Началото на всяка нова година е време за равносметка на постигнатите резултати през предходната и поставяне на нови цели и върхове за покоряване през новата година. За нас от Fibank 2014 г. бе една от най-динамичните години в развитието ни.
В началото на 2014 г. успяхме успешно да приключим с придобиването на Юнионбанк. Това ни позволи да Ви предложим различни нови продукти и услуги. След вливането Първа инвестиционна банка вече предлага своите услуги в още по-голяма клонова мрежа, която обслужва повече от милион и половина клиенти. В края на 2014 г. общият брой на клоновете и офисите на Първа инвестиционна банка в цялата страна е 168.
През 2014 г. активите на Fibank нараснаха с 16.1% при общ спад в банковата система от 0.7%. Продължихме успешно да кредитираме българския бизнес. За последната година отпуснатите от банката кредити към корпоративни клиенти се увеличават с 764 млн. лв. или 18.1%. В същото време средното ниво по този показател за цялата банкова система отбелязва спад с 10.4%.
Банката реализира ръст и в кредитирането на физическите лица. След придобиването на Юнионбанк ипотечните кредити, отпуснати от Fibank, се увеличават към края на 2014 г. с 78.5% на годишна база. За същия период средните оценки за цялата банкова система отбелязват спад в отпусканите ипотечни кредити от 0.9%. Ръстът при потребителските кредити пък е с 20.8%, отново при среден спад за системата от 1.4%.
Графика: Изменение на в проценти на годишна база (декември 2013 г. – декември 2014 г.)
Отчетните данни на БНБ показват, че към края на годината Fibank продължава да е втора по привлечени средства от физически лица и домакинства. На годишна база депозитите на физически лица в банката се увеличават с 11.3% при среден ръст за банковата система от 4.5%. Това ясно и отчетливо показва доверието, с което банката се ползва сред потребителите на банкови услуги в страната.
Коефициентът на ликвидност на Първа инвестиционна банка, изчислен съгласно изискванията на Наредба 11 на БНБ, към 31 декември 2014 г. достига 25.68%, показвайки стабилна ликвидна позиция.
Коефициентът на ликвидност отразява способността на банката да посреща задълженията си и да се разплаща във всеки един момент, т.е да има налични активи, които бързо могат да бъдат трансформирани в парични средства. Моментното ниво на показателя за банката показва, че тя е добре капитализирана и спокойно може да преодолее всяка спънка по пътя към успеха.
И през 2015 г. Fibank ще запази стратегическия си фокус върху високите стандарти на клиентско обслужване.
Банката ще продължи да поддържа ликвидност и капиталова адекватност в съответствие с пазарната среда. Ще запази акцента върху кредитите към малки и средни предприятия и физически лица.
Не на последно място, Fibank ще продължи да полага усилия да запази позицията си на пазара на депозити - като предпочитана банка за спестяване на граждани и фирми.
Ясен Господинов 2015-03-09 22:41:36
Ваши колеги се свързаха с мен и случаят е вече затворен.
Благодаря за бързата реакция на Вас и колегите Ви!
Custumer Support 2015-03-10 09:36:55
Пак заповядайте, ако имате нужда от съдействие! :)
Ясен Господинов 2015-02-23 10:43:50
Здравейте,
благодаря Ви за бързия отговор. Данните са изпратени.
Ясен Господинов 2015-02-20 22:05:43
Здравейте,
във връзка с високите стандарти на клиентско обслужване колко месеца или години отнема сторниране на такса по превод, забавен не по вина на клиента, обещано от служител на банката?
Случаят ми е от август/септември миналата година. Последният ми отговор от банката е през януари месец т.г. , когато ми се обадиха по телефона "Не сме Ви забравили...".
Писах и запитване през формата в сайта на банката в началото на тази седмица, което е препратено към към компетентния отдел, но нямам отговор.
Поздравления за добрите резултати на банката и с пожелание за още по-добро обслужване на клиентите!
Custumer Support 2015-02-23 09:28:20
Здравейте, много се извиняваме за забавянето! Бихте ли ни изпратили малко повече детайли за случая, както и Вашите лични данни, за да направим справка? Необходими са ни: трите Ви имена и ЕГН, който да ни изпратите на: marketing@fibnak.bg Предварително Ви благодарим! Поздрави, Екипът на Fibank