Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте и от мен!
    Моят случай е подобен на този на dylan, само че аз не съм правил регистрация и нямам акаунт в PayPal. Платих директно с картата си, но търговеца ми писа, че е върнал парите в моя PayPal акаунт. Как е възможно да ги върне там, при положение, че не съм регистритал такъв?
    Ще се радвам ако имате възможност да ми разясните в такъв случай как се процедира?
    Благодаря предварително за информацията!

    1. Здравейте, г-н Сотиров! Интересен въпрос ни задавате. Съдейки по този отговор в PayPal Community форума, средствата ще се върнат автоматично по Вашата карта, тъй като на практика нямате PayPal профил. Пишете ни дали всичко е наред. Ние оставаме насреща. Поздрави!

  2. Здравейте. Имам следния въпрос:
    След покупка от ebay не останах доволен от продукта и продавача ми върна парите /refunded/ на 20.03. От акаунта ми в paypal те бяха автоматично препратени към дебитната ми карта на същия ден. Мина доста време оттогава, а все още не виждам в "Справки-Картови авторизации" на "Моята Fibank" парите да са постъпили обратно в дебитната ми карта. Защо ?

    1. Здравейте, Делян! Операцията отнема няколко работни дни, обичайно 7. Ще видите сумата по сметката си в "Отчет по сметка". Надяваме се това да стане най-късно в началото на следващата седмица. Поздрави!

  3. Авторизацията за е еднократна при регистрация на карта. Ако я регистрирате успешно, тя ще бъде и единствената за тази карта. 14 дни се отброяват от момента на авторизация, т.е. от деня, в който сте въвели данните на своята карта в PayPal, за да я добавите там. Поздрави!

  4. Означава ли това, че при плащане преди да изтекат тези 14 дни ще бъде блокиран нов 1$ на всяко едно плащане ? И тези 14 дни от кой момент се отброяват - от момента, в който е регистрирана картата или от момента, в който е въведен кода в PayPal, с който се възстановява предварително блокирана сума от 1.50 € ?

  5. Здравейте .
    Бих искал да попитам дали в един акаунт на PayPal мога да имам два ймеила на който да получавам преводи?
    Благодаря предварително!

    1. Привет, Петър! Като продавач можете да регистрирате до 8 имейла към своя профил. За справка вижте тук.

  6. Преди седмица си издадох Visa Electron Paywave дебитна карта и я регистрирах в PayPal. Дотук добре - charge-на ме с 1.50€, след което видях номера на транзакцията и въведох в PayPal съответния код, с което тези 1.50€ ми бяха върнати в PayPal акаунта. След като прегледах по-внимателно салдото в моята банкова сметка забелязах обаче, че заедно с тези първоначалони 1.50€ имам и още една останала блокирана сума в сметката - тя е на стойност точно 1$. Доколкото виждам в примера по-горе се вижда също една подобна транзакция на стойност 1$, но не сте обяснили нейното предназначение - тази сума е блокирана отново от PayPal или FIB и ако да ще бъде ли тя отблокирана автоматично и кога? Налага ли се да се предпиемат действия и запитване до PayPal/FIB за отблокирането на тази макар и минимална сума от 1$?

    1. Здравейте, Владимир! Тази авторизация от е валидираща. С тази операция се проверява дали данните, които сте предоставили за картата, са валидни. Този така и не напуска Вашата сметка, а блокировката се освобождава автоматично след 14 дни. Не е необходимо да предприемате нищо за целта. Поздрави!

Коментирай