Първото тримесечие на 2025 г. поднесе силно представяне за Fibank (Първа инвестиционна банка), която затвърди позицията си сред водещите финансови институции в страната. Данните от финансовия отчет за първото тримесечие на годината показват устойчив растеж по всички ключови показатели – от печалба и активи до кредити и депозити.

Fibank отчита ръст на нетна си печалба със 165% до 49.6 млн. лв. към края на март, което представлява значим резултат на фона на променящата се пазарна среда. Общите приходи от банкови операции достигат 160 млн. лв., което е ръст от над 33% спрямо същия период на 2024 г., когато те възлизаха на 120 млн. лв. Основен двигател за този резултат е нетният лихвен доход, който достига 110.6 млн. лв., отчитайки годишно увеличение от 9.9 млн. лв. Положителна динамиката се отчита и при доходите от такси и комисиони, които нарастват до 40.6 млн. лв.

Активите на банката продължават да нарастват, като към 31 март 2025 г. възлизат на 15.8 млрд. лв., което е увеличение със 133 млн. лв. спрямо края на предходната година. По този показател Fibank запазва позицията си сред първите пет банки в страната. Стабилен ръст се отчита и кредитния портфейл на банката, който достигат 8.2 млрд. лв., с нарастване от 308 млн. лв. от началото на годината.

Банката продължава да привлича високо доверие от страна на вложителите – депозитите от други клиенти към края на март са 13 млрд. лв., което е нетно увеличение от 25 млн. лв. само за тримесечие. Паралелно с това счетоводният собствен капитал нараства с 47 млн. лв., достигайки 1.65 млрд. лв.

Fibank отбелязва съществен ръст в потребителското и жилищното кредитиране през първото тримесечие на 2025 г., като това допринася за укрепване на пазарните ѝ позиции в тези сегменти. Кредитният портфейл при потребителските кредити се е увеличил със 127 млн. лв., а при жилищните – с 53 млн. лв., като пазарният дял на Fibank в потребителското кредитиране се повишава с 0.4 пр. п. до 7.8%. Банката успява да разшири дела си на кредитния пазар благодарение на конкурентни условия, гъвкави продукти и висока удовлетвореност сред клиентите.

Данните за първото тримесечие на годината показват ясно изразена тенденция на растеж, стабилна капиталова позиция и висока ефективност на операциите. Банката не само запазва стратегическите си позиции, но и показва готовност да се възползва от нови пазарни възможности в динамична икономическа среда.

Христо Христов

Христо е Мениджър „Корпоративни комуникации”. Той следи за тенденциите на финансовия пазар, планира, организира и участва активно в провеждането на маркетингови изследвания сред настоящи и потенциални клиенти на банката. Преди да се присъедини към екипа на Fibank, има натрупан значителен опит в ръководството, провеждането и анализа на резултатите от редица маркетингови, икономически и социологически изследвания. Участва като автор в публични анализи и статии в областта на иновациите, информационни и комуникационни технологии и състоянието на икономиката. Личните му интереси са в областта на търговията с ценни книжа. Очаквайте от него интересни анализи за тенденциите на пазара и състоянието на икономиката.

Коментари

Коментирай