Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.
Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.
Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.
Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.
Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:
Martin 2011-10-27 18:19:36
Здравейте,
от два дни следя с интерес темата относно PayPal,защото лично съм заинтересован.
Към кои организации прехвърлят сумите от PayPal ,когато самата кредитна карта е регистрирана при тях?Доколкото виждам от моя акаунт ,сумата директно се прехвърля в картата ми,регистрирана при тях и това става за половин ден,както по-горе е казано и от г-жа Йосифова.Къде стоят парите през останалите четири дни?Картата ми е VISA.
Оставам в очакване на Вашия отговор.
Customer Support 2011-10-27 16:15:07
Здравейте отново, г-жо Йосифова, Броят на дните, за които парите ще пристигнат по Вашата сметка, зависи и от посредници като картовите организации - MasterCard и Visa например, - както и банките, с които PayPal работят. Обичайно процедурата отнема 5 работни дни, но можете да очаквате парите и по-рано, и по-късно. Оставаме на Ваше разположение.
Ваня Йосифова 2011-10-27 13:51:40
Здравейте,
Да,така е, необходимото време е 2-3 работни дни ,грешката е моя.Искам да попитам след като при мен е отразено,че и двете трансакции са completed,тоест парите са пуснати към банката,едната от 26.10,другата от 27.10,първата сума днес ли ще ми бъде по сметката или утре на 28.10 ,което са два дни?
Поздрави.
Customer Support 2011-10-27 12:44:39
Здравейте, г-жо Йосифова, Ще се радваме, ако споделите впечатление. Бихме искали да уточним как се прехвърлят средствата. На PayPal са необходими 2-3 работни дни (за справка вижте информацията в меню "Withdraw", когато сте регистрирани в системата). От наша страна е необходим един работен ден, за да обработим технически операцията, след като парите са достигнали до банката. Т.е. ако те пристигнат в четвъртък, най-късно в петък ще бъдат на разположение по Вашата карта. Поздрави и благодарим, че участвате активно в тази интересна тема! :-)
Ваня Йосифова 2011-10-27 11:12:13
Парите са прехвърлени от ПП,имам потвърждение,за по-малко от 12 часа.Успях да прехвърля и още една част към картата си.,сега е момента да видиме колко време ще е необходимо на ПИБ ,за да ги имам по картата си.Нямам все още отговор от ПП за лимитите.Моля,в случай ,че решите,че тази информация не Ви е необходима,да ме уведомите.Мисля,че ще е от полза за всички,в предвид нарастването на разплащания с кредитни карти.
Поздрави
Ваня Йосифова 2011-10-27 11:00:50
Здравейте,
другото,което искам да добавя от собствен опит е,че независимо,че имам верификация в ПП от 2007 г.и потвърждение от ПП за отпадане на лимити за получаване на суми в ПП от май тази година/тоест мога да получавам повече от 2500 евра по баланса си в ПП за година/,не ми се отдаде възможност да ги прехвърля еднократно.Типично по български реших да натрупам повече средства в баланса си и тогава да ги прехвърля в картата си,за да си спестя тези 2 евра такса и да заплатя еднократно.Сега ще се наложи да ги прехвърлям няколко пъти ,за да ги имам по картата си.Дневния лимит от ПП е 350 паунда.Така,че получите ли средства,каквито и да са,действайте на момента.Времето дадено от ПП за получаване на средствата по картата е 1-2 работни дни.Прехвърлила съм ги вчера вечерта,ще Ви уведомя,колко време е необходимо на ПИБ,за да ги имам по картата си:)Също така съм изпратила запитване към ПП ,защо има този дневен лимит,при условие,че всички лимити за получаване и плащане са ми отпаднали още преди поливин година,Отговора им ще ви го дам тук,за да сте по-добре информирани.
Между другото ,сега е момента да благодаря на ПИБ за съдействието им по спора ми с некоректен търговец и връшането на сумата.Благодаря и поздрави.
Filip Sotirov 2011-10-24 16:48:54
Аха супер полезна информация ;)
Благодаря!
Customer Support 2011-10-24 15:46:06
Здравейте, г-н Йорданов, За да открием причината, ще ни е необходима малко повече информация. Ще се свържем с Вас по имейл.
Владимир Йорданов 2011-10-24 15:33:30
Здравейте,
имам акаунт в ПейПал със свързана кредитна карта от друга банка от доста време. Срока на валидност на картата обаче истече и сега искам да си свържа кредитната карта издадена от PIB (VISA).
При самото Add-ване на картата ми исписва - This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card.
Какъв може да е проблема?
Искам да добавя, че картата не е блокирана и свободно си я ползвам на други места.
Customer Support 2011-10-24 12:33:10
Здравейте, г-жо Йосифова, И благодарим за ценния коментар. Да, при прехвърлянето на средства от сметка в PayPal по карта, регистрирана в системата, PayPal начисляват такса от 2 евро. Впоследствие се начислява такса от 1% за получаването на средствата по картата в банката. Напълно права сте и за ограничението при прехвърлянето на средства по карти с логото на MasterCard. Операцията е възможна единствено с карти с логото на Visa. Поздрави от екипа и отново благодарим за полезната дискусия!