Все по-сигурни плащания в интернет с 3D динамична парола от Fibank

С услугата 3D Сигурност на карти Fibank предлага на своите клиенти с дебитни и кредитни карти по-голяма сигурност при онлайн разплащанията.

Картите, издадени от Fibank, са предварително включени в програмите за допълнителна сигурност MasterCard SecureCode за карти Mastercard и Verified by Visa за карти Visa.

Услугата 3D сигурност не променя начина, по който плащате в интернет. Тя добавя само още една допълнителна стъпка, която:

  • повишава безопасността на онлайн плащанията;
  • дава допълнителна сигурност и контрол.

Освен стандартните данни, изисквани от търговците при плащания през интернет – номер и валидност на картата, име на притежателя и CVV(CVC) код, е необходимо при извършване на онлайн плащания при търговци, които участват в програмите за сигурност MasterCard SecureCode за карти Mastercard и Verified by Visa за карти Visa, да въвеждате и 3D парола. При търговци, които не участват в програмата, картата се използва без въвеждане на 3D парола.

Какво представлява динамична 3D паролата и как се получава?

3D паролата се изисква за всяка трансакция с карта в интернет при търговци, които участват в програмите MasterCard SecureCode и Verified by Visa.

Динамичната 3D парола е еднократна и валидна за конкретната трансакция, сума и получател.

3D паролата се получава на SMS съобщение на регистрирания в Банката телефонен номер на картодържателя или се генерира чрез използването на Софтуерен Token (Fibank Token)* и сканиране на QR код за клиенти на Моята Fibank, които потвърждават операциите чрез приложението Fibank Token.

*При потвърждение с Fibank Token получената 3D парола се използва в комбинация с ПИНт.

В случай че не използвате приложението Fibank Token, за бърза и безпроблемна работа с услугата, е важно да актуализирате номера, на който ще получавате SMS известия.

Актуализацията може да се извърши:

Актуализацията в "Моята Fibank" се извършва от меню „Настройки/ Телефонен номер за 3D парола":

  • за клиентите с активен достъп смяната и потвърждаването на актуалния телефонен номер се извършва в зависимост от използваните средства за подпис и идентификация.
  • клиентите с права за пасивно банкиране е необходимо да потвърдят актуализацията на номера с въвеждане на авторизационен код и ID номер на банкомат от бележка за извършена операция на терминално устройство АТМ (банкомат) в рамките на последните 24 часа.

Как работи "3D Сигурност на карти"?

3D pass Ползването на услугата "3D Сигурност на карти" не променя начина, по който сте заплащали до този момент. Преди да завършите плащането, ще бъдете попитани за своята 3D парола. Едва след правилното й въвеждане ще можете да платите с картата. Това само прави покупките Ви през интернет по-сигурни, когато плащате при търговци, регистрирани в програмите Verified by Visa и Mastercard SecureCode.

Ако сайтът поддържа плащанията да се извършват при допълнителна сигурност, ще видите логата на съответната картова организация Verified by Visa или Mastercard SecureCode.

  • въведете своите данни и данните на своята карта;
  • изберете начин на получаване на 3D парола - чрез Софтуерен Token (Fibank Token) или чрез SMS на регистриран от Вас в Банката номер на мобилен телефон;

натиснете бутона „потвърди".

 

 

 

 

Коментари

  1. Здравейте,
    От съвсем скоро активирах Софтуерния Token(Fibank Token), който да замени сегашния ми Хардуерен Token и за момента съм доволен от предимствата, които предоставя. След въвеждането на Динамичната 3D парола при онлайн разплащанията и възможност да се използва Софтуерния Token възниква въпроса каква е процедурата при пазаруване от мобилно устройство(телефон) в момента, в който се стигне до 3D парола, т.е. ще може ли да се използва Софтуерния Token или само през SMS. За използването на Fibank Token е необходимо да се сканира QR кода, а когато пазаруването се осъществява от мобилното устройство тази операция не е много приложима. В този случай Вие "засичате" ли, че страницата за 3D идентификация е заредена от мобилно устройство и да се прави пренасочване към приложението Fibank Token, както е с приложението My Fibank при превод на пари или други операции изискващи "подписване".

Коментирай