Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.
Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.
Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.
Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.
Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:
Владимир 2013-03-24 23:10:54
Означава ли това, че при плащане преди да изтекат тези 14 дни ще бъде блокиран нов 1$ на всяко едно плащане ? И тези 14 дни от кой момент се отброяват - от момента, в който е регистрирана картата или от момента, в който е въведен кода в PayPal, с който се възстановява предварително блокирана сума от 1.50 € ?
Петър 2013-03-20 17:55:01
Здравейте .
Бих искал да попитам дали в един акаунт на PayPal мога да имам два ймеила на който да получавам преводи?
Благодаря предварително!
Customer Support 2013-03-26 17:38:11
Привет, Петър! Като продавач можете да регистрирате до 8 имейла към своя профил. За справка вижте тук.
Владимир 2013-03-20 10:29:27
Преди седмица си издадох Visa Electron Paywave дебитна карта и я регистрирах в PayPal. Дотук добре - charge-на ме с 1.50€, след което видях номера на транзакцията и въведох в PayPal съответния код, с което тези 1.50€ ми бяха върнати в PayPal акаунта. След като прегледах по-внимателно салдото в моята банкова сметка забелязах обаче, че заедно с тези първоначалони 1.50€ имам и още една останала блокирана сума в сметката - тя е на стойност точно 1$. Доколкото виждам в примера по-горе се вижда също една подобна транзакция на стойност 1$, но не сте обяснили нейното предназначение - тази сума е блокирана отново от PayPal или FIB и ако да ще бъде ли тя отблокирана автоматично и кога? Налага ли се да се предпиемат действия и запитване до PayPal/FIB за отблокирането на тази макар и минимална сума от 1$?
Customer Support 2013-03-20 14:00:40
Здравейте, Владимир! Тази авторизация от е валидираща. С тази операция се проверява дали данните, които сте предоставили за картата, са валидни. Този така и не напуска Вашата сметка, а блокировката се освобождава автоматично след 14 дни. Не е необходимо да предприемате нищо за целта. Поздрави!
Nadejda 2013-03-19 09:16:49
Бихте ли ми казали дали има и какви са лимитите за сумата от PayPal, която се прехвърля по сметката на дебитната карта?
Конкретният случай е- от сума 1000$ прехвърлям към картата 600$. За останалите 400$ ми изписва, че може максимално 35 от тях да наредя, заради лимити свързани с издателя на дебитната карта.
Customer Support 2013-03-19 14:20:24
Здравейте, Надежда! От страна на банката няма ограничение. То зависи от PayPal, които са определили лимити за подобни операции. Можете да видите лимита, който се отнася за Вашия профил, като щракнете върху "View Limits" в профила си в секцията "PayPal Balance". Има възможност да увеличите тези лимити - това също е описано там. Поздрави!
силвия 2013-03-15 14:30:09
благодаря за отговора, да оказа се че са само блокирани, от банката ги отблокираха и даже вече ги похарчих хихиххи
Petkov 2013-03-12 16:43:50
Преди години имах проблем с карта MC, издадена от FIB. Пейпал отказваше да я регистрира. Но ми прие регистрация на MC, издадена от английска банка.
Сега съм с Visa от FIB, няма проблем с регистрацията. Само за информация, Widrawal от Пейпал към сметка в FIB е 5 календарни дни (с 2 почивни)
Аз не приемам определението, примерно 3 "бизнес дни", защото не съм чул банката да не начислява лихва през почивните. Щом банката работи и печели през почивните - не са почивни, а парични! И аз си искам парите, затова, че са стояли 5 дни в банката!
силвия 2013-03-11 11:46:35
здравейте, незнам дали бихте ми помогнали но ще ви споделя проблема си имах едно теглене от сметка си на 08.02.2013 г от PayPal за една поръчка от сайт от сайта не потвърдиха поръчката и така статуса ми в PayPal беше ‘Pending’ 30 дена сега е "изтекъл" как мога да си върна парите обратно като от PayPal преди 20 дни ми написаха следното "Thank you for contacting PayPal regarding your pending order to Sportsdirect.com
This is Mary Ann and I would be more than willing to assist you with your query today.
From reviewing your PayPal account, I can see that the order was initiated on 8 February 2013. An ‘Order’ is an agreement between you and a merchant for a purchase of a specified amount. It is used when a merchant wants to delay taking a payment. The funds are not taken from your account straight away.
For example: The merchant may use the Order feature if they need to check if the item is in stock before taking your payment.
We will only take the money from your account once the seller captures your payment, the money is just set aside by your bank.
The payment will appear in your account with a status of ‘Pending’ until the merchant completes the order and takes payment. The status will then change to ‘Complete’.
If you wish to cancel an order, please contact the merchant to do so. It is not possible to cancel an order from your PayPal account.
Note:
• The merchant cannot access your PayPal account or see any financial information
• When the merchant takes payment, PayPal will send you an email to advise you
• If the merchant does not take payment, an order will automatically be cancelled after 29 days and will have the status of ‘Void’ in your History Log" ако някой може да ми помогне че ми стана тъжно така да си изгубя парите