Днес  ще Ви запознаем с поредния добър пример в българския бизнес – фирма „Слънчеви лъчи”.

Името  „Слънчеви лъчи” е добре познато за жителите на град Пловдив. Благодарение на качествени продукти,  домашно приготвена храна и атрактивни промоции, фирмата продължава да се развива успешно и в двата й супермаркета осигурява работа на над 120 души.

Ето какво ни разказаха собствениците й - г-жа Дафинка Дългърова и г-жа Латинка Петрова:

IMG_20160405_131826-2

„Ние сме Дафинка Дългърова и Латинка Петрова - две сестри , управители на  „Слънчеви лъчи”  ООД. Нашата фирма е типично семейно дружество с дейност „Търговия на дребно с храни и стоки за бита”.

В първия ни супермаркет в  Пловдив работехме заедно с нашите родители , а майка ни беше управител на магазина - държавна собственост по това време. След 1989 г. последваха промени и постепенно започна приватизацията на държавните и общински дружества. Тогава участвахме и закупихме супермаркета. Така се създаде нашата семейна фирма. От тогава до сега тя се разрасна, построихме и втори супермаркет. Днес нашите деца също работят в дружеството. Вече три поколения намираме смисъл и причини да развиваме този бизнес.”

  • Какви бяха трудностите в самото начало?
  • Това никак не е лесна дейност . Конкуренцията със западните вериги е тежка. Те  имат финансовия капацитет във всеки квартал да изграждат обекти от рода на хипермаркети и да притискат българския бизнес с цени и реклами. За да оцелее един среден тип търговец, какъвто е „Слънчеви лъчи”,  се изисква изключителна прецизност, гъвкавост и оригинални решения.

От друга страна, подборът на персонал е един от най-важните инструменти за успешния бизнес, както и да умееш да организираш работата на не малък брой хора според качествата на всеки от тях.

  • Колко служители работят във фирмата Ви?
  • В двата супермаркета броят на служителите надхвърля 120 човека.

  • Кой ръководи бизнеса?
  • За щастие фирмата е семейна и сме разпределили отговорностите така, че това значително улеснява работата. Заедно взимаме решения за възникнали проблеми и когато създаваме планове за бъдещето.

  • Какви са плановете за развитие на бизнеса Ви?
  • Смятаме да разширяваме бизнеса в тази насока и да привлечем клиентите с повече промоции, качествени продукти,  домашно приготвена храна; да докажем, че българският търговец е по-добър, по-почтен и по-загрижен за хората ,както и за успехите на българските производители.

  • Бихте споделили с нашите читатели кое е нещото, с което най-много се гордеете?20160405_132318-2
  • Гордеем се, че на фона на тежките икономически условия, не само оцеляваме, но продължаваме да създаваме нови работни места. За този успех получаваме подкрепа от нашите дългогодишни бизнес партньори както и от финансовата стабилност, която ни дава Fibank, чийто клиенти сме от много години и смятаме за напред да работим заедно.

  • Кое беше водещото предимство, за да изберете Fibank?
  • Коректността , сигурността, доброто отношение и преференциалните условия, които получаваме, са водещ фактор за избора на банка.

  • Какво бихте посъветвали хората, които желаят да стартират свой собствен бизнес, но все още не са направили първата крачка?
  • Пожелаваме на хората, които желаят да стартират със свой бизнес, да не се отказват от целта , която са си поставили. Трудности винаги ще има.  Най-важното е: изберете сигурен финансов партньор, доверете се на коректността, както направихме ние, тогава успехите са гарантирани.

Данира Доспевска-Шаренкапова

Данира е мениджър „Корпоративни комуникации”. Чрез блога на Fibank тя се грижи да получавате полезна и актуална информация от банковата сфера. Интересува се от развитието на дигиталните комуникации, информационните технологи и новите възможности, които те предоставят на потребителите.

Коментари

Коментирай