До скоро нареждането на банков превод беше възможно единствено на място в клон на банката. Благодарение на интернет днес това можем да направим бързо и лесно и от личния си компютър вкъщи, спестявайки време и средства. Технологиите продължават да се развиват и така да променят начина, по който вършим обичайните си задачи.
Нашият Виртуален клон, който работи вече няколко години, привлича все повече и повече привърженици именно заради удобството и сигурността, които дава. И за да сме в крак с развитието на технологиите и все по-увереното навлизане на смартфоните в България, разработихме негова мобилна версия. Така вече можете да разполагате със средствата си и от екрана на мобилния си телефон на https://e-fibank.bg. Докато подготвяхме мобилната версия, се постарахме да покрием най-разпространените мобилни операционни системи – iOS, Android, Symbian и Windows Mobile. С тях и вградения в тях браузър можете да оперирате без никакви ограничения. Ако телефонът ви е задвижван от друга операционна система и използвате нейния браузър – BlackBerry OS и BlackBerry Browser например, - можете да се възползвате от част от функционалността на сайта. Разбира се, помислили сме и по този въпрос – напълно съвместими с Виртуалния клон са браузърите Opera Mini, Opera Mobile и Dolphin Browser. Достатъчно е да ги инсталирате на своя мобилен телефон.
Телефонното банкиране е другият дистанционен канал за банкиране, който пуснахме съвсем наскоро. Тази услуга отново е насочена към хората с по-активно ежедневие, които не винаги могат да посетят клон на банката, но имат нужда от лесен и бърз достъп до своите средства. Телефонното банкиране може да ви послужи например в случаите, когато нямате достъп до интернет, за да направите превода през нашия Виртуален клон, или пък ви се налага бързо да извършите някоя операция, докато сте навън.
С едно телефонно обаждане на *bank (*2265) или 0700 19 599 вече можете да наредите превод в левове и чуждестранна валута, превод към бюджета, да договорите курс и да закупите валута. Можете да правите и справки за салдото по своите сметки, последните пет трансакции, както и за валутните курсове към момента. До края на месец юли можете да се уверите в удобството на Телефонното банкиране, като извършвате безплатно вътрешнобанкови преводи в лева и валута и междубанкови преводи в лева.
За лесната и удобна работа с нашия мобилен Виртуален клон и Телефонно банкиране препоръчваме т.нар. Токен. Токенът е малко електронно устройство, което е синхронизирано с нашата банкова система и ни помага да ви идентифицираме всеки път, когато искате да извършите конкретна банкова операция. Освен че предоставя високо ниво на сигурност, то е изключително лесно за употреба – не е необходимо да го инсталирате на своя компютър или мобилен телефон. До 30.07 можете да закупите Токен устройство на преференциална цена – 20 лв. вместо досегашните 40.
Валентин Иванов 2011-05-18 14:30:05
Да разбираме ли, че за да се ползва е-банкирането през мобилен телефон ТРЯБВА да имаме токен устройство? Няма друг вариант?
Ivelina 2011-05-18 14:29:34
А е-подписът не може ли да се интегрира по някакъв начин? Телефон и токен е малко тежко, отделно и УЕП..
Customer Support 2011-05-18 14:27:22
Здравейте! Благодарим за коментарите и интереса! Няма как да инсталирате УЕП или електронния подпис по индивидуална политика на своя телефон, но можем да ви предложим решение. Системата може да бъде настроена така, че за подписване на документи да приема или УЕП (когато сте на домашния си компютър например), или паролата, генерирана от Токен устройството (когато банкирате от телефона си). Достатъчно е да уточните това, когато избирате метода за идентификация при регистрацията си във Виртуалния клон или по всяко време след това. Г-н Йотов, за съжаление към настоящия момент това е възможността, която можем да предложим. Поздрави и оставаме на ваше разположение!
Йото Динов 2011-05-18 14:16:48
Г-н Иванов ме изпревари, тъй като щях да задам същия въпрос.
Възможно ли е да бъде издаден сертификат по индивидуалната политика на ПИБ за достъп през браузъра на телефона или друг подобен начин?
Не бих искал да си закупувам token устройство, за да мога да ползвам банкирането през телефона си.
Поздрави!
Юлиян Ефтимов 2011-05-18 14:15:13
Здравейте, Силно ме вълнува банкирането през мобилен телефон. Аз съм с HTC Desire HD с Android. По принцип имам електронен подпис, с който се идентифицирам. Ясно е, че няма как да пусна подписа през телефона, защото няма USB Host. С какво да се снабдя, за да мога да банкирам и през телефона, т.е. и да нареждам плащания?
Валентин Иванов 2011-05-18 14:09:23
Аз ползвам електронно банкиране на ПИБ посредством УЕП. Как да го ползвам за мобилния си телефон Nokia със Symbian? Трябва да инсталирам ел. подписа на телефона ли? Или някакъв друг сертификат трябва да инсталирам.