Поредният добър пример в българския бизнес, който ще Ви представим, е модна къща „Тани fashion”. Тя е носител е на приза „Златната игла” на Академията за мода през 2005 г., на медали и грамоти за високо качество и новаторство от изложението „Изберете българското” в НДК.

Историята на модна къща „Тани fashion” и история за една сбъдната детска мечата. Още от малко момиченце Таня Методиева се увлича по дизайна и шиенето. Тя бързо усвоява уменията за работа с шевната машина на нейната баба. Но животът й се насочва в съвсем друга посока – строителен техникум, после машинно инженерство, работа й е свързана със съвсем друга област – образованието. Но сърцето й я тегли към създаването на изкуство, изкуството на дрехата, изкуството на фантазията да облича хората красиво, елегантно и по своему неповторимо.

Първият сериозен опит е със собствената булчинска рокля – младата жена знае какво иска, търси специални материали и успява да създаде абсолютно оригинален модел, който нито един булчински салон не би могъл да и предложи. Започва да шие първо на себе си. Привлича одобрителните погледи на околните и първите заявки за шев по поръчка не закъсняват. „Няма да забравя първата дреха, която уших за чужд човек – сако. Най – сложното изделие. Но не се посрамих” – спомня си сега с усмивка Таня. Клиентите и толкова се увеличават, че тя смело решава – напуска работа и превръща хобито си в професия.

Вече 23 години Таня и съпругът й  Методи заедно  ръководят и развиват успешно своя бизнес. Срещнахме се с тях двамата в шоурума към производствена им база в град Карлово. Въпреки ранното утро на срещата ни, двамата ни посрещнаха гостоприемно със свежото си настроение и много интересни неща, които да ни разкажат.

Таня и Методи Методиеви Таня и Методи Методиеви

  • Разкажете ни за началото на Вашия бизнес?
  • Таня Методиева: Стартирахме бизнеса си през 1993 г. Тогава започнахме само аз и една шивачка. Това беше за кратък период, постепенно набирахме все повече и повече персонал. Всичко, което сме получавали като печалба, е реинвестирано в машини. Дори в самото начало сме се справили без никакви заеми. Когато изкарвахме някакви пари, обратно ги влагахме  - в нови машини.

  • Чия е идеята за създаване на модната къща?
  • ТМ: Това е една моя сбъдната мечата. Винаги ми е харесвало да виждам как сътворявам нещо, как то излиза от ръцете ми.

  • Какви бяха трудностите в началото?
  • ТМ: Започнахме малко по-късно. Колегите от този бранш бяха стартирали 1989 г., когато нямаше абсолютно нищо на пазара и много лесно се реализираше продукцията. От 1989 г. до 1992 г. може би всичко вървеше. Докато когато ние започнахме, вече беше малко по-трудно. Критериите бяха много повишени. Но през 1991 г. ние бяхме решили да имаме второ дете и всичко си вървеше по план. Семейството беше на първо място.

  • Кой Ви помогна в самото начало?
  • ТМ: Получихме малка финансова помощ от родителите ми когато започнах. На по-късен етап се присъедини и Методи. В момента  ръководим бизнеса заедно.

  • Колко служители работят във фирмата Ви?
  • Методи Методиев: Към момента служителите ни са 20 души. Те работят в двата ни обекта в Карлово – производствената ни база и магазина ни в гр. Карлово. Клиенти обслужваме както в магазина, така и в шоурума на производствената база.

  • Колко е голяма производствената Ви база?
  • ММ: Базата ни заема 800 кв. м с офиси и производствени помещения. В самото производство работят 16 човека.

  • Какви са предимствата на Вашата марка?
  • ТМ: Първо – много добра форма на прилягане – от най-малкия до най-големия размер 56. Второ – голямо разнообразие и къси серии. При нас от 1 модел се правят най-много по 40-50 бройки. И се сменя модела. Това разнообразие никой не го предлага на българския пазар. Изделията ни придобиват бутиков характер, това от своя страна е свързано с много труд, творчество и желание за работа. Освен това ние предлагаме пълния асортимент от изделия за дамския гардероб, което допълнително ни прави атрактивни.

