Георги Гановски, Изпълнителен директор на Кремио ЕАД: "Ценим партньорството си с Fibank"
Кремио ЕАД съществува от 17 години. Основният предмет на дейност е производството и продажбата на млечни продукти и продукти предназначени за готварството и сладкарството. Компанията предлага своите продукти както на местния, така и за външни пазари. Към 2017 година продуктите, произвеждани от Кремио, се предлагат в над 30 държави на 3 континента. В момента в компанията работя над 150 души. За 2017 г. постигнатият оборот е близо 50 милиона лева, а реализираният обем над 27 милиона литра. Над 14 милиона литра готов продукт е насочен към външните пазари, което превръща Кремио в един от най-големите износители на хранителни продукти, произведени в България.
Георги Гановски стартира своята кариера като производствен директор в Кока-Кола. В последствие 5 години заема длъжността генерален директор на Агрима /производител на безалкохолните напитки на Pepsi CO/. Следват 2 години като CEO на Обединена млечна компания /ОМК/, производителят на марката Верея. Последните 8 години заема длъжността CEO на Кремио ЕАД. Има богат опит в производството и продажбата на бързооборотни стоки.
Кремио ЕАД е компания с дългогодишен опит. Разкажете ни повече за историята на компанията и нейното развитие на българския и на международните пазари.
Компанията е създадена още през март месец 2001 г. като през годините претърпява множество промени и трансформации. За кратко част от нея беше собственост на немския гигант Мегле. В друг период пък компанията беше част от групата на италианската „КоДаП“ , които бяха едни от най-големите производители на сладкарски и готварски кремове в Европа. Оттам идва и нестандартното и успешно, за една българска компания в млечният бранш , портфолио. До 2013 година основният обем продукция беше насочен към Българският пазар, но след това експортните продажби постепенно настигнаха и вече задминават българските.
Кои са водещите брандове от портфолиото на компанията, познати на българския пазар?
Безспорно най-познатата ни марка на българския пазар е “My Day”. Продуктите, които продаваме под нея, са основно прясно мляко , детско овкусено мляко, сладкарски и готварски кремове. Освен това сме производител и на много частни марки за големите търговски вериги.
Какъв процент от производството на компанията е за износ и кои са страните, в които компанията вече се е наложила със свои брандове?
През 2017 г. повече от половината произведен обем се реализира извън границите на страната ни. Основни пазари за нас са: Турция, Гърция и Румъния. Наши продукти има на пазарите в Испания и Португалия, а дори и в доскоро екзотични дестинации като Мадагаскар.
Какви са последните световни тенденции в бранша?
Напоследък тенденция е потребителите да се насочват към по-здравословния и балансиран начин на хранене. Все повече се избягва бързото хранене и хората се насочват или към приготвяне на храната си вкъщи, или към ресторанти. Кухнята на българина се разнообрази много в последните години. Достъпът до множество нови продукти, както и възможността да се опитат различни типове кухни /гръцка, италианска, японска/, все повече разнообразяват менюто на българина без да изключва от него и традиционните за страната ни ястия. Друга тенденция е да се търсят продукти гарантирано произведени без определени алергени, например глутен или лактоза. Потребителите постепенно се насочват и към по-свежи продукти. Например преди 7-8 години т.нар UHT мляко / Ultra-high-temperature/ беше по-предпочитан продукт за българите поради 6-месечния срок на годност. Днес потребителят предпочита пастьоризираните млека с 35 дни срок на годност.
Какво е нужно, за да бъдете винаги актуални и потребителите да ценят продуктите на компанията?
Нужно е на първо място да познаваме нашите потребители, да познаваме техните нужди и желания както и непрекъсната комуникация с тях. Нужно е и непрекъснато да „сверяваме часовника“ със световните тенденции в бранша, за да можем своевременно да отговаряме на новите изисквания на потребителите. И не на последно място е нужно да предоставяме и гарантираме високото качество на произвежданите от нас продукти.
Разкажете ни за партньорството на Вашата компания с Fibank.
Ценим партньорството си с Fibank заради нейната гъвкавост. Това е банката, която на този етап отговаря на всички наши изисквания и ни дава една сигурна база за бъдещ растеж!
Какви са плановете Ви за развитие на компанията?
Да продължаване да увеличаваме броя на експортните дестинации. Последните години те се увеличават с около 10-ина държави годишно. Освен това ще продължим да развиваме нови иновативни продукти, най-вече в готварството. Ще се стараем все по-добре да задоволяваме изискванията на различните готварски традиции, като например тези на Арабския свят, Африканските и Азиатски пазари.
Коментари