Краткият отговор на въпроса е, че почти няма разлика. Но да се заемем с по-обстойния :)
Възможните разлики между кредитните карти, които една банка издава, са свързани с лихвените условия по тях (лихва, гратисен период), къде се приемат, както и допълнителните придобивки – застраховка, бонусни програми, допълнителни отстъпки например.
Предлаганите от Fibank кредитни карти Visa и MasterCard от съответната категория (Класик и Стандарт; payWave и PayPass; Златна и Златна; Платинена и Платинена) са с еднакви характеристики. Те са с еднакви лихвени условия, еднакви годишни такси, предлагат безплатна медицинска застраховка при пътуване в чужбина при еднакви условия и пр. Единствената разлика при нашите карти е участието на MasterCard YES и MasterCard PayPass в YES – нашата бонус програма. Въпрос на време е обаче всички кредитни карти, които издаваме, да станат част от YES.
Кредитните карти, които Fibank издава, са международни. Благодарение на усилията на Visa и MasterCard днес и двата бранда карти се приемат почти навсякъде по света, където се приемат подобен тип плащания.
Изборът на кредитна карта в най-голяма степен зависи от личните Ви предпочитания. Разбира се, не е необходимо да се ограничавате. Ако вече имате издадена кредитна карта, към същата сметка можете да си издадете допълнителна карта. Т.е. ако едната е Visa, можете да си издадете и MasterCard (или обратно), която ще ползва същия кредитен лимит, но ще е с по-ниска годишна такса. Така дори и в редките случаи, в които в даден търговски обект се приема само един от брандовете, няма да се притеснявате, че не можете да платите.
Всъщност често ни задават този въпрос, затова решихме да му отговорим и тук, в блога. Благодарим на Петър, който ни предложи идеята в коментара под публикацията за настоящата ни промоция за кредитни карти.
Ядосан клиент 2013-12-17 11:22:39
И една от сериозните разлики или неразлики е, че облагате с такса справка на банкомат за наличност на сметка.
Свикнал съм с кожодерството на банките, но това вече на нищо не прилича!
Customer Support 2013-12-17 18:00:17
Здравейте! Да, имаме такса за справката на банкомат. Предлагаме няколко други безплатни начина да проверявате наличността по сметката си, независимо къде се намирате. Едното е Виртуалният ни клон, който има мобилна версия и работи чудесно на смартфони и таблети. Другата възможност е Моята Fibank, а третата са мобилните ни приложения за iPhone и Android. С уважение, Екипът на Fibank