kartiВероятно повечето от Вас са забелязали в последните няколко месеца промяната в последователността при изпълнение на трансакция „Теглене на пари в брой” от АТМ устройства на Fibank. До скоро редът при провеждане на трансакция беше  Карта -> Пари, т.е. устройството първо връща Вашата картата и след това подава банкнотите, докато в момента последователността е Пари -> Карта. И в двата случая картата се явява ключът, който Ви дава достъп до ATM устройството, разликата е, че вече не я получавате преди да сте получили желаната сума, а в края на самата операция взимате „ключа” – Вашата карта.

Основната причина за промяната е с цел да се сведе до минимум ситуацията, в която клиентите забравят парите си. Досегашната практика показваше, че по-разсеяните от нас, в момента, в който вземат картата от банкомата, забравят за парите и вероятността те да бъдат взети от друг беше много по-голяма. В резултат на въвеждането на новата последователност първото нещо, което ще се презентира на клиента, са именно неговите банкноти и дори случайно, ако забравите да вземете картата и тя бъде задържана в устройството или попадне в чужди ръце, на недобросъвестни граждани, това по никакъв начин не трябва да Ви притеснява, т.к. без необходимия ПИН код, няма как да бъдат направени каквито и да било трансакции.

За тези от Вас, които все още изпитват затруднения с новата последователност, при която се извършва трансакцията, ето няколко полезни съвета:

  • Винаги, когато отивате с идеята да теглите банкноти, помнете че трябва да вземете от банкомата Вашите пари, разписка (ако сте поискали такава) и Вашата карта.
  • При въвеждане на ПИН код, закрийте със свободната Ви ръка клавиатурата на банкомата. Не записвайте Вашия ПИН код върху картата. Никога не споделяйте Вашия ПИН код. Сменяйте често Вашия ПИН код.
  • Избягвайте да говорите по мобилния телефон до приключване на трансакцията, това Ви разсейва допълнително.
  • Четете диалозите и следвайте указанията от клиентския дисплей. Потребителският интерфейс е направен така, че максимално да Ви улесни от началото на трансакцията до нейното приключване.
  • Допълнително, за напомняне на потребителите, всички банкомати са оборудвани със светлинна и звукова сигнализация, която се активира, както при подаването на банкнотите, така и при подаването на картата.

И ако все пак Ви се случи да забравите на АТМ устройство карта, веднага се обадете в банката издател, за да я блокирате. Ако картата е издадена от Fibank, можете да се обадете на един от следните телефони:

  • +359 2 817 1143
  • +359 2 817 1142
  • +359 888 68 10 10

Ако картата Ви, издадена от Fibank, е задържана от банкомат на банката, ще можете да си я получите срещу документ за самоличност в офис на банката.

Важно е да знаете, че картите, издадени от Fibank и задържани от банкомати на други банки, се подновяват от съображения за сигурност. За целта посетете най-близкия клон на Fibank и попълнете заявка за подновяване.

И в заключение не забравяйте най-важното: Бъдете внимателни, пазете Вашата дебитна или кредитна карта, съхранявайте правилно и информацията за Вашия ПИН. 

Десислава Богданова

Здравейте! Аз съм Десислава - Главен специалист "Корпоративни комуникации”. Публикувам тук полезна и актуална информация от сферата на финансите и банкирането. Основните ми интереси са в областта на дигиталните комуникации и новите технологии. Ще се радвам да отговоря и на вашите въпроси.

Коментари

  1. Тези обяснения за промяната ми звучат абсурдно. И не смятам, че промяната помага на клиентите Ви, а напротив - объркват ги, и мен също. На всички други банкомати първо си прибирам картата и тогава си броя парите, при вас - обратното. Жена ми така си забрави картата в банкомата, и естествено трябваше да си плати за преиздаване, и скоро след това пак щеше да я забрави. Статистика на преиздадените поради промяната карти правите ли? Защото си мисля, че няма да са малко такива карти. Според мен целта е друга, но не я казвате. И този ваш съвет с помненето, че трябва да си взема картата, го намирам за идиотски и обиден, сякаш сме някакви малоумници, на които трябва да им напомняте какво да правят на банкомата.

