Удобно и успокояващо е във всеки един момент да можете да проверите дали последното плащане с кредитната или дебитната Ви карта е било успешно, каква е била сумата, дали плащането не е било дублирано и т.н. Тази справка можете да направите лесно с Виртуалния ни клон, Моята Fibank (или приложението ни за iPhone) и услугата „SMS за авторизация с банкови карти”.
За целта отворете „Справки” и заредете „Картови авторизации”. Изберете периода и картата, за която искате да направите справка. След това ще видите списък с всички операции с картата. Те се появяват там в рамките на няколко секудни до минути от самата операция.
Справката „Салда по сметки” също би могла да Ви е от полза, стане ли въпрос за дебитната Ви карта. Там ще видите колонката „Блокирана сума”. При всяка операция с картата сумата на плащането или тегленето се блокира, т.е. се заделя. Впоследствие операцията се обработва и сумата излиза от Вашата сметка. Ако днес сте платили например в магазин 13 лв. и сте изтеглили на банкомат 20 лв., блокираната сума ще е 33 лв.
С Моята Fibank
И тук потърсете „Картови авторизации” в меню „Справки”. Отново трябва да изберете карта и период. В „моята Fibank” също можете да направите справка за блокираните суми по разплащателните Ви сметки с дебитни карти.
От основното меню изберете „Карти” и след това изберете картата, за която искате да направите справка. На следващия екран ще се появят авторизациите на тази карта през последните 30 дни.
С „SMS за авторизации с банкови карти”
След като се регистрирате за услугата, ще получавате съобщение на телефона си в момента, в който направите плащане с картата или изтеглите пари на банкомат.
Какво са картовите авторизации? След като платите в магазин или интернет или изтеглите пари на банкомат, се прави проверка дали имате достатъчна наличност по сметката. Това е картовата авторизация. Ако имате сумата, тя се заделя (блокира се) и плащането или тегленето се разрешават. Ако нямате сумата, операцията не се разрешава. В някои ситуации е възможно операцията да мине без картова авторизация.
Имайте предвид, че когато плащате във валута, различна от валутата на сметката на картата, картовите авторизации ще Ви дадат само ориентировъчна представа за точната сума на плащането. Тя ще стане ясна при обработката на плащането, т.нар. осчетоводяване, което обичайно се случва след няколко работни дни.
Radostina 2013-12-04 16:09:01
Pri syvmesten depozit na 2 mestni fizicheski lica koito se razporejdat po otdelno, koi ima pravo da napravi registracia v moqta fibank?
Customer Support 2013-12-05 13:07:57
Здравейте, Радостина! При откриването на депозита се избира основен титуляр. Депозитната сметка се добавя автоматично към неговия профил в Моята Fibank и може да се използва само за справки, не за активни операции. Поздрави!
Стефан 2013-12-01 19:16:24
Здравейте,
От месец правя задълбочени проверки на това, и откривам, че нямам нито една Paypass транзакция която да е минала офлайн и да не се е отразила в "Картови оторизации". Това съвпада с пускането на Paypass карти и терминали от Банка ДСК, вероятно сте решили да преминете изцяло на онлайн оторизации дори и при Paypass заради техните карти. Моля проверете дали това което си мисля е вярно и информирайте.
Към момента Paypass картите и терминалите на ПИБ и ДСК взаимно се приемат, което е само в полза на клиентите. С картите на БАКБ не знам как е. Поздрави :)
Стефан 2013-11-15 09:23:31
Здравейте,
От 10 дни в "Картови оторизации" вече се показват и Paypass транзакциите почти веднага. Ако не е случайно, моля приемете благодарности!
Customer Support 2013-11-18 10:54:05
Здравейте, Стефан! Появяват се в авторизации, тъй като са минали онлайн :) Поздрави!
Емил 2013-09-07 04:10:35
Ако се появи и Fibank за Android ще е още по-добре, но за съжаление все още чакаме....
Пенчо 2013-06-01 18:43:51
@Стефан:
Няма нужда от толкова педантичност. Ауторизациите са за да покажат когато устройство (промерно POS) е проверило дали може да извърши операция, и отбелязва изпреварващо, че по дадена картова сметка е имало движение. Явно при безконтактно плащане такава ауторизация не се извършва и транзакциите се появяват директно в осчетоводените плащания.
Списъка с ауторизациите е за удобство, не за водене на счетоводство.
Чудя се дали безконтактните плащания се отразяват в справката с баланси на сметките. Най-вероятно там се отбелязват много по-бързо от влизането на транзакциите в осчетоводените операции.
@Customer Support:
Простото решение на проблема е добавянето на една забележка над табличката с ауторизациите: "Този списък не съдържа плащанията осъществени безконтактно."
Това сякаш ще е напълно достатъчно.
Едно предложение - би било удобно в балансовата справка да се показва списък с плащанията които блокират суми по картовите сметки.
