Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте Customer Support,
    Това което говорите са глупости и всеки който знае малко английски е наясно с това зашото то го пише в общите условия и правила на Paypal. Лично аз съм ваш клиент и съм крайно недоволна от преминаването на средства през Fibank. Защо твърдя, че са глупости ли - лично в правилата и съм писала с екипа на Paypal и те ми отговориха, че според условията на теглене директно към картата срока за постъпване на парите ни по сметка от тяхна страна е 3 работни дни ако след 3 работни дни сумата ми не е пристигнала да се обърна към тях и за забавянето ще ме обещетят. И видно от My Fibank , че вие не обработвате парите за 1 ден. Аз лично сам имала случаи на забавяне на пари 12 дена за което ви вдигнах голям скандал по телефона защото се и бях свързала с Paypal които даже ми доказаха че парите са пратени още на 1 ден. И видно беше че при вас парите бяха дошли на 13 при теглене на 10 а вие на 22 ми казвате че забавянето не е от вас. Защо само с вашата банка става това за България няма проблем там сте окей, но специално за Paypal едва ли ще ползвам вашата банка повече. Само да не ви кажа, че в другите 2 банки които си направих карти без да казвам имена да няма излишна реклама и напрежение идват на 2-3 ден и ми дават 4 до 8 часа за осчетоводяване независимо от часа защото имат 24 часов екип обсужващ картовите разплащания. Затова ви казвам, че нещата с Paypal мноого ви куцат много съм доволна от другите услуги но стане ли дума да минават пари през вашата банка зад граница и всичко става боза.

    1. Здравейте, Поля! Сроковете, които цитираме, са от практиката, а от наша страна действително е необходим един ден, за да бъде обработена операцията. Ще се свържем с Вас по имейл, за да Ви помолим за малко повече информация и така да проверим случая. Благодарим предварително!

  2. Съжалявам за поредния коментар, но искам да попитам още нещо. Когато влезна в страницата "Салда по сметки", пише "Не са открити активни сметки!". Това проблем ли е?

  3. Здравейте, след колко време трябва да се покаже справката , в която е PayPal кодът? Вече чакам повече от час, но я няма. Поздрави.

  4. Здравейте, Илна! Обичайно процедурата отнема около 7 дни. Ние обработваме операцията в рамките на един работен ден, като се стараем от наша страна забавянето да е минимално. Очаквайте средствата по сметката си в средата на тази седмица. А ако имате някакви притеснения, ние сме насреща! Поздрави от нашия екип!

  5. Здравейте, г-н Караиванов! Можете да видите PayPal кода в справката за картови авторизации от меню "Справки" -> "Картови авторизации". Така би изглеждала справката след регистрацията на Вашата карта. При справката задайте като период ориентировъчно няколко дни около регистрацията на картата в PayPal. Поздрави!

  6. Здравейте,
    Имам refund от paypal от дата 21.11. Тогава е бил трансфериран и до картата ми. След колко време ще го видя отразено и ще са налични парите ми ? Днес вече е 3-ти ден. Благодаря

  7. Здравейте,регистрирах дебитната си карта в Paypal но на профила ми в my fibank трансакцията е отразена но няма т.нар. “PayPal Code”

  8. Здравейте, Лъчезар. PayPal кода можете да намерите в "Моята Fibank" или чрез Виртуалния ни клон, като направите справка за картовите авторизации през меню "Справки" - > "Картови авторизации" за периода, в който сте регистрирали картата. Щракнете върху картинката, за да видите как по-точно изглежда PayPal кодът. Ние сме на разположение, ако можем да помогнем с още нещо. Поздрави и приятен ден!

  9. Нищо не разбрах. Къде е този код който Pay-Pal искат? Вече ми деактивираха картата и сега трябва да докажа със снимка че е моя, а вашите колеги нищо немогат да обясняват като хората когато ти издават картата. Много съм разочарован...

Коментирай