Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте,

    Искам да попитам, когато изтегля парите от PayPal акаунта си към картата си, за колко дни след като PayPal маркира транзакцията като "Completed", парите ще са в сметката ми в ПИБ?

    Благодаря!

    1. Здравейте, г-жо Борисова! Обичайният срок от прехвърлянето на средствата от PayPal е 7 дни, т.е. можете да ги очаквате в рамките на 3-4 дни от маркирането на операцията като "завършена" от страна на PayPal. Когато съобщението за тази операция пристигне в банката, средствата ще бъдат на Ваше разположение през същия работен ден или най-късно през следващия. Поздрави!

  2. Един съвет информирайте и служителите си за това което сте описали тук. В два от три клона не знаеха въобще какво е това животно ПейПал. От което става проблемно получаването на гореспоменатия код.
    Пак по темата още два проблема, с които се сблъскват хора ползващи ПайПал ( не визирам само себеси). При превод от ПейПал към сметка ( преводът за БГ е възможен само по номер на Карта) ПИБ отдържа % от превода (като гледам балансите си около 1%), а в оффиса който ползвам ме оверяваха, че не се отдържа нищо същия отговор получих и от вашия калл център ( и едно пояснение за тези които не могат да се ориентират понеже бг лева не е първостепенна валута в ПайПал, преводът става по дневния фиксинг на Виза, а не на БНБ).
    Друг проблем е и неиздаването на документи с актуална дата, които се изискват от съпорта на ПейПал за удостоверяване на адрес или банкова карта( Изискването да бъдат издадени от обслужващата банка е на ПайПал). До сега имам два такива отказа от служители на ПИБ, последно се сблъсках с това миналата седмица пак ме оверяваха че не могат да ми издадат такъв документ, загубих си около 30 мин. В друга наша популярна банка, в която се принудих да отворя разплащателна сметка получих този документ за 5 минути.
    Въпреки че имам много голяма симпатия към вашата банка и съм ваш клиент от около 8 години последните 3 месеца все по-често
    мисля да се ориентирам към друга банка.

    1. Здравейте, г-н Николов, и много благодарим за коментара! Ще обърнем внимание на тези въпроси. Ако имате нужда от нашето съдействие, насреща сме! Поздрави от нашия екип и приятен ден!

  3. За съжаление пострадах от злоупотреба с кредитната ми карта при интернет разплащане, тъй като не бях запозната с възможностите от използването на междинни системи за разплащания като e-pay и PayPal. Мисля, че ще е много полезно, ако служителите на банката разясняват тези подробности, още в момента на издаването на банковите карти.

    1. Здравейте, г-жо Крумова, и добре дошли в нашия блог! Съжаляваме за неприятната ситуация. Тук се стараем да пишем полезни материали, някои от които имат за цел именно да Ви запознаят с мерките за сигурност при плащанията в интернет. Разгледайте например статиите в категорията "Банкови карти". Там ще намерите няколко важни препоръки, когато плащате онлайн, както и представяне на услугата ни "3D Сигурност на карти", обединяваща MasterCard SecureCode и Verified by Visa. Поздрави и приятен ден!

  4. edna karta moje li da se registrira v 2 profila na pay pal kato kartata primerno e na moe ime a drugiqt profil e na supruga mi.Vuzmojno li e moqta karta da q registriram v negoviq profil

    1. Здравейте, nikitoooooooooo. Една карта може да се регистрира само в един профил. Ако желаете да използвате една и съща карта през различни профили, препоръчваме да издадете на съпруга си допълнителна карта към своята сметка, която ще бъде на негово име. Така ще можете да плащате през PayPal без затруднения и ще използвате средствата от една и съща сметка. Допълнителна карта можете да издадете във всеки един от нашите клонове. Насреща сме, ако можем да помогнем с още нещо. Поздрави и приятен ден!

  5. Благодаря!
    Картата ми е подновена автоматично и ме очакваше в клон на ПИБ, но с различен номер.

  6. Картата ми Виза Електрон изтича този месец. Преиздадената е с нов номер - като нова карта ли трябва да я регистрирам в ПейПал?

Коментирай