя точно тези макети (които сам съм направил профила си в “e-fibank”) защото иначе трябва да ги правя пак в профила си на мобилното приложение (надявам се да съм го обяснил правилно) … Благодаря Ви предварително …

    • Custumer Support
      04.05.2016 @ 16:35

      Привет отново,
      към момента двете системи e-fibank и Мобилно приложение не са свързани и информацията от едната не е достъпна при ползване на другата, т.е. няма възможност да ползвате създадените макети в e-fibank при работа с приложението.
      В следващите версии на приложението тази опция ще бъде налична.

      Поздрави! 🙂

  • Пламен Гачев
    10.05.2016 @ 20:46

    Здравейте, има ли възможност във ваш офис да се направи тестово плащане, за да се уверя, че всичко с телефона и настройките е ок, защото вече 2 пъти се опитвам да платя, на 2 различни ПОС терминала…без успех, стига се до “Моля, доближете смартфона до ПОС терминала” и до там, ПОС терминала не отчита транзакция.

    • Customer Support
      11.05.2016 @ 10:56

      Здравейте, г-н Гачев,
      Няма допълнителни настройки, освен да имате дигитална карта и NFC на телефона Ви да е включено. По всяка вероятност проблемът идва от това, че NFC модулът на телефона не се доближава коректно до терминала, което води до липса на комуникация между устройствата. Съветваме Ви да проверите къде точно (в коя част на устройството) се намира NFC и да опитате да платите, доближавайки точно тази част от устройството до ПОС терминала.

      Поздрави,
      Екипът на Fibank

    • Пламен Гачев
      12.05.2016 @ 21:16

      Благодаря, точно това беше проблема:) Имам успешно плащане:)

    • Customer Support
      13.05.2016 @ 10:17

      Радваме се, че проблемът е отстранен. Желаем Ви приятно използване на услугата! 🙂

  • Благовест
    12.05.2016 @ 17:55

    Здравейте,
    Предвиждате ли услугата да се използва и от потребители с iOS и кога би било възможно?

    • Customer Support
      13.05.2016 @ 10:19

      Здравейте, Благовест,
      вече започнахме работа по обновяване на приложението ни за iOS. Ще добавим различни нови функционалности за потребителите на съответната операционна система.
      Към момента не можем да се ангажираме с конкретен срок. Когато имаме новини, ще ги обявим в официалните ни канали за комуникация.

      Поздрави,
      Екипът на Fibank

  • Боби
    26.05.2016 @ 11:35

    Здравейте!
    Тази услуга е само за притежателите на MASTER CARD явно, с друга НЕ СТАВА… Моята е Visa electron и ми изписва съобщение да използвам чипа на картата или маг.лента. А може би трябва да си отворя нова сметка!?

    • Customer Support
      26.05.2016 @ 12:01

      Здравейте, Боби,
      дигиталната карта е с бранд на Mastercard, но може да се издаде към сметка с всякаква банкова карта, издадена от Fibank – т.е. можете да издадете дигитална карта към сметка, към която вече имате издадена Visa карта.
      В случай че имате издадена дигитална карта, но не можете да извършите плащане с нея, това най-вероятно се дължи на комуникационна грешка между безконтактния ПОС терминал и смартфона. Например: не сте доближил телефона достатъчно близо или е необходимо да задържите устройството до ПОС терминала по-дълго време.

      Оставаме на разположение. 🙂

      Поздрави,
      Екипът на Fibank

    • Боби
      26.05.2016 @ 12:18

      Спазил съм много точно инструкциите и указанията, /добра връзка с интернет, активиране на NFC, достатъчна наличност по сметката и т.н./двете устройства правят връзка помежду си, ПОС у-вото издава характерният пиукащ звук и ми изписва съобщение да използвам чипа или маг.лента, и за това се чудя къде би могла да бъди причината!?

    • Customer Support
      26.05.2016 @ 13:30

      За да платите с дигиталната карта не се изисква задължително интернет връзка. Можете да направите до 10 плащания в режим офлайн.
      В случая проблемът е комуникационен – комуникацията между ПОС терминала и мобилното устройство не е притекла правилно. Съветваме Ви да опитате отново по-късно, както и на друг ПОС терминал.

