Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.
Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.
Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.
Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.
Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:
Customer Support 2012-11-28 10:23:02
Здравейте, Станимир! В такъв случай няма причина да не виждате PayPal кода в Моята Fibank. Молим да проверите отново в Моята Fibank, като отворите "Картови авторизации". В "Отчет по сметка" няма да видите кода на PayPal. Справката за "Картови авторизации" можете да направите от меню "Справки" -> "Картови авторизации". Задайте периода, в който сте регистрирали картата си. В списъка с авторизации намерете тази към PayPal, която е на стойност 1.5 евро. Оставаме на разположение. По всяко време можете да се свържете и с нашите специалисти от Виртуалния клон на тел. 0700 12 777. Поздрави!
Станимир 2012-11-27 20:16:44
Картата я имам отдавна и регистрацията ми в PayPal е преди регистрацията в Моята Fibank. Но заявката за потвърждаване на картата я направих след като вече бях регистриран в Моята Fibank. Тоест не би трябвало да има проблем с получаването на справката, но уви, имам.
Customer Support 2012-11-27 17:57:50
Възможностите, които можем да Ви предложим, са две: - в PayPal в менюто за регистрация и потвърждаване на карти да натиснете бутона за повторно изпращане на кода за потвърждение; - да посетите най-удобния за Вас наш клон. Причината да не виждате трансакцията е, че по всяка вероятност сте регистрирали картата си, преди да се регистрирате за "Моята Fibank". Надяваме се, че сме успели да помогнем.
Станимир 2012-11-27 15:55:14
Здравейте и благодаря за отговора.
Да, картата ми е издадена като допълнителна към тази на мой роднина.
Справката все още не дава резултат:
"Не са намерени картови авторизации за зададения период и карта!"
Customer Support 2012-11-27 10:54:22
Здравейте, Станимир! За да получавате това съобщение, по всяка вероятност картата Ви е издадена като допълнителна към друга карта - на Ваш роднина например. PayPal кода можете да видите в меню "Справки" -> "Картови авторизации", като изберете за период дните, между които сте регистрирали картата в PayPal. PayPal кодът е срещу плащането на стойност 1.5 евро, както е показано на скрийншота в публикацията. Опитайте отново с такава справка. Ако все още не виждате PayPal кода, молим да ни пишете отново, за да препоръчаме друго решение. Поздрави!
Поля 2012-11-26 18:13:24
Здравейте Customer Support,
Това което говорите са глупости и всеки който знае малко английски е наясно с това зашото то го пише в общите условия и правила на Paypal. Лично аз съм ваш клиент и съм крайно недоволна от преминаването на средства през Fibank. Защо твърдя, че са глупости ли - лично в правилата и съм писала с екипа на Paypal и те ми отговориха, че според условията на теглене директно към картата срока за постъпване на парите ни по сметка от тяхна страна е 3 работни дни ако след 3 работни дни сумата ми не е пристигнала да се обърна към тях и за забавянето ще ме обещетят. И видно от My Fibank , че вие не обработвате парите за 1 ден. Аз лично сам имала случаи на забавяне на пари 12 дена за което ви вдигнах голям скандал по телефона защото се и бях свързала с Paypal които даже ми доказаха че парите са пратени още на 1 ден. И видно беше че при вас парите бяха дошли на 13 при теглене на 10 а вие на 22 ми казвате че забавянето не е от вас. Защо само с вашата банка става това за България няма проблем там сте окей, но специално за Paypal едва ли ще ползвам вашата банка повече. Само да не ви кажа, че в другите 2 банки които си направих карти без да казвам имена да няма излишна реклама и напрежение идват на 2-3 ден и ми дават 4 до 8 часа за осчетоводяване независимо от часа защото имат 24 часов екип обсужващ картовите разплащания. Затова ви казвам, че нещата с Paypal мноого ви куцат много съм доволна от другите услуги но стане ли дума да минават пари през вашата банка зад граница и всичко става боза.
Customer Support 2012-12-04 12:16:36
Здравейте, Поля! Сроковете, които цитираме, са от практиката, а от наша страна действително е необходим един ден, за да бъде обработена операцията. Ще се свържем с Вас по имейл, за да Ви помолим за малко повече информация и така да проверим случая. Благодарим предварително!
Станимир 2012-11-26 17:28:14
Съжалявам за поредния коментар, но искам да попитам още нещо. Когато влезна в страницата "Салда по сметки", пише "Не са открити активни сметки!". Това проблем ли е?
Станимир 2012-11-26 17:13:01
Здравейте, след колко време трябва да се покаже справката , в която е PayPal кодът? Вече чакам повече от час, но я няма. Поздрави.
Customer Support 2012-11-26 10:55:15
Здравейте, Илна! Обичайно процедурата отнема около 7 дни. Ние обработваме операцията в рамките на един работен ден, като се стараем от наша страна забавянето да е минимално. Очаквайте средствата по сметката си в средата на тази седмица. А ако имате някакви притеснения, ние сме насреща! Поздрави от нашия екип!