Има период от няколко дни между блокирането на сумите и реалното появяване на съответната транзакция в списъка с осчетоводените такива.
ПП.
Нямам акаунт в Моята Банка, та разсъжденията ми са основани на ползването на Виртуалния Клон.
Стефан 2013-05-20 16:52:16
Здравейте отново,
Както вече казах, работя с ПИБ от 12г. и впечатленията ми за Вашата честност като институция единствено могат да адмирират. Получавам съм винаги конкретно отношение по всеки един казус който съм подавал. Веднъж поради грешка в интернет-клона не успях да наредя един превод и на другия ден Ваш колега ми звънна по телефона да ми каже "Извиняваме се, че не успяхте да наредите превода си". Така че винаги сте ме радвали с конкретно и впечатляващо обслужване, въпреки че не членувам в ЕГО клуб.
Но искам да Ви кажа следното. Тази "особеност" както я наричате може да се получи при всяко плащане до 49.99лв. което би минало офлайн. А това е немалка сума. Дали сумата на плащането е малка или голяма - фактите са два: 1. тя не присъства в "Картови оторизации" ако е минала офлайн, и 2. няма нито едно изречение в my.fibank което да указва, че в "Картови оторизации" не се показват оторизациите за под 20/50лв. за дебитни/кредитни карти. Няма нужда да коментираме дали сумите са малки или големи, защото простолюдната прослойка от обществото още си бута незаключените gsm-и в чантите и още обвинява мобилните оператори за "откраднати" стотинки и минутки.
Така че: дали ще кажете, че това е "особеност", или "проблем" - фактите са налице и те са, че има компромис в отчетността на парите минали безконтактно. Липсата на отчетност води до липса на доверие, а това е ключов фактор в задържането на доверието между банка и клиент. Надявам се, че ще се отнесете с максималното възможно разбиране и ще откриете баланса между техническата възможност и отчетността пред клиента.
Customer Support 2013-05-20 17:42:13
Разбираме гледната Ви точка и помислихме по този въпрос още преди да пуснем безконтактните плащания. Особеното при тях обаче е, че за част от безконтактните плащания (тези, при които не е необходимо да въвеждате ПИН код) всъщност не се получава картова авторизация. Поради тази причина в справката "Картови авторизации" не е включена информацията за тях. Поздрави!
Стефан 2013-05-19 17:51:59
Здравейте! Бих искал да отбележа много остро, че, всичко това което излиза в поле “Картови оторизации” е много подробно и наистина много полезно. На мен ми се е случвало няколко пъти да се налага пред търговец да отварям my.fibank.bg от телефона ми защото на него му свършила хартията докато печата бележка и не видял надпис “ОДОБРЕНО”, така че освен всичко друго това е борба срещу некомпетентни търговци които искат да правят двойни плащания когато терминала забие или по друга причина.
НО !
Липсата на Paypass оторизациите в този списък е много, много, много голяма липса! И е причина понякога изобщо да не ползвам безконтактни плащания защото те не се отразяват в “Картови оторизации”. Знам каква е причината – те минават офлайн и терминала на търговеца си ги предава в някакъв следващ момент, така че физически е невъзможно да се появят веднага при положение че няма онлайн режим на работа. Но е безспорен факт, че Банката научава някога за тези транзакции и МОЛЯ колегите Ви от техническите отдели да осигурят изписването им в “Картови оторизации” когато и да дойдат там – час, два, три, пет, ден по-късно от плащането.
Искам да Ви обърна внимание и на следното нещо:
Пример:
1. Разполагаема сума в 10:00 АМ – 100лв. Безконтактно плащане за 10 лева
2. Оторизация на обикновен пос терминал в 10:30 АМ за 20лв. Отварям картови оторизации и виждам “Разполагаема сума 80лв.”
3. Безконтактно плащане в 11:00 АМ – още 10 лева
4. Оторизация на обикновен пос терминал в 11:30 АМ за 30лв. Отварям картови оторизации и виждам “Разполагаема сума 50лв.” !
Тоест при изчисляване на колона “Разполагаема сума” безконтактните ги няма. И това е причина да се случи проблем от страна на клиента, защото ден по-късно в “Картови оторизации” ще има старата разполагаема сума МИНУС Paypass транзакциите /които ще липсват от списъка МИНУС следващата сума от нова оторизация.
Ако аз съм прост и не знам за тази особеност при работа, ще видя как в даден момент имам разполагаема сума 50 лева и след ден-два при следваща оторизация за 10 лева ще имам разполагаема сума 20 лева. И ще кажа, че сте ми откраднали 20 които всъщност са минали Paypass но не се появяват като оторизация.
Разбира се, аз никога не съм се съмнявал в прецизността на ПИБ защото от 12 години работим заедно по четири различни продукта. НО МОЛЯ помислете за това което Ви пиша МНОГО СЕРИОЗНО.