Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.
Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.
Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.
Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.
Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:
Клиент 2011-05-03 15:10:10
Здравейте,
Не намерих по-подходящо място за моя въпрос затова си позволявам да питам тук. Има ли лимит за разплащанията с PayPal в български и чужди сайтове и ако да, какъв е той?
Предварително ви благодаря!
Customer Support 2011-04-28 15:37:50
Здравейте, Клиент, Тази блокировка се освобождава най-късно до 14 дни след регистрацията в PayPal. Може да отнеме и по-малко време в зависимост от реакцията на PayPal. Поздрави!
Klient 2011-04-28 10:32:27
Здравейте,
След колко време се освобождава блокирания от Paypal 1 USD
Customer Support 2011-04-01 10:13:04
Здравейте, Клиент. Не можем да разберем напълно въпроса Ви. Бихте ли ни го описали по-подробно. Ако Ви е удобно, изпратете ни своите три имена на marketing@fibank.bg, за да направим необходимата справка и да Ви отговорим най-точно? Благодарим!
Клиент 2011-04-01 08:13:14
Customer Support казва: 31 март, 2011 в 12:19
Привет, passat!
Благодарим Ви за този доуточняващ въпрос. Не, този не излиза от сметката. PayPal просто правят проверка за картата, затова и плащане не се осъществява.
Ами тогава защо вземате такса като долара си стои в сметката. каквасума съм полочил - моята която на всичко отгоре не е ходила никъде и не идва от никъде.
Customer Support 2011-03-31 12:19:00
Привет, passat! Благодарим Ви за този доуточняващ въпрос. Не, този не излиза от сметката. PayPal просто правят проверка за картата, затова и плащане не се осъществява.
passat 2011-03-31 11:42:51
А освобождаването на блокирана сума смята ли се за "Получаване на суми по карта чрез терминално устройство"?
Customer Support 2011-03-31 09:07:22
Здравейте, Петър, Първата трансакция (за ) е контролна - с нея проверяват дали картата е валидна. Впоследствие този отпада като искане и се освобождава по Вашата сметка. Поздрави! :-)
Петър 2011-03-30 22:05:37
За какво е тоя 1долар кадето ми го иска при рега
Customer Support 2011-03-29 14:42:51
Здравейте, Валентин, Ориентирали сте се правилно - това е таксата за получаване на средства по карта. По принцип плащанията с карти се извършват чрез терминално устройство, а в случая с плащанията в интернет устройството е виртуално. Кодът, който трябва да въведете, за да публикувате коментара, съдържа единствено букви на кирилица. Но ще имаме предвид идеята Ви. Лек и хубав ден! :-)