В предходната публикация в блога представихме мобилната версия на нашия Виртуален клон и новата услуга Телефонно банкиране. С тях вие можете да банкирате дистанционно, без да е необходимо да посещавате клон на банката – можете да наредите превод от екрана на мобилния си телефон, докато разлиствате сутрешния вестник, или като ни се обадите, докато вървите към работа.

Както и в случаите, когато извършвате такива операции на място в клон на банката, вие трябва да се идентифицирате като тутиляр на съответната банкова сметка. В мобилната версия на нашия Виртуален клон и в Телефонното банкиране това можете да направите с помощта на Token.

Token-ът е малко електронно устройство, което има ПИНт и генерира пароли по специален алгоритъм. С тях вие се представяте пред системата - въвеждате ПИНт кода, който сте получили заедно с устройството, и генерираната парола. Token устройството е синхронизирано с нашата банкова система и регистрирано към вашия клиентски профил там. На свой ред комбинацията от ПИНт кода и паролата е известна единствено на вас и така ни позволява да ви идентифицираме като притежател на устройството и титуляр на сметката.

Така изглеждат Token-ът и генерираната еднократна парола

Основното предимство на Token-а е, че не е необходимо да инсталирате нищо, за да работи, за разлика от Универсалния електронен подпис например. Така можете да използвате Token устройството с браузъри Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome и Opera. С него можете да банкирате не само в нашия Виртуален клон, но и в мобилната му версия, както и да го използвате за нашето Телефонно банкиране. Изключително лесно е и да боравите с него - натискате бутона, на екрана се появява кодът и вие го въвеждате в системата заедно със своя ПИНт. Освен това Token-ът е малък и можете да го носите навсякъде със себе си, без да ви създава неудобство. Устройството може да генерира 10000 пароли, а една парола може да бъде използвана и при едновременно потвърждаване на повече от един превод.

Съвет: Тук можете да се възползвате от функцията „Подписване на документи” във Виртуалния клон. Когато имате да наредите много преводи например, вместо да подписвате всеки един от тях поотделно с ПИНт и еднократна парола, можете да ги запазите. Всички запазени документи се записват в меню „Чакащи подпис” – можете да маркирате всички и да ги подпишете наведнъж, като използвате само една парола на Token-а.

Token-ът е един от начините да извършвате дистанционно активни операции. Мобилността му и лесната работа с него го правят най-подходящ за този тип операции. Другите два метода са Универсален електронен подпис (УЕП) и Електронен подпис по индивидуална политика на ПИБ.

Ако притежавате УЕП или Електронен подпис по индивидуална политика, лесно можете да банкирате от компютъра, на който са инсталирани. В случая с мобилната версия на Виртуалния клон и Телефонното банкиране обаче са трудно приложими. Затова и предлагаме Token-а като метод за идентификация.

Разбира се, ако вече притежавате УЕП, но искате да банкирате и през мобилния си телефон, заповядайте в някой от нашите клонове. Ще настроим вашия профил така, че от домашния си компютър да банкирате с УЕП, а от мобилния си телефон с Token. Token-а можете да използвате и като метод за допълнителна сигурност – освен УЕП например ще ви е необходим и Token-ът, за да влезете в системата. Това гарантира максимална защита на вашите данни. Подписването на документ се осъществява с електорнен подпис или с Token устройството.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте, Анна! Когато сте закупили Token устройството и ние сме го добавили като Ваше средство за идентификация, сме изпратили ПИНт на имейла от Вашата регистрация. Молим да проверите за писмо от нас. Възможно е да е попаднало и в спам филтъра. Оставаме на Ваше разположение.

  2. Здравейте, след като 5 години банкирах с нормален цифров подпис, сега разполагам с Токен. Бихте ли ме насочили къде да открия моя ПИНт? В офиса в Сердика не ми споменаха, че е необходимо въвеждането и на други символи, освен генерираните от устройството.
    Благодаря!

Коментирай