По-лесният вариант е да се работи между 42 и 48 номер, докато добавянето на по-малки и по-големи номера е много трудоемко. Ние трябва не просто да сътворим един модел, да го видим в малкия размер и да ни хареса, той трябва да ни хареса и в големия номер. Това вече е голямата трудност. Увеличаваме дължини, добавяме допълнително ръкав и други допълнителни неща.

В момента излизат по около 4-5 модела на седмица, което е изключително голяма производителност. За да се направи един модел, предварително се прави пробното изделие, крои се отделно, прави се отделно.

  • Как се ражда идеята за всеки един модел?
  • ТМ: В самото създаване на фирмата нямахме обособена длъжност за дизайнер. Фирмата е на 23 години в момента, от около 12-13 години имаме дизайнер на тази позиция. Но нищо не се създава без аз да мина през него. Заедно сътворяваме всеки един артикул. Идеите ни се допълват. В този бранш трябва да имаш непрекъснато нови идеи, за да успееш да просперираш.

За да го разберете, трябва да се потопите в процеса поне за 2 седмици. Лесното е, да си представите един модел, да го нарисувате и готово. Действителността до постигането на крайния резултат  е друга. Платът трябва да се види, да се пипне. Самият плат ни вдъхновява. Понякога може и аксесоар да ни вдъхнови да направим определен модел. Освен това също така е важно как моделът ще изглежда и отвътре. Всички шевове и кантове трябва да са красиви и от вътрешната страна. Трябва да доставя естетическо удоволствие. Едно изделие трябва да се обхване изцяло, не само външната му визия.

  • Къде можем да открием артикулите на модна къща „Тани”?
  • Освен в магазина и шоурума ни в Карлово, можете да намерите нашите артикули и в много други магазини в България. На сайта ни tanifashion.com са описани всички те. Имаме основни партньори  в София, Плевен, които зареждат 90% с наша продукция. Работим и с други представители от страната , които предлагат наши изделия .

  • С какво най-много се гордеете за тези 23 години?Наградата "Златната игла"
  • ММ: Едното е призът Златна игла за 2005 г.
  • ТМ: За да се случат нещата с един такъв приз, трябва да се реализира дългосрочна рекламна кампания с много участия в модния живот на страната. Това е още един много сериозен допълнителен труд за подготовка на колекции за ревюта. Включване в модния календар на България, участия в мероприятия от културния живот и PR мероприятия. Всичко това с любезното съдействието на нашия PR консултант проф. д-р Любомир Стойков.

  • От кога сте клиент на Банката?
  • ТМ: С основаването на фирмата сме клиент на Fibank (Първа инвестиционна банка).
  • ММ: Fibank е нашата любима банка. Тя беше един от основните ни спонсори на самостоятелното ни ревю в х-л Шератон през 2004 г. със съдействието на г-жа Мая Георгиева и г-н Илия Ботев.

  • С какво банката Ви спечели за клиенти?
  • ММ: Когато започнахме, водещо беше удобната локация на Банката, доброто й име и професионализма на  г-н Илия Ботев – управителя на клон Карлово. Сега вече и електронното банкиране е голямо предимство.

Производствената база на модна къща "Тани fashion" в гр. Карлово Производствената база на модна къща "Тани fashion" в гр. Карлово

Шоурумът към производствената база в гр. Карлово Шоурумът към производствената база в гр. Карлово

Данира Доспевска-Шаренкапова

Данира е мениджър „Корпоративни комуникации”. Чрез блога на Fibank тя се грижи да получавате полезна и актуална информация от банковата сфера. Интересува се от развитието на дигиталните комуникации, информационните технологи и новите възможности, които те предоставят на потребителите.

Коментари

Коментирай