  2. Вече две преиздадени (и следователно платени от мен, а не от вас) карти. Не можете да нарушите инерцията, която хората имат от ползването на ATM устройства по цял свят и след това да разправяте, че е за тяхно удобство и сигурност. Като лоялен клиент съм на път да стана бивш на личните ми сметки само заради този абсурд, който направихте с промяната на банкоматите. Вече два пъти откакто въведохте промяната заплащам преиздаване на нова карта и два пъти по една седмица нямам достъп до парите в разплащателната си сметка. За чие удобство и сигурност въведохте промяната, казвате?

    1. Здравейте! На първо място - искаме да обърнем внимание, че достъп до разплащателната Ви сметка имате на каса винаги, дори и при забравена карта. На второ място, както многократно сме пояснявали - преди да въведем промяната в реда - имаше забравени пари в брой и то не малък брой случаи. Пишете ни на marketing@fibank.bg с повече информация, за да можем да направим проверка на Вашия случай. Ще ни бъдат необходими Ваши лични данни - ЕГН и последните 4 цифри на картата/картите, както и ориентировъчно кога е била забравена картата и къде.

  3. Аз също съм една от тези, които "забравиха" картата си. Истината е, че не я забравих, а просто банкоматът я прибра, защото съм превишила краткото време за изваждането й от устройството. Действително наруши се дългогодишният ми навик - първо прибирам картата, след това вземам парите и ги преброявам. Сега си представете, как стоя пред банкомата с тежка чанта на рамо, портмоне в лявата ръка, с дясната ръка прибирам парите, премествам ги в лявата и преброявам банкнотите с двете ръце, в това време банкоматът пищи да си взема картата. Какво толкова, като свърша да броя, ще си я взема. Но останах излъгана, защото уредът не продължи да пищи, както обикновено, а просто ми глътна картата. След това се обадих по телефона и обясних ситуацията; казаха ми, че трябва след три дни да отида до банката; оказа се, че картата още не е доставена и трябваше да отида до там отново, след още няколко дни. Всяко това пътуване до центъра ми костваше време и доста пари. Кой е виновен за това? Не и аз, тъй като около 20 години ползвам банкоматите безпроблемно. Според мен, вината за това е на банката. Като сменя системата, можеше да сложи една лепенка с предупреждение на банкомата, или да изпише информация- предупреждение, което да излиза на екрана преди да те попита колко пари искаш. Също нямаше предупреждение и на сайта, което да излиза още като заредиш страницата. Така че е един вид мамене на клиентите. След това изгглежда служителите ни се присмиват. Браво на хората, които решиха да съдят банката! Браво1 Много ме зарадваха. Тази банка е известна с премълчаванията на измененията и новостите, вероятно с цел да измами клиентите си и по този начин да натрупа някой лев. Например, не се появиха предупреждения, че вече се заплаща за поддържане на разплащателни сметки - стотинки, но с времето се натрупват левове и левове. Как разбрах? Една служителка на банката ме предупреди, че имам негативна сума в една от разплащателните сметки, които банката ми открила, без да ме предупреди, просто като част от някаква рекламна кампания. Аз не съм искала сметка, те са я открили, а след това аз трябва да плащам всичките пари, които са се натрупали за поддържането на сметката! Не веднъж са ме мамили и изпращали за зелен хайвер служителите, но тези два случая са "черешката". При положение, че има интернет, толкова ли е трудно да се поддържа връзка с клиентите и да се изпращат циркулярни имейли за важните изменения в обичайната практика?

    1. Здравейте! За да можем да направим проверка по Вашия случай коректно, ще ни бъдат нужни Ваши лични данни - три имена и ЕГН. Очакваме информацията на marketing@fibank.bg, за да съдействаме.