      Поздрави!

  • 08.07.2016 @ 15:47

    Използвам приложението Ви за Интернет банкиране разгледах таблицата за съвместимите телефони но по нея не мога да се ориентирам защото има разни дати на изтичане на лиценз или нещо подобно. Телефонът ми е регистриран в e-fibank и е модел Sony XPERIA Z2 /6503/. Моля да ми кажете дали отговаря на изискванията и дали ще мога да правя чрез него безконтактни плащания с дигитална карта?

    • Custumer Support
      11.07.2016 @ 8:44

      Здравейте, Красимир,
      Когато влезете в менюто “Дигитални плащания с NFC” на Мобилното ни приложение, приложението извършва проверка дали смартфонът Ви отговаря на тези технически изисквания. В случай че не отговаря – ще получите съобщение за това. Ако устройството отговаря на заложените технически изисквания, приложението ще Ви допусне до екран, от който да заявите дигитална карта. Няма нужда да проверявате в списъка – приложението ще го направи 🙂

      Успешна седмица! 🙂
      Поздрави,
      Екипът на Fibank

  • Жеко Янев
    15.07.2016 @ 16:26

    Здравейте,
    Според приложението телефонът ми не отговаря на техническите изисквания, но в линка, който сте дали тук към мастеркард – фигурира (става въпрос за Galaxy S7 Edge /SM-G935F/).
    Моля, обновете проложението с новите устройства.

    • Custumer Support
      15.07.2016 @ 16:57

      Здравейте,
      устройството е нов модел и отговаря на техническите изисквания. Приложението няма проблем със заявяването на дигитална карта от този модел.
      Възможна причина е, ако телефонът Ви е root-нат. В този случай услугата не се поддържа.

      Поздрави,
      Екипът на Fibank

  • Иван
    15.10.2016 @ 11:23

    Вече извърших първото си плащане с мобилен телефон, така че изглежда с телефона и дигиталната карта всичко е наред.
    За съжаление опитите ми да платя в магазин Кауфланд досега бяха неуспешни. Изписва ми някакво съобщение за грешка и ме пита дали желая да опитам отново.
    Възможно ли е причината да е в техния пос-терминал или да не са активирали подобна услуга? Единия път даже бяха твърде учудени: “Ама как така ще платите с телефон”?
    Разбира се, пос-терминалът им приема плащания с безконтактни карти.

    • Customer Support
      17.10.2016 @ 10:13

      Здравейте, Иван,
      Вероятно проблемът е в пост терминала на съответния търговец. Възможно е да се дължи и на комуникационен проблем в момента на извършване на плащането. Ако ПОС терминалът и устройството не са били достатъчно близо, е възможно да се получи тази грешка. Важно е и да се знае къде точно е NFC антената на самото мобилно устройство -така безконтактните плащания ще се осъществяват по-лесно.
      От страна на търговеца не е необходимо да се правят допълнителни настройки, единствено терминалът трябва да приема безконтактни плащания – ако приема безконтактни плащания с карта, ще ги приема и с мобилно устройство. От Вашите думи разбираме, че служителите просто не познават тази възможност. 🙂

      Успешна седмица! 🙂
      Поздрави,
      Екипът на Fibank

  • Христо
    01.04.2017 @ 9:48

    Здравейте,

    Имам същия проблем като на Жеко Янев – устройството ми е “Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)” – и не е root-нат със сигурност, но приложението ми изписва, че не е съвместимо с изискванията на MasterCard. Можете ли да окажете съдействие?
    П.С. Също така съм Update-нал приложението до последна версия (30.03) 2.1.1

    Поздрави,
    Христо

    • Dessislava Bogdanova
      03.04.2017 @ 12:49

      Здравейте!

      Възможно е да получавате съобщение за грешка, ако телефонът Ви не поддържа дигитални плащания, поради това, че не сте активирал всички нужни за работата на приложението permission-и:

      Settings – Applications – Application manager – намирате в приложението My Fibank и разрешавате всички permission-и за него.

      Другата опция, ако това не помогне, е да направите тест със специално разработеното за целта приложение: HCE Compliance Checker – Android Apps on Google Play.

Отговаряте на Христо. Или просто коментар?