Електронният подпис по индивидуална политика на ПИБ е един от методите за идентификация във Виртуалния клон. Заради спецификата си той е с ограничена функционалност и го препоръчваме единствено на клиентите, които желаят да извършват само операции между собствени сметки в банката. Този подпис се подновява всяка година и е необходимо да се инсталира на компютъра, от който се банкира, което често е неудобно ограничение.

Поставили сме си за цел да направим услугата Виртуално банкиране по-модерна и удобна за всички свои клиенти. В тази връзка от 1 април 2012 г. преустановихме издаването на Електронния подпис по индивидуална политика на ПИБ. Вместо него предлагаме на своите клиенти Token - електронно кодиращо устройство с двойна степен на защита, чрез което можете да банкирате активно от всеки компютър или мобилно устройство с достъп до интернет. Token-ът Ви осигурява мобилност и удобство при по-високо ниво на сигурност.

Предимствата на Token-а спрямо Електронния подпис по индивидуална политика на ПИБ са няколко. На първо място не е необходимо да го инсталирате на устройството, от което искате достъп до своите средства. Поради тази причина с него можете да банкирате и от домашния, и от служебния си компютър, както и от своя мобилен телефон. Достатъчно е Вашият Token да е с Вас. Другото му предимство е, че неговата валидност не изтича на конкретна дата, а при изтичане на определен брой генерирани пароли. Token-ът генерира еднократни пароли, които могат да Ви осигурят до 10 000 операции във Виртуалния клон или в Телефонно банкиране, т.е. в зависимост от това колко често и активно използвате тези услуги, можете да разчитате на Token-а до три години, колкото е животът на батерията му. Освен това с Token устройството можете не само да прехвърляте средства от една своя сметка в друга и да откривате депозит, но и да превеждате средства по други сметки – както във Fibank, така и в други банки.

Ако желаете, можете да замените своя Електронен подпис по индивидуална политика на ПИБ още сега, като се възползвате от по-ниската цена на Token устройството. До 30 юни то ще се продава за 10 лв. в клоновете и офисите на Fibank. Можете и да продължите да използвате своя Електронен подпис по индивидуална политика, докато изтече неговата валидност или поради друга причина се наложи преиздаването му. В тези случаи ще Ви предложим отново Token устройство.

Можете да прочетете повече за работата с Token устройството в нашия сайт.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Да добавя към по-старите коментари: ще ме извинявате, но токен-ът не е нито удобен, нито съвременен, нито по-сигурен от други методи с кодове (еднократни кодове в карта, комбинация от такива с смс-и и т.н.) - особено за пътуващи хора. Всички, които биха ми отговорили, че това е малко устройство, с живот три години и т.н., да си помислят за цената на устройството, както и това, че други услуги с кодове обикновено са безплатни. Да не говорим, че трите години батерия много зависят от съхранението, което именно при пътуване не е нещо, за което искам непрестанно да се грижа. Както и други вече споменаха, да добавим и потенциално изгубване, и токен-ът се обезсмисля. (Разбира се електронният подпис също не е по-добър вариант, по ред причини, например просто че не ми трябва за друго и полезността още по-малко оправдава цената...)

    1. Здравейте, благодарим Ви за обратната връзка. При бъдещи промени ще се съобразим с Вашето мнение :) Желаем Ви щастлива Нова година! Поздрави, Екипът на Fibank

  2. Благодаря Ви за отговора! :)

  3. Здравейте!

    Не разбирам вашето недоволство от ползването на TOKEN-устройството. Ако ви е чак толкова неудобно да го носите, правете като мен в някои случаи: Наберете (примерно) 10 поредни кода и ги запишете в телефона си. Устройството е направено така, че е важна поредността на произволните кодове, така че дори и да ви се счупи телефона, ще изгубите 10 (от 10 000) кода.

    :)

    Аз пиша тук, защото имам 1-2 питания именно за TOKEN-устройството:

    1. Може ли по някакъв начин да се направи проверка колко кода ми остават от наличните 10 000?

    2. Има ли някаква индикация, че батерията на устройството свършва, защото не искам да ме изненада неприятно точно тогава, когато най-много ми е нужен код...?

    Благодаря предварително за отговорите!

    Поздрави!

    1. Здравейте! За съжаление няма възможност да се направи проверка какво количество от паролите е използвано. Производителят не е предвидил такава опция. Когато зарядът на батерията започне да се изчерпва, генерираните пароли са по-бледо изписани на екрана на устройството. Банката дава две години гаранция съгласно договора за покупко-продажба на Токън. В този срок, ако устройството не генерира пароли, ще бъде подменено безплатно на клиента, стига да не са на лице следи от механичен проблем – притискане, счупване, намокряне и други от такова естество.

