Привет!

Преди няколко дни във Facebook се появиха снимки на наши ATM устройства, а под тях бе коментирано, че сигурността на тези банкомати е компрометирана. Веднага искаме да успокоим нашите клиенти и заявим отговорно, че тази информация е невярна и подвеждаща.

Като всяка банкова институция ние държим изключително много на сигурността и правим всичко възможно, за да гарантираме удобството на своите клиенти. Работата на нашите автоматични терминални машини (ATM) не прави изключение от това правило. Вземаме необходимите мерки да попречим на злонамерените практики, от които страдат и картодържатели, и банкови институции. Извършваме редовни прегледи на устройствата, които Ви дават достъп до Вашите средства.

С удоволствие щяхме да предоставим точна и ясна информация на хората, забелязали първи банкоматите и усъмнили се в тяхната сигурност. Уви, не бяхме потърсени за коментар. Подкрепяме проактивността на нашите клиенти, затова и присъстваме в социалните мрежи.

Запазваме си възможността да преследваме правата си по друг път, тъй като с тези снимки и коментари бе посегнато върху утвърденото ни име на лидер в картовите разплащания. Междувременно бихме искали да Ви благодарим за проявеното разбиране и да Ви напомним, че Вашите сигурност и удобство са наша основна цел.

А това е и писмото, с което обърнахме вниманието на БНБ към проблема.

Коментари

  1. Днес ми се случи да попадна на антиским устройство на банкомат на ПИБ. Естествено, снимките, на които съм попадал на скимери са доста подобни на антиским устройствата. Подадох сигнал до картовият център за съменения, както и изпразих съмненията си пред местна медия. Реакцията на картовият център беше изключително навременна и бърза. Бях издирен и ми бе обяснено, че новите банкомати са снабдени с фабрични антискимъри, освен това картите с чип са почти невъзможни за копиране. Както винаги ПИБ показаха професионализъм като освен, че ми бе обяснено, че тревогите ми са напразни, то така и изпратиха официално становище до местната медия, в която същото бе обяснено отново. Клиент съм от няколко години на ПИБ, както като 5 юридически лица, така и като физическо лице. Оценката ми включително за днешната случkа е 10/10 :) Продължавайте в същият дух!

  2. г-н Радев, това го приемам за комплимент, но не- говоря от свое име и от личен опит. Тъй като съм потърпевша от такава кражба преди няколко години и имах късмета да съм клиент на ПИБ- сумата ми беше възстановена. Ако Ви откраднат чантата от колата на бензиностанцията или ви дръпнат портмонето, докато пазарувате дали ще получите помощ от някого? По- добре да насочим енергията си в положителна насока и да бъдем по- бдителни и предпазливи, вместо да надуваме балони и да всяваме паника.

  3. Привет! Обсъдихме идеята и вече работим по концепцията. Ако се сещате за въпроси, които бихте искали да засегнем, изпращайте ни ги. Може и като коментари по тази тема или на marketing@fibank.bg. Г-н Радев, коментарите ни в блога винаги са от името на Customer Support :-) Поздрави!

  4. Тука нестава въпрос за свобода на слово или каквото и да е. Хората се бъркат, кое е антискиминг устройство сложено от банката и кое не е. Затова трябва да се каже на потребителите на банките как да ги разпознаваш. Вчера минах покрай точно въпросния банкомат на снимките в мола - и ако това е било фабрично постевени входове на банката, защо сега го няма? Нали се извършват редовни прегледи на устройствата. Ако това е нормално, махнете на всички банкомати, неможе едни да имат, други да нямат. И наистина как да разпознаем, че това е антискимер на банката, а не скимер на измамник? И вместо да сезираме г-н Симеонов от БНБ, да преследва незапознатите разпостранители на информация, запознайте същите хора и ги помолете да изпратят правилната информация, която да стигне до повече хора.

  5. Александра, твоят предишен никнейм не беше ли Customer Support?

  6. Време е да спрем да разбираме свободата на словото по този начин. Време е да спрем да разбираме свободата по принцип като свободия, тя е преди всичко отговорност и дисциплина. Реакцията на Банката е справедлива и адекватна.

  7. Това ми изглежда като СРС-тата и в. Галерия. Все едно някой да подхване да налага административни наказания (както е писано във въпросното писмо) на всички национални телевизии, че разпостраняват информацията, която не е проверена и неможе да се докаже. Така и за ПИБ, покажете снимки, как изглежда "читав" банкомат, как изглежда скимер устройство, вместо да се заплашват с наказания тези които препредават информацията най-вероятно с цел да защитят същитите тези ваши или на която и да е банка клиенти от подобни злоупотреби.

  8. Привет и от мен! Финала на публикацията звучи много тежко и прекалено заплашващо. Вярвам, че публикацията със снимките си беше съвсем добронамерена, за да заслужи това. Аз лично дори не се загледах, за да видя снимките на банкомати от коя банка са. Недейте така, това не говори добре. Аз ако напиша в личния си блог какво съм виждал в банките ви, от Ваш клиент, ще стана вероятно автоматично затворник

  9. Адмирации за бързата реакция!!!

  10. Може би няма да е зле да се покаже и въпросната снимка тук, иначе и аз мисля като Иво Апостолов - не е зле да си проверите банкоматите. Мога да споделя също и че Когато теглиш пари от кредитна карта или ти превеждат пари от чужбина в нея положението е плачевно. Имам 4 карти при вас и говоря от личен опит!

Коментирай