Уважаеми клиенти,

Искрено благодарим на тези от вас, които участваха в уеб анкетата, публикувана на интернет сайта на Първа инвестиционна банка и дадоха своите мнения и предложения за въвеждането на нови продукти и услуги от Банката.

Като иновативна и динамична банка, ние винаги се стремим да предлагаме най-доброто на своите клиенти и затова комуникацията и обменянето на идеи с вас са сред приоритетите в нашата работа. Това е и поводът в настоящата статия да отговорим на най-често посочваните от участвалите в анкетата идеи и предложения и така да запознаем и всички останали клиенти за проектите, по които работим.

Банкови карти

Със задоволство можем да споделим , че екипът на ПИБ работи по голяма част от въпросите, които в последствие установихме, че са обект на интерес от ваша страна.

До няколко месеца ще може да се възползвате от следните услуги в областта на банковите карти:

- Възможност за допълнителна кредитна карта към основната кредитна карта в рамките на един лимит;

- Възможност за получаване на имейл извлечение по кредитни карти.

- Програми „Verified by Visa and Master Card Secure Code” ;

- V-pay дебитна карта;

Иновациите на ПИБ в областта на банковите карти са част от политиката на Банката непрекъснато да осигурява на своите клиенти атрактивни продукти, безопасност и сигурност при банковите трансакции, и максимална защита при онлайн пазаруване.

Относно програмите „Verified by Visa” и „MasterCard Secure Code” бихме искали да поясним, че те са лесни и сигурни начини за разплащане с търговци през интернет. Тези програми се предоставят от Visa и MasterCard и същността им се изразява в това, че повишават сигурността на вашата карта. Това са сертифицирани стандарти, които дават най-висока защита при онлайн пазаруване.

V-Pay e международна дебитна карта, изградена върху технологията „ чип и ПИН”, която осигурява още по-голяма безопасност и сигурност на вашите плащания. V-Pay картите предоставят всички възможности на стандартните дебитни карти: да пазарувате и да се разплащате в различни търговски обекти в България и чужбина; да теглите пари от банкомат навсякъде в България и по света, където е въведен EMV („чип”) стандарта; да пазарувате в интернет и още много допълнителни възможности. Безспорно предимство на V-pay картите, е тяхната съвременна и иновативна защита.

За тези от вас, които желаят да заплащат комуналните си услуги през банкомати на ПИБ ще споменем, че е в ход промяната, която ще направи възможно осъществяването на тези плащания. Към момента 15% от банкоматите на Банката позволяват да се ползва тази услуга. Също така, в бъдещите планове на Банката е и предоставянето на възможност на клиентите ни да внасят пари чрез банкомат по своите картови сметки. Но докато работим по внедряването на тази услуга ви напомняме, че клоновете и офисите на ПИБ са с гъвкаво работно време: някои от офисите ни работят в събота и в неделя, а също така има и офиси, като тези в големите търговски центрове, които работят до 22 ч.

Относно запитване за потвърждаване на картови трансакции по телефона, ви информираме, че Банката не планира въвеждането на тази услуга, тъй като това са по-скоро ограничителни мерки. Нашите усилия са в посока превенция и създаване на невъзможност за фалшифициране на карти и предотвратяване на опити за транзакции с такива. По-гъвкавият и правилен път за борба с измамите е осъществяване на проверките от системи за сигурност, а не от телефона на картодържателя.

Факт е, че когато плащате с карта на ПИБ не може да проверите наличността по карта си в самата система еPay. В бъдеще ще работим в посока техническото разрешаване на този въпрос, а това което можем да ви предложим към момента, е да използвате услугата на ПИБ - SMStatus, чрез която ще бъдете своевременно осведомявани за наличността по дебитната карта, салдата и движенията по вашите сметки, както и за друга полезна за вас информация.

Инвестиционни монети и кюлчета

Ще бъде взета под внимание и обсъдена евентуалната организация по обратно изкупуване на закупени от Банката кюлчета и монети. В момента, поради липса на сериозен интерес от страна на клиентите, а оттам и нерентабилност на дейността, нито една от българските банки не изкупува изделия от благородни метали.

Действащото законодателство в Република България, обаче, позволява безпроблемно да бъдат изнасяни в чужбина кюлчета и монети - до 37 г без деклариране, а над това количество след деклариране на митница. Те могат да бъдат продадени в редица банки и при търговци в страните от Западна Европа.

За клиентите, които желаят да диверсифицират инвестиционните си портфейли, като инвестират в продукт, чието обратно изкупуване е гарантирано, то тези клиенти могат де се възползват от първата по рода си услуга, която вече се предлага само от ПИБ – инвестиционни диаманти. Банката гарантира тяхното обратно изкупуване при представяне на оригиналния им сертификат. Скоро ще публикуваме в блога и сайта на ПИБ повече детайлна информация в тази насока.

