Има няколко ситуации, при които клиенти задават въпроса „Какво да правим при загубена или открадната карта?”

Решихме да обобщим информацията в тази публикация и да дадем няколко съвета за използването на услуги с цел допълнителна сигурност при използването на Вашата дебитна или кредитна карта.

Неприятните ситуации, в които може да изпадне всеки, са няколко:

  • Загубена карта;
  • Открадната карта;
  • Картата е задържана от ATM устройство;

card

Навременната реакция от страна на собственика на картата е от изключителна важност за сигурността на средствата по съответната сметка.

В първия от изброените случаи, когато открием, че картата е загубена, вероятността да сме разбрали за нейната липса на по-късен етап е най-голяма. Това увеличава и времето, за което ние сме реагирали, за да информираме нашата банка, че картата трябва да бъде спряна. Точно поради това е важно да не отлагате, а да предприемете незабавни стъпки.

И в първия, и във втория случай:

Обадете се без да отлагате на един от следните телефони:

  • +359 2 817 1143
  • +359 2 817 1142
  • +359 888 68 10 10
  • +359 878 127 325

Трябва да съобщите при обаждането:

  • трите си имена;
  • ЕГН;
  • тип на картата;
  • къде се намирате;
  • обстоятелствата около загубата/кражбата на Вашата карта.

Картата Ви ще бъде блокирана. Вие трябва да дойдете до банката и да попълните заявка за нейното подновяване. Ще Ви бъде издадена нова карта с нов номер и нова дата на валидност с цел минимализиране на риска от евентуална следваща злоупотреба.

Ако попаднете в третата ситуация и Вашата карта е задържана от банкомат, първо проверете коя е банката, обслужваща банкомата. След това ни се обадете на един от следните телефони:

  • +359 2 817 1143
  • +359 2 817 1142
  • +359 888 68 10 10
  • +359 878 127 325

Важно е да знаете, че картите, издадени от Fibank и задържани от банкомати на други банки, се подновяват от съображения за сигурност. За целта посетете най-близкия клон на Fibank и попълнете заявка за подновяване. Новата карта ще бъде готова в рамките на 3 работни дни за София и 5 за клоновете в станата.

С цел допълнителна сигурност, за да следите всяка трансакция с Вашата карта, препоръчваме Ви няколко услуги, които можете да активирате.

Услугата "SMS известия при авторизации с банкови карти" Ви помага да следите в реално време употребата на картите Ви и да се защитите от евентуални измами и злоупотреби.

Можете да получавате SMS известие на Вашия мобилен телефон непосредствено след всяка извършена онлайн авторизация при плащане с картата. По този начин Вие следите своите плащания и ще разберете веднага, ако с карта Ви се извърши непозволена от Вас трансакция.

В случай че не можете да извършите плащане, SMS известието ще Ви даде точната причина за неуспешната трансакция – недостатъчна наличност, надвишен лимит, грешно въведен персонален идентификационен номер (ПИН) и пр.

Предимства на услугата са:

  • сигурност – Вие следите ползването на картите си, а чрез тях и Вашите лични средства, кредитния лимит или овърдрафт, който ползвате при плащания в интернет, пазаруване или теглене на пари в брой както в България, така и в чужбина;
  • спокойствие – ако установите неправомерно ползване на Вашата карта, сигнализирате веднага. По този начин се предпазвате от риска да загубите пари, ако Вашата карта е открадната, загубена или фалшифицирана;
  • денонощно обслужване – независимо къде се намирате, в България или в чужбина, Вие ще получавате информация 24 часа, 7 дни в седмицата;
  • контрол – получавате детайлна информация за всяка успешна авторизация като дата, час, вид на трансакцията – теглене в брой или плащане, банкомат и ПОС терминал, на който е извършена;
  • информация научавате точната причина за всяка неуспешна трансакция.

За да се регистрирате е необходимо единствено да попълните и представите подписан формуляр, в най-удобния клон на Първа инвестиционна банка в цялата страна. Таксата за регистрация е 2 лв., а всяко съобщение е 0.10 лв. Пълните условия можете да разберете от нашия сайт тук >> Такси и регистрация. 

Регистрация в Моята Fibank – my.fibank.bg – също ще Ви даде възможност да можете лесно и бързо да следите от своя компютър или смартфон (приложението Fibank за Android и iOS) извлеченията по Вашите кредитни карти и разплащателни сметки.

Допълнително посредством Моята Fibank можете да се регистрирате да получавате по имейл справка за Вашите картови операции, които са получили авторизация за последните 24 часа. Това става веднъж дневно след 17:00 ч. и обхваща периода от 17:00 ч. на предния ден до 17:00 ч. на текущия ден.

Настройките и активирането за Картови авторизации по имейл можете да направите в https://my.fibank.bg, меню "Услуги".

Регистрацията и използването на услугата Моята Fibank е безплатна.

Повече за това как можете да се регистрирате за услугата Моята Fibank, можете да прочетете в нашия сайт тук  - Регистрация.

Десислава Богданова

Здравейте! Аз съм Десислава - Главен специалист "Корпоративни комуникации”. Публикувам тук полезна и актуална информация от сферата на финансите и банкирането. Основните ми интереси са в областта на дигиталните комуникации и новите технологии. Ще се радвам да отговоря и на вашите въпроси.

Коментари

Коментирай