Visa: 20% от семействата на ученици ще платят покупките за първия учебен ден с банкова карта

Лятната ваканция свърши, а септeмври внася трепети около подготовката за учебната година. Проучване на Visa, проведено сред жителите на десетте най-големи града в България, показва, че родителите все по-често използват безналични плащания, за да осигурят обувки, дрехи, раница и учебни материали за децата си. Oколо 20% от анкетираните семейства ще платят необходимите за учебната година артикули с банкова карта.

Карти се използват най-вече за покупки на дрехи, обувки, учебни материали и тетрадки, а учебниците традиционно се заплащат в брой, показва проучването на Visa. Това най-вероятно се дължи на факта, че облекла, химикалки, моливи и линии попадат в списъците за пазаруване от големите търговски вериги, а учебниците често се закупуват на старо от по-големите ученици.

Все по-популярно се оказва и пазаруването онлайн – около 30% от родителите, планиращи покупки, ще използват виртуален магазин. Цели 51% от родителите, избрали виртуалното пазаруване, ще направят покупки с банковата си карта, а 41% - с наложен платеж.

От Visa Европа дават следните съвети за сигурност, когато пазаруваме онлайн:

  • Използвайте последната версия на Вашия браузър и се уверете, че операционната система на Вашия компютър е актуална.
  • Пазарувайте от търговци, които познавате и на които имате доверие.
  • Уверете се, че данните от Вашата карта ще бъдат криптирани, преди да ги изпратите в интернет пространството – огледайте се за иконка на катинарче най-долу в прозореца на Вашия браузър и погледенете дали интернет адресът започва с https:// вместо с http://.
  • Записвайте онлайн трансациите, които правите, включително адреса на търговеца, от когото пазарувате. Много онлайн магазини изпращат на клиентите си данни с информация за направената покупка – уверете се, че ги запазвате или принтирате.
  • Преди да направите покупка, прочетете внимателно условията за доставка и връщане на закупените стоки, публикувани на сайта на търговеца. Можете ли да върнете артикули, от които не сте доволни? Ще получите ли обратно заплатената за тях сума?
  • Повете информацията за условията и цена на доставката, валута, която онлайн магазинът приема, евентуални мита, които се прилагат.
  • Запишете си телефонни номера и email адрес на търговеца и ги използвайте в случай на въпроси.

Яна Ячева

Яна се присъединява към екипа на Fibank през 2008 година като специалист „Общи банкови операции”. След като завършва магистърската си програма в Холандия, Яна отново се връща в голямото семейство на Fibank като специалист „Маркетинг”. Тя се стреми да информира всички клиенти и служители на банката за новини и събития, свързани с Fibank, посредством корпоративния ни вестник – Fibank news. Яна участва и в организирането на събития и отговаря за спонсорските отношения на банката. Професионалните й интереси са в сферата на интерактивния маркетинг, корпоративните комуникации и организацията и провеждането на събития.

Коментари

Коментирай