До скоро нареждането на банков превод беше възможно единствено на място в клон на банката. Благодарение на интернет днес това можем да направим бързо и лесно и от личния си компютър вкъщи, спестявайки време и средства. Технологиите продължават да се развиват и така да променят начина, по който вършим обичайните си задачи.

Нашият Виртуален клон, който работи вече няколко години, привлича все повече и повече привърженици именно заради удобството и сигурността, които дава. И за да сме в крак с развитието на технологиите и все по-увереното навлизане на смартфоните в България, разработихме негова мобилна версия. Така вече можете да разполагате със средствата си и от екрана на мобилния си телефон на https://e-fibank.bg. Докато подготвяхме мобилната версия, се постарахме да покрием най-разпространените мобилни операционни системи – iOS, Android, Symbian и Windows Mobile. С тях и вградения в тях браузър можете да оперирате без никакви ограничения. Ако телефонът ви е задвижван от друга операционна система и използвате нейния браузър – BlackBerry OS и BlackBerry Browser например, - можете да се възползвате от част от функционалността на сайта. Разбира се, помислили сме и по този въпрос – напълно съвместими с Виртуалния клон са браузърите Opera Mini, Opera Mobile и Dolphin Browser. Достатъчно е да ги инсталирате на своя мобилен телефон.

Вече можете да банкирате само с тези две устройства

Телефонното банкиране е другият дистанционен канал за банкиране, който пуснахме съвсем наскоро. Тази услуга отново е насочена към хората с по-активно ежедневие, които не винаги могат да посетят клон на банката, но имат нужда от лесен и бърз достъп до своите средства. Телефонното банкиране може да ви послужи например в случаите, когато нямате достъп до интернет, за да направите превода през нашия Виртуален клон, или пък ви се налага бързо да извършите някоя операция, докато сте навън.

С едно телефонно обаждане на *bank (*2265) или 0700 19 599 вече можете да наредите превод в левове и чуждестранна валута, превод към бюджета, да договорите курс и да закупите валута. Можете да правите и справки за салдото по своите сметки, последните пет трансакции, както и за валутните курсове към момента. До края на месец юли можете да се уверите в удобството на Телефонното банкиране, като извършвате безплатно вътрешнобанкови преводи в лева и валута и междубанкови преводи в лева.

За лесната и удобна работа с нашия мобилен Виртуален клон и Телефонно банкиране препоръчваме т.нар. Токен. Токенът е малко електронно устройство, което е синхронизирано с нашата банкова система и ни помага да ви идентифицираме всеки път, когато искате да извършите конкретна банкова операция. Освен че предоставя високо ниво на сигурност, то е изключително лесно за употреба – не е необходимо да го инсталирате на своя компютър или мобилен телефон. До 30.07 можете да закупите Токен устройство на преференциална цена – 20 лв. вместо досегашните 40.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте FiBank,

    Имам няколко въпроса.

    1) Няма ли да е по удачно, да се ползва програма (app) за токен, аз ползвам такава за услугите на Blizzard Entertainment от няколко години както и 12те милиона им абонати. Всеки апп си има сериен номер който се "вързва" към акаунта. Това кеото прави апп-а е напълно единтично с токен устройството, без неудобството да го мъкнеш, Утре ще направя едно видео да видите как работи токен апп-а и Армори апп-а (в случая при вас ще е FiBank App).

    2) Има ли нова Мобилна версия за my.fibank.bg или само за e-fibank.bg?

  2. Вероятно не сме се изразили правилно. Вие избирате начина, по който ще се представяте пред системата, както и начина, по който ще подписвате документите. Ако Вие изберете да влизате единствено с УЕП и само с УЕП да поспивате, ще можете да го правите само с електронния подпис. Имате възможност да изберете и вариант, в който да влизате или с УЕП, или с Токен. Ако на компютъра, от който влизате, е инсталиран Вашият УЕП, ще можете да се идентифицирате с него. Ако не, можете да използвате своето Токен устройство. Ще напишем специална статия в блога по този въпрос, за да представим всички тези възможности.

  3. Тоест регистрирането на електронния подпис вече не осигурява че само физическия му притежател ще може да оперира със сметките !
    Е, БРАВО !
    Това ме кара да си задам въпроса за какъв *!@№@№$ ми е този УЕП изобщо тогава ?
    Май малко сме бързали да пуснем услуга на пазара, а ? :)

  4. Привет, Жоро! УЕП можете да продължите да ползвате от компютъра, на който е инсталиран. А с Токена можете да използвате мобилната версия на Виртуалния клон и Телефонното банкиране. Токенът също така може да служи и като средство за допълнителна сигурност. Напримре за да направите банков превод, не само трябва да сте се идентифицирали чрез УЕП, но и да въведете генерирания от Токена код. Зависи изцяло от Вашите предпочитания :-)

  5. А аз като имам регистриран електронен подпис от ИнфоНотари ще мога ли да ползвам този токен ?
    Или ще трябва да се откажа от подписа ?

  6. Здравейте отново, г-н Динов, Мислим и над такива варианти, но не можем да се ангажираме с някакъв срок. Ще се радваме, ако споделите впечатления от мобилната версия. Все още е в бета и тепърва ще обогатяваме нейните функции :-)

  7. Здравейте,

    Благодаря Ви за бързия отговор.

    Да разбирам ли, че мислите и над варианти с различен тип индентификация от token? Например с код за потвърждение като смс, мейл и тн.

    Или application за телефона, който да може да се ползва с даден/и акаунти? (ако е технически и програмно възможно)

    Ако отговора е да - кога може да очакваме подобно развитие на услугата.

    Поздрави!

  8. За съжаление няма как да се инсталира УЕП на мобилен телефон, затова и е необходимо Токен устройство, за да можете да извършвате активни операции. То е с много малки размери и е наистина мобилно, така че няма да ви създава затруднения. То е и изключително лесно за ползване - с едно натискане на бутона генерира парола, която въвеждате в системата. Съвсем скоро ще ви разкажем по-подробно как се работи с него.

  9. Евала! Ясно е, че няма как да се инсталирате УЕП на телефона, поне засега, та сте избрали интересен изход от ситуацията, поздравления за което! Ще мина тия дни за Токена си

  10. Очаквах снетърпение!!!
    Поздравления!

Коментирай