Кредитните карти все по-уверено навлизат в нашия живот. Ако до преди няколко години споменаването от някой, че има кредитна карта, будеше изумление сред приятелите му, то днес е точно обратното. Липсата на кредитна карта в портфейла е признак за изостаналост от съвременния свят. Гъвкавостта и сигурността, която кредитните карти предоставят, допълва забързаното ни и динамично ежедневие.

Според направено в края на миналата година проучване сред посетителите на сайта Моите пари (www.moitepari.bg), по-голямата част от анкетираните (61%) посочват, че имат издадена поне една кредитна карта. От тях с най-голям дял са онези, които притежават по една кредитна карта (57%), следвани от тези с две (29%) и три активни кредитни карти (14%).

Приложенията, за които потребителите използват кредитните си карти са разнообразни. Основната част от участвалите в анкетата  посочват, че използват кредитната си карта за плащане на стоки и услуги в страната и чужбина (29%). От тук може да се направи и изводът, че именно удобството е основен мотив за потребителите, за  да се сдобият с кредитна карта.  На следващо място анкетираните заявяват, че са открили кредитна карта, защото могат да я ползват при нужда от пари, без да се налага да кандидатстват за кредит (23%).

grafika

Друга основна причина за ползване на кредитните карти е гратисният период по нея, което позволява използването на сумите по картата като безлихвен заем.  Тази причина стана особено актуална през последните 5 години, в които изискванията на банките към кредитополучателите се повишиха. С издаването на кредитна карта потребителят кандидатства веднъж в банката, а след като бъде одобрен знае, че може да разчита във всеки един момент на допълнителни средства, без да се налага да преминава на ново през цялата процедура по отпускане на кредит. Резултатите от анкетата показват, че потребителите са наясно с тази възможност, като 18% от отговорилите предпочитат да ползват картата, вместо да прибягват до кандидатстване за друг заем.

Не е за пренебрегване и делът на потребителите, които  ползват кредитна карта,за да покриват разходи по спешни текущи нужди (17%). Сред другите мотиви, които се изтъкват от анкетираните са:  „ползване при пътуване в чужбина (резервации на хотели, рент-а-кар и др.)”, „условие за отпускане на ипотечен кредит с по-ниска от стандартната лихва” и за извършване на покупки в Интернет.

Преди няколко години Fibank в сътрудничество с MasterCard първи представиха на българските потребители кредитната карта, доказалата своите преимущества по света, технология за безконтактни плащания - PayPass на MasterCard. Тази технология прави възможни мигновените плащания на ПОС-устройства. Нещо, което оказва все по-определящо значение за избора на карти и удобство в забързания делник на потребителите.

От началото на март тази година Fibank предлага кредитни карти MasterCard и Visa с още по-добри условия, тъй като знае колко е важно за всеки клиент да има доверен финансов партньор. Промоцията на банката важи за всеки, който кандидатства и получи кредитна карта MasterCard или Visa в рамките на календарната 2015 г. Клиентите ще се възползват от половин лихва за първите 6 отчетни периода от момента на издаване на картата. Също така не се дължи и такса за поддръжка на кредитната карта през първата година. Върху издадените карти няма да се начислява такса за теглене от всички банкомати на Fibank от датата на издаване на картата до 30.12.2015 г. включително. Това означава, че колкото по-рано в рамките на промоцията бъде издадена кредитната карта, толкова по-дълго клиентът ще може да се възползва от това преимущество.

Христо Христов

Христо е Мениджър „Корпоративни комуникации”. Той следи за тенденциите на финансовия пазар, планира, организира и участва активно в провеждането на маркетингови изследвания сред настоящи и потенциални клиенти на банката. Преди да се присъедини към екипа на Fibank, има натрупан значителен опит в ръководството, провеждането и анализа на резултатите от редица маркетингови, икономически и социологически изследвания. Участва като автор в публични анализи и статии в областта на иновациите, информационни и комуникационни технологии и състоянието на икономиката. Личните му интереси са в областта на търговията с ценни книжа. Очаквайте от него интересни анализи за тенденциите на пазара и състоянието на икономиката.

Коментари

Коментирай