В предходната публикация в блога представихме мобилната версия на нашия Виртуален клон и новата услуга Телефонно банкиране. С тях вие можете да банкирате дистанционно, без да е необходимо да посещавате клон на банката – можете да наредите превод от екрана на мобилния си телефон, докато разлиствате сутрешния вестник, или като ни се обадите, докато вървите към работа.

Както и в случаите, когато извършвате такива операции на място в клон на банката, вие трябва да се идентифицирате като тутиляр на съответната банкова сметка. В мобилната версия на нашия Виртуален клон и в Телефонното банкиране това можете да направите с помощта на Token.

Token-ът е малко електронно устройство, което има ПИНт и генерира пароли по специален алгоритъм. С тях вие се представяте пред системата - въвеждате ПИНт кода, който сте получили заедно с устройството, и генерираната парола. Token устройството е синхронизирано с нашата банкова система и регистрирано към вашия клиентски профил там. На свой ред комбинацията от ПИНт кода и паролата е известна единствено на вас и така ни позволява да ви идентифицираме като притежател на устройството и титуляр на сметката.

Така изглеждат Token-ът и генерираната еднократна парола

Основното предимство на Token-а е, че не е необходимо да инсталирате нищо, за да работи, за разлика от Универсалния електронен подпис например. Така можете да използвате Token устройството с браузъри Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome и Opera. С него можете да банкирате не само в нашия Виртуален клон, но и в мобилната му версия, както и да го използвате за нашето Телефонно банкиране. Изключително лесно е и да боравите с него - натискате бутона, на екрана се появява кодът и вие го въвеждате в системата заедно със своя ПИНт. Освен това Token-ът е малък и можете да го носите навсякъде със себе си, без да ви създава неудобство. Устройството може да генерира 10000 пароли, а една парола може да бъде използвана и при едновременно потвърждаване на повече от един превод.

Съвет: Тук можете да се възползвате от функцията „Подписване на документи” във Виртуалния клон. Когато имате да наредите много преводи например, вместо да подписвате всеки един от тях поотделно с ПИНт и еднократна парола, можете да ги запазите. Всички запазени документи се записват в меню „Чакащи подпис” – можете да маркирате всички и да ги подпишете наведнъж, като използвате само една парола на Token-а.

Token-ът е един от начините да извършвате дистанционно активни операции. Мобилността му и лесната работа с него го правят най-подходящ за този тип операции. Другите два метода са Универсален електронен подпис (УЕП) и Електронен подпис по индивидуална политика на ПИБ.

Ако притежавате УЕП или Електронен подпис по индивидуална политика, лесно можете да банкирате от компютъра, на който са инсталирани. В случая с мобилната версия на Виртуалния клон и Телефонното банкиране обаче са трудно приложими. Затова и предлагаме Token-а като метод за идентификация.

Разбира се, ако вече притежавате УЕП, но искате да банкирате и през мобилния си телефон, заповядайте в някой от нашите клонове. Ще настроим вашия профил така, че от домашния си компютър да банкирате с УЕП, а от мобилния си телефон с Token. Token-а можете да използвате и като метод за допълнителна сигурност – освен УЕП например ще ви е необходим и Token-ът, за да влезете в системата. Това гарантира максимална защита на вашите данни. Подписването на документ се осъществява с електорнен подпис или с Token устройството.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте , преди няколко месеца си взех ТОКЕН. В момента на взимане на токена получих на мейла пинът. Заминах за чужбина и така и не го активирах,сега в мейла липсва писмото от вас с пинът. Каква е процедурата да получа наново пинът за активиране.
    Благодаря предварително.

    1. Здравейте, Кристиян, При загуба на ПИНт кода процедурата по получаване на нов е свързана с посещение в банков офис, подаване на искане за генериране на нов ПИНт код и заплащане на такса по Тарифа на банката. Има вариант, ако никога не сте извършвал действие с токън устройството (вход с токън или подпис с токън) и при условие, че email адресът Ви остава непроменен спрямо искането за регистрация, да Ви изпратим нов ПИНт код без да заплащате такса и да посещавате офис на банката. Необходимо е да пишете на колегите от е-Банкиране (e-bank@fibank.bg) Te ще направят проверка и ще Ви насочат към най-подходящото за Вас решение. Успешна седмица! :) Поздрави, Екипът на Fibank

  2. Zdraveite ! imam token ustroistvo ot FIB . imam dva parola na e-maila mi izprateni ot FIB . Iskam da vi pomolya da mi obyasnite kak se polzva token . kak i kade tochno tryabva da vivejdam parolata ot token i drugite 2 koito byaha isprateni ot FIB na e-mail mi . Blagodarya predvaritelno !

    1. Здравейте, Юлия! Получили сте веднъж парола за вход във Виртуалния клон и ПИНт за Token устройството. В блога ни вече можете да прочетете по-подробно как точно се използва Token устройството. Изключително лесно е и бързо ще свикнете с него. С него можете да банкирате от всякакви устройства - надяваме се, че това ще Ви бъде полезно. Отделно на имейла си ще получите и по-пълния отговор на своето запитване. С уважение, Екипът на Fibank

  3. Здравейте, Анна! Можете да се свържете с нашите специалисти на e-bank@fibank.bg и на 0700 12 777. Те вече разглеждат Вашия случай и при първа възможност също ще се опитат да се свържат с Вас.

  4. Много моля да ми изпратите e-mail на support, на който да ми бъде отговорено. Необходимо ми е да се свържа с компетентно лице, което има желание и възможност да ми помогне.
    Вече трета седмица очаквам и не получавам ПИНт за Токен-а си.

    Благодаря!

  5. Здравейте, Анна! Веднага ще помогнем. Очаквайте нашето писмо до няколко минути.

  6. Здравейте отново,
    опитите ми да банкирам са неуспешни. Давам малко повече информация и моля за съдействие на личния ми мейл:
    На 26.08.2012 в 11:50 имам получени 2 мейла (на мейла, регистриран към профила) с парола и име. По това време бях в офиса на ПИБ в МОЛ Сердика. Една служителка се опитваше в продължение на час и половина да ми поднови цифровия подпис, регистриран на името на Сдружение Зачатие. След като тя и колежката й не успяха, решихме да регистрираме Токен устройство, с което да банкирам.
    Паролата, която съм получила, предполагам е за цифровия подпис. Както споменах, него не успяха да активират. Паролата не е ПИНт за Токен-а, пробвах вчера, пробвах и днес. Изчела съм инструкциите, имам дълъг опит като уеб програмист и като онлайн банкираща и силно се надявам проблемът да не е при мен ;)
    Живея в чужбина и няма как да посетя офис, а от e-bank@fibank.bg. не получавам отговор.
    Моля да ми съдействате, трябва да направя спешни преводи за лечение на няколко пациента.
    Благодаря предварително!

  7. За нас е удоволствие :-) Приятно банкиране!

  8. Благодаря за бързата реакция! Невероятни сте :) Отивам да пробвам последните си 2 опита :))

Коментирай