  4. здравейте,говорих и с дежурни телефони които изписват на самия банкомат и с сотрудници от София 029100100 и всички ми отказаха,с думи че нямат право да изпратят на Сбербанк уведомление че моята карта задържана от банкомата на ФиБанк,....консултирах се с юристи и получих информация,че ФиБанк трябва да изпрати уведомление,защото моята банка откъде може да знае,че моята карта задържана,и аз с моите обаждания на Сбербанк не мога да се идентифицирам пред тях,дори и да кажа всичките си паспортни данни,паспорта може да е откраднат,те не могат да разберат по телефона наистина ли това съм аз,и не няма да изпратят подтвърждение до ФиБанк че аз съм наистина тяхната клиентка докато ФиБанк не ги уведоми че картата ми беше задържана. Адреса на банката в г.Пловдив бул.Марица 95 АТМ 370301 картата беше задържана на 3 юни.
    И ми казаха че още тази седмица картата ще бъде при тях и после ще я изпратят в София,а от там и до Русия и аз трябва да отида до там да я взема...Всичките ми пари на картата,с какво да отида до Русия,кой ще ми плати билета,на тази карта получавам издържка на детето ми,и как сега мога да издържвам детето си,нямам пари,нямам,и колко още да чакам да я получа.И всичко това се случва само заради промените в последователноста на връщане на картата,трябва да разбирете и хората които си свикнали от години на един принцип при изтеглене на пари защото това се автоматизира в крайна сметка,а сега когато последователноста е друга моля ви се направете крачка да оправите тази случка с мен (или с Други клиенти) докато не свикнем с друг начин на изтеглене.За 9 години нникога не съм забравяла картата си,а пред този АТМ няколко пъти исках да я забравя,защото е друг ред на връщане на картата и какво се случи???на края я забравих...Както гледам и другите хора които са писали по нагоре,не само аз,това е не заради нас,а за ради новите правила.Аз не мога да влезна на този сайт който е изписан горе,сигурно нямам профил Майкрософт...
    Фарида Рафисовна Андонова последните цифри на мойта карта ........ 1000 чакам отговора ви,защото от утре вече ще влезна в банка с адвокати си и подаваме иск в съда ,и ще накарам банката да ми плати всичките расходи и моралното обещетение на моето дете което е останало без пари...Благодаря ви за внимание...

    1. Здравейте! На посочения от Вас мейл сме изпратили процедурата, по която можете да си получите картата обратно. Поздрави!

  5. Здравейте банкоматът в пловдив не ми върнал картата защото аз мислих че вече съм я взела и всичко заради промени на връщането на картата...картата ми издадена от руската банка и сега ПИБ не иска да ми върне картата дори и срещу паспорта.Искат моята банка да изпрати на ПИБ подтвърждение,че съм наистина тяхната клиентка,аз обадих се на мойта банка,на що ми в мойта отговориха че банка в която ми задържана картата трябва да изпрати запитване относно моята картата за подтвърждаване на мойта личност и сега вашата банка се отказва да изпрати запитване до руската банка казват че нямат право.И цяла седмица ми въртят,ще подавам в съд,вече задействах адвокати.....
    Аз прочетох как във вашата банка се връща картата след нейното задържание,моите права са нарушени и няма да оставям всичко така както удобно за вас...Господари на ефира.БТВ репортерите ще подключа всичките медии да видят хората колко сте не компетентни във вашата работа

    1. Здравейте! Ако все още не сте се свързали с колеги на дежурните телефони, пишете ни на marketing@fibank.bg Ще ни бъде нужна информация за точния адрес на АТМ устройството, Вашите три имена, последните 4 цифри от Вашата карта.

  6. Бях го забелязал това, но въпреки всичко си забравих веднъж картата.... Не мисля, че е по-добре. В крайна сметка отивам до банкомат, когато ми потрябват пари! Откакто картата излиза след парите на няколко пъти съм се спирал и съм се връщал да я изчакам, та даже и веднъж я забравих и ми се наложи да си вадя нова... И не виждам кое е по-безопасно? Нищо не може да направят без ПИН-а? Дали? Ако човек има > 2-3к в картата(пр. Visa Electron), изтегли 30-40лв да си купи вечеря и на следващия ден разбира, че му липсва картата, и освен картата му липсват и всички пари от нея, не е много трудно да се въведе номера на кратата и кода, който позволява да си правиш каквото искаш без да те интересува дори какъв е ПИН-а... Както и да е, не смятам, че това е удачен вариант, дори и да не ти използват картата е по-голяма разправия да ходиш да си вадиш нови карти(при това не безплатно, а за 5лв) и да си губиш времето, отколкото да забравиш 10лв на банкомат... Сигурен съм, че много повече ще са хората, които ще си забравят картата, отколкото парите, най-малкото защото досега е било така и всички други банки се придържат към това.

Коментирай