  4. Имам сертификат по индивидуална политика, и успешно банкирам онлайн с него.
    Но сега ме уведомявате , че ще му спирате поддръжката на 11.01.2014г. и съответно съм засегнат от това Ваше действие.
    Затова имам следния въпрос: Предвиждате ли да има активна операция за превод м/у собствени сметки в MyFibank, защото не смятам да използвам нито КЕП, нито Token у-во.
    Поздрави!

    1. Здравейте! Предвиждаме да добавим някои основни видове преводи между собствени сметки в Моята Fibank. Те са свързани по-скоро с покриване на регулярни задължения на клиента в Банката. За съжаление не бихме могли да се ангажираме с конкретен срок.

  5. 1. планирате ли да предложите много удобния вариант за банкиране - изпращане на еднократен код чрез СМС, които се предлага от доста време от други банки?
    2. мислите ли да предоставите някакъв вариант за преводи САМО между лични сметки без нужда от токен или кеп? това може да е дори в my fibank по подобие на комуналните плащания?

    1. Здравейте, Стоян! Token-ът е сигурен, удобен и съвременен метод за идентификация в нашия Виртуален клон. Малък е и можете да го носите навсякъде със себе си, така че да банкирате дори и през смартфона или таблета си, докато сте в движение. Има и други предимства спрямо SMS известията: - кодовете се генерират мигновено, докато при съобщенията може да има известно забавяне; - няма посредник (във връзката са само банката и клиентът, който притежава Token устройството), което дава много по-висока сигурност. Продължаваме да развиваме продуктите и услугите си, правейки ги по-модерни и удобни, но в същото време не правим компромис със сигурността. Засега предлагаме само Token и КЕП като средства за идентификация. На този етап Моята Fibank няма функционалност за преводи между собствени сметки. Със системата можете да правите справки по съществуващи сметки и да плащате комуналните си сметки. Ще Ви държим в течение за развитието на Моята Fibank и Виртуалния ни клон и благодарим за споделените идеи. Поздрави, Екипът на Fibank

  6. Като клиент на ПИБ досега съм ползвал т.нар. сертификат по индивидуалната политика на ПИБ за онлине банкиране. Както ми беше обяснено в клон на ПИБ, вече не мога да ползвам такъв сертификат и трябва да закупя или 'токен' или електронен подпис. Тъй като не живея в България и електронен подпис не ми е нужен за друго, избрах 'токен'.

    С настоящето искам да изразя моето остро недоволство от наложената промяна в режима за онлайн банкиране на ПИБ, тъй като отсега нататък и в двата варианта които се предлагат аз съм принуден да нося със себе си физическо устройство — токен или карта с четец — което може да бъде повредено, загубено, откраднато и т.н., при което аз с месеци наред няма да имам възможност да извършвам транзакции с моята сметка докато успея да дойда отново в България и да получа ново устройство. Убеден съм, че стотици други ваши клиенти имат същия проблем и споделят моето мнение -- което се вижда и от няколко предишни постинга тук.

    Тъй като имам достатъчно професионална информация относно сигурността на различните начини за електронно банкиране, искам да заявя че ползването на токен не е по-надеждно от предишната система, ползваща електронен сертификат, но е значително по-неудобно за вашите клиенти които не са в България по причините указани по-горе. Системи за онлайн банкиране ползващи токен устройства бяха използвани от доста банки по света допреди 1-2 години но повечето от тях се отказаха от тези системи по подобни причини и ги замениха с други системи за генериране на еднократни кодове, чрез емайл, смс, или издаването на карти със списъци с еднократни кодове които се въвеждат при всяко влизане в акаунта. Тази систена е по-сигурна и значително по-удобна за клинетите защото не налага носене на физическо устройство и дори при загубване или открадване на тази карта тя може лесно да бъде заменена по пощата.

    Предполагам Вие също сте запознати с подобни системи, затова единственото обяснение което намирам за Вашия избор на тази вече излизаща от употреба токен-система е че основната, макар и недекларирана, цел е бизнес интерес на Инфонотари или на компанията която произвежда и поддържа тази система за банката -- за сметка на Вашите клиенти.

    С настоящето апелирам към ПИБ спешно на преразгледа това свое решение и да промени настоящата система с такава която е не по-малко надеждна но е много по-удобна и практична за Вашите клиенти. Ако това не стане в близко бъдеще аз лично сериозно ще обмисля идеята да прехвърля своите сметки в друга банка, която не налага ползването на физическо устройство за онлайн банкиране. Това рещение би било жалко за мен, тъй като аз иначе съм доста доволен от ПИБ.

    С уважение и с пожелания за хубави и радостни празници.

Коментирай