През последните няколко години картите се отличиха като най-динамичната сфера на развитие в банковия сектор. Общата тенденция по света е в полза на пластиките. По данни на картовите организации все по-често посягаме към своята дебитна или кредитна карта, когато се изправяме пред касата в магазина. Предпоставки за това са удобството винаги да имаш пари в себе си, и нарастващият брой търговски обекти, които приемат плащания с карти. Тласък дават и новите технологии, които правят този тип плащания още по-практични.

Плащанията с карти в България също бележат голям ръст – и като честота, и като обем. А на фона на общата тенденция клиентите на Fibank са отличават като най-активните картодържатели в България. Със своята кредитна карта те плащат в търговски обекти почти два пъти по-често днес, отколкото през 2008 г. – средно по 11 пъти за периода януари-юни 2011 спрямо 5.7 пъти за същия период на 2008 г. В същото време, клиентите значително намалиха ползването на кредитни карти на банкомати, за сметка на дебитните карти, които са най-предпрочитаната и лесна възможност да изтеглим пари от своята сметка. Сумите, които теглим от банкомат с дебитни карти растат: за разлика от 2008 година, когато средната операция на банкомат беше за 116 лв., днес на устройствата теглим средно по 140 лв. Все по-често ползваме дебитните карти при пазаруване – с тях плащаме средно по 3.1 пъти на месец, малко над 2 пъти повече, отколкото през 2008 г.

Като лидер в банковите карти в България Fibank постепенно увеличава своя пазарен дял в тази сфера. Тази година банката вече е на първо място по обем на плащанията с дебитни и кредитни карти в страната. По думите на Никола Бакалов, Директор „Картови разплащания” във Fibank, причината за това е в последователно провежданата от банката през годините политика на стимулираме на разплащанията с дебитни и кредитни карти в търговските обекти. Огромно е и значението на активността на банката в организиране на оригинални и атрактивни кампании с национално покритие, подкрепено от картовите организации VISA и MasterCard. Така например на последната национална кампания, организирана от Visa България, бяха наградени рекорден брой клиенти на Fibank – 81. Един от тях спечели и голямата награда – екскурзия до Лондон.

Първа инвестиционна банка първа внедри новата модерна и най-сигурна чип-технология едновременно за своите дебитни и кредитни карти. В края на миналата година представихме на пазара възможността плащанията да стават и по безконтактен път – с технологията PayPass на MasterCard. Днес над 20 000 картодържатели се възползват от нея и плащат в над 250 обекта само в България. YES, първата по рода си програма за лоялност в България, стартирана от банка, пък е пример за това как технологиите могат не само да носят удобство, но и полезност. Броят на търговските обекти, които участват в програмата и в които притежателите на MasterCard YES, MasterCard PayPass и Maestro PayPass получават бонус точки за всяко плащане, направено с картата, непрекъснато нараства. Вече работим по внедряването на мобилните разплащания, които се развиват с много бързи темпове на запад.

Благодарим ви за подкрепата и доверието в нашите продукти!

Коментари

Коментирай