Цветина Стаменова e главен специалист „Факторинг и лизинг“, Дирекция „Корпоративно банкиране“ във Fibank. Има магистърска степен по специалност Финанси, със специализация Банково дело от Университета за национално и световно стопанство. Има и допълнителна специализация по Международно икономическо сътрудничество. В своя професионален път е била специалист продажби в Булвария Холдинг АД, експерт по “Лизингово кредитиране” в Сибанк АД,  „Мениджър връзки с корпоративни клиенти“, Дирекция „Големи корпоративни клиенти” в Сибанк АД, гл. експерт “Факторинг и лизинг”, МКБ Юнионбанк АД. Харесва българските филми и любимите й са „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде“ на Стефан Командарев и „Стъпки в пясъка“ с режисьор и сценарист Ивайло Христов.  Харесва да се изправя пред нови предизвикателства, непрекъснато търси промени и разнообразие, определя себе си като енергична и с позитивно настроение.

- Разкажи ни повече за професионалния ти път.

Моята кариера в банковата система започна през 2004 г. в Сибанк АД, спечелвайки конкурс за позицията експерт „Лизингово кредитиране“ в Корпоративно банкиране. Там работех в млад и амбициозен екип, с който трупахме опит във фирменото кредитиране. Три години по-късно бях поканена да се присъединя към екипа на МКБ Юнионбанк АД, който започваше да разработва и развива нов вид финансиране за корпоративни клиенти - факторинг. И така професионалното ми развитие се свърза с тази интересна и специфична услуга от началото на навлизането й на българския пазар. Първите години бяха предизвикателство и трябваше да разучаваме как факторингът се третира законодателно и данъчно, как се регулира от Българска народна банка.

С вливането на Юнионбанк в Първа инвестиционна банка през март 2014 г. продължих да се занимавам с факторинг, но вече като част от екипа на пазарен лидер в България.

- Какви са предизвикателствата в твоето ежедневие?

Предизвикателствата са много и различни всеки ден, но това прави работата интересна и изпълнена с динамика. Най-голямото предизвикателство е работата с клиенти, за които е важно професионалното отношение и най-вече индивидуалният подход към всеки един от тях, за да отговорим на техните очаквания. Старая се да спечеля доверието на клиентите, за да изградя дългогодишни и добри бизнес взаимоотношения с тях. Опитвам се да бъда перфекционист, да поддържам отговорни и дипломатични отношения в работата с клиенти и колеги.

- Разкажи ни повече за екипа, с който работиш, за атмосферата и успешните начинания? 

Доставя ми удоволствие да работя в големи и професионални институции, каквато е нашата банка. Факторинг звеното сме малък, но много отговорен и добър екип. Чувствам се комфортно и спокойно да работя с Борислава и Виолета. Нашата задача е да помагаме на колегите в цялата страна при предлагането на факторинг услугите и структурирането на индивидуалните параметри по всяка сделка. Освен това нашият екип отговаря за администрирането на факторинг сделките на банката. Работя с изключително добри специалисти от дирекции Правна, Кредитна администрация, Счетоводство и от други отдели, с които решаваме ежедневно сложните казуси във факторинга.

Преминала съм успешно през няколко специализирани курса, но факторингът се развива много динамично и непрекъснато има какво да се учи. Това ме мотивира да продължавам да се развивам и усъвършенствам в толкова специфична сфера. 

Факторинг услугите стават все по-популярни и търсени от корпоративните клиенти на банката. Една от моите задачи е да обучавам колегите да предлагат факторинга заедно с останалите кредитните продукти на банката.

- С какво Fibank успява да спечели своите корпоративни клиенти?

На първо място с професионално обслужване и широка гама от предлагани продукти и услуги. Гъвкавият подход и индивидуалните схеми са търсени от корпоративните клиенти, за да осъществят проектите си. Бързината на вземането на решенията за финансиране е определяща в условията на голяма конкуренция на банковия пазар в момента.

- Каква според теб е банката на бъдещето?

Банките ще продължават да се развиват дигитално и да интегрират нови технологии. Клиентите ще ползват основно интернет и мобилно банкиране. Хартиените документи ще останат в историята, а договорите за банкови продукти ще се сключват масово онлайн. Корпоративните клиенти ще имат достъп до специализирани приложения, които ще бъдат интегрирани със счетоводните им системи. Популярни ще стават комбинираните финансови услуги, например пакет от банкови, застрахователни и инвестиционни продукти.

Клиентите стават все по-взискателни и имат все по-големи очаквания, така банките ще бъдат изправени пред предизвикателството да отговарят на високите им изисквания. Изкуственият интелект постепенно ще навлезе в сегмента на банкирането на дребно и електронното банкиране ще е лесно и приятно за ползване от клиентите. Личният контакт, обаче, ще остане водещ при работата с корпоративни клиенти и ще трябва да се инвестира в обучението на служителите.

- Кои са личностните и професионални качества, които са нужни, за да бъде един банкер успешен в  бързоразвиваща се и динамична банкова институция като Fibank?

Да бъде професионалист, отговорен и да умее да работи в екип и с клиенти. Правилният и иновативен подход към клиента е решаващ за спечелването на доверието му.

- Как прекарваш свободното си време?

Обичам да спортувам. Харесвам народните танци и не пропускам седмичната си тренировка. Със спорта разтоварвам от стреса и се зареждам с позитивно настроение. Имам страхотни приятели, с които обичам да прекарвам свободното си време. С тях пътувам в страната и чужбина и това е моят начин за почивка.

С удоволствие се разхождам сред природата и карам велосипед. Така се вдъхновявам и зареждам от красивите планински гледки. Изкачила съм върховете на най-големите български планини. Едно от най-вълнуващите ми приключения е изкачването на Олимп. Моята страст е театъра и сред любимите ми спектакли са „Шведска защита“ в Театър зад канала и „Летище“ в Младежкия театър. Мечтая за околосветско пътешествие, но знам, че мечтите всъщност са цели, които отлагаме за следващия ден.

 

Десислава Богданова

Здравейте! Аз съм Десислава - Мениджър "Корпоративни комуникации”. Основните ми интереси са в областта на дигиталните комуникации, дигиталното банкиране и новите технологии.

Коментари

Коментирай