Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Бихте ли ми казали дали има и какви са лимитите за сумата от PayPal, която се прехвърля по сметката на дебитната карта?

    Конкретният случай е- от сума 1000$ прехвърлям към картата 600$. За останалите 400$ ми изписва, че може максимално 35 от тях да наредя, заради лимити свързани с издателя на дебитната карта.

    1. Здравейте, Надежда! От страна на банката няма ограничение. То зависи от PayPal, които са определили лимити за подобни операции. Можете да видите лимита, който се отнася за Вашия профил, като щракнете върху "View Limits" в профила си в секцията "PayPal Balance". Има възможност да увеличите тези лимити - това също е описано там. Поздрави!

  2. благодаря за отговора, да оказа се че са само блокирани, от банката ги отблокираха и даже вече ги похарчих хихиххи

  3. Преди години имах проблем с карта MC, издадена от FIB. Пейпал отказваше да я регистрира. Но ми прие регистрация на MC, издадена от английска банка.
    Сега съм с Visa от FIB, няма проблем с регистрацията. Само за информация, Widrawal от Пейпал към сметка в FIB е 5 календарни дни (с 2 почивни)
    Аз не приемам определението, примерно 3 "бизнес дни", защото не съм чул банката да не начислява лихва през почивните. Щом банката работи и печели през почивните - не са почивни, а парични! И аз си искам парите, затова, че са стояли 5 дни в банката!

  4. здравейте, незнам дали бихте ми помогнали но ще ви споделя проблема си имах едно теглене от сметка си на 08.02.2013 г от PayPal за една поръчка от сайт от сайта не потвърдиха поръчката и така статуса ми в PayPal беше ‘Pending’ 30 дена сега е "изтекъл" как мога да си върна парите обратно като от PayPal преди 20 дни ми написаха следното "Thank you for contacting PayPal regarding your pending order to Sportsdirect.com



    This is Mary Ann and I would be more than willing to assist you with your query today.



    From reviewing your PayPal account, I can see that the order was initiated on 8 February 2013. An ‘Order’ is an agreement between you and a merchant for a purchase of a specified amount. It is used when a merchant wants to delay taking a payment. The funds are not taken from your account straight away.


    For example: The merchant may use the Order feature if they need to check if the item is in stock before taking your payment.

    We will only take the money from your account once the seller captures your payment, the money is just set aside by your bank.


    The payment will appear in your account with a status of ‘Pending’ until the merchant completes the order and takes payment. The status will then change to ‘Complete’.



    If you wish to cancel an order, please contact the merchant to do so. It is not possible to cancel an order from your PayPal account.

    Note:

    • The merchant cannot access your PayPal account or see any financial information
    • When the merchant takes payment, PayPal will send you an email to advise you
    • If the merchant does not take payment, an order will automatically be cancelled after 29 days and will have the status of ‘Void’ in your History Log" ако някой може да ми помогне че ми стана тъжно така да си изгубя парите

    1. Здравейте, Силвия! Имате ли регистрация за "Моята Fibank" или нашия Виртуален клон? Там можете да проверите дали средствата са напуснали Вашата сметка. Съдейки по отговора, който сте получили от PayPal, по всяка вероятност средствата не са напуснали Вашата сметка. Оставаме на Ваше разположение. Поздрави, Иван

  5. Здравейте,

    Поднових си изтекла картата която е с нов номер и я регистрирах наново в PayPal. След което вижам блокирани 2.01 евро (в my.fibank) които подозирам че са от PayPal защото не съм правил други транзакции. Но за съжаление виджам сумата като блокирана от 3-4 дена и не виждам основанието защото не ми излиза в авторизациите. Как мога да разбера от какво е блокирана?

    Поздрави,

    1. Здравейте, Николай! В "Моята Fibank" можете да проверите основанието на трансакцията. Проверете в "Справки" -> "Картови авторизации". PayPal правят две авторизации - едната е за 1 долар, а другата е за 1.5 евро. Кодът идва с втората авторизация. Насреща сме, ако можем да помогнем с нещо. При нужда можете да се свържете и с нашия Картов център на телефоните, изписани на гърба на Вашата карта. Поздрави!

  6. В такъв случай, ако не избера превалутиране от PayPal и сметката ми е в лева, а сумата за плащане е в паудове, то тогава банката ли обръща парите и ако е така спрямо курса за деня ли е?
    Или пък е най-добре да имаш сметка в същата валута, в която трябва да плащаш?
    Благодаря предварително!

    1. Здравейте, Пламен! Факторите са два - каква е Вашата карта (Visa или MasterCard) и в каква валута е Вашата сметка. Ще разгледаме най-разпространения пример - картата е Visa, а валутата на сметката е лева. Ако плащането е в британски лири, ще имаме едно превалутиране от британски лири в евро по курс на Visa, а след това плащането в евро ще се превалутира в лева по курса на банката за деня при осчетоводяването на плащането (тези курсове можете да видите в нашия сайт). В случай че сметката на картата Ви е в същата валута, в която е плащането, т.е. ако плащате е в британски лири, картата Ви е Visa, а сметката е в британски лири, като картодържател Вие няма да усетите разлика. Ако често извършвате подобни операции, е добра идея сметката Ви да бъде в британски лири, но това зависи от оборотите. Ако ще използвате същата сметка и карта най-вече за плащане в България, е по-добре тя да е в лева. Надяваме се, че сме успели да помогнем. Поздрави!

Коментирай