Електронно банкиране

Първа инвестиционна банка продължава да развива и модернизира платформата за интернет банкиране. В резултат на това подготвихме и в началото на април оповестихме, обновена версия на Виртуалния банков клон. Новата версия дава възможност за пасивно банкиране - за клиенти, които желаят да ползват клона само за информация, наличности и движения по сметки. Използването на сертификат в този случай, когато не желаете да излъчвате преводи, не е задължително и реализирането на такъв тип услуга става само чрез въвеждането на потребителско име и парола. Тази услуга Ви дава гъвкавост и лекота да правите справки за Вашите сметки дори и от обществени компютри.

ПИБ продължава да надстройва платформата за интернет банкирането. В процес на обсъждане и разработване са идеите за предоставяне на възможност да се плащат комунални услуги през виртуалния клон на Банката и онлайн откриване на промоционални депозити.

Подробни инструкции за процеса на миграция към обновения виртуален банков клон можете да намерите на началната страница на настоящата версия на Виртуалния банков клон, на адрес https://e-fibank.bg. При възникнали допълнителни въпроси, можете да позвъните и на номер 0700 12 777 – телефон за денонощна поддръжка на Виртуалния банков клон.

Лихвени условия

За тези от вас, които споделиха желанието си да получават по-високи лихви по депозити ще кажем, че ПИБ е банка, която се стреми да предлага на своите клиенти най-добрите и конкурентни лихвени условия по своите депозити. Преди няколко дни ПИБ пусна новото си спестовно предложение - 3 месечен депозит „Гергьовден” с атрактивна годишна лихва от 9.75% в лева и евро - http://www.fibank.bg/bg/page/1770. Сред най-атрактивните депозитни продукти на пазара е и тримесечния депозит в долари с лихва 5.5% на годишна база - http://www.fibank.bg/bg/page/1705. Също така, лихвените условия от 3% на годишна база по картова сметка са от най-добрите на българския пазар в момента за този тип картови продукти.

Услуги по телефона

Ще споделим с Вас, че до няколко месеца ПИБ ще ви предостави възможността да банкирате и по телефона. Чрез тази услуга ще можете да получавате актуална информация за личните си сметки и да нареждате операции без да посещавате на място нашите офиси.

Ще бъде взето под внимание и желанието ви Телефонният център на ПИБ, с който се свързвате на телефон 0800 11 011, да бъде „отворен” за избиране и от мобилни телефони, а не само от абонати на БТК.

Благодарим Ви за отделеното внимание и време!

Очаквайте скоро новата ни анкета, която ще бъде публикувана в корпоративния сайт на Първа инвестиционна банка.

Коментари

  1. Здравейте ПИБ,

    Има ли вече възможност клиентите да внасят пари чрез банкомат по своите картови сметки?

    Благодаря.

  2. Здравейте, Жоро, Все още нямаме новини по въпроса, но работим по него. Лек и спорен ден! :-)

  3. Някакво раздвижване по темата "Veirifed by Visa" ? сайта на виза ми казва че за България това все още се поддържа само от ДСК и Уникредит

  4. @ кога? Услугата "Интернет банкиране" се активира след попълване на Декларация за интернет банкиране, подписана лично в банков салон. Може да се подпише и от лице, упълномощено от титуляра с нотариално заверено пълномощно. За повече информация, моля пишете на клон "Интернет" на divanova@fibank.bg, където можете да обсъдите възможността да подадете тази декларация с електронен подпис. Поздрави, Екип на ПИБ

  5. Мога ли да направя заявка за включване на пасивното банкиране през виртуалния клон... или някой е решил по подразбиране, че мога просто да отскоча до България по всяко време за този незаменим личен контакт?

  6. @кога?,

    Пасивното банкиране за мигрирани клиенти не е включено по подразбиране, защото в старата версия е бил задължителен вход със сертификат. В клона след твоя заявка, ще ти бъде включено.

  7. Влизам без проблеми в обновения клон със сертификата си, но когато пробвам от друг компютър без него (което според мен би трябвало да отговаря на дефиницията за пасивно банкиране) получавам съобщение: "Несъществуващ клиент. Вероятно достъпвате страницата с невалиден сертификат."

  8. @ Кога?
    Пасивното банкиране работи. За да се опитвате да влизате в обновения клон https://e-fibank.bg/EBank , необходимо условие е да сте мигриран към него. Проверете дали сте пуснали молба за миграция, къде се опитвате да влезете и какво е съобщението от системата при неуспешния опит.
    Поздрави,
    Екип на ПИБ

  9. Пасивното банкиране не работи... току що пробвах да вляза в обновения виртуален клон само с парола, но не се получи. Добре ще е да проверявате по-обстойно.

  10. аз пък съм много доволин от този депозит в долари - май само Пиб рекламират доларови депозити. Имам доларите от 1996 още ги чакам да дойдат до 2.20 - добри прогнози има сега за покачване - така че Пибажиите добре са се сетили!!

Коментирай