Ето такаКак се използва Token устройството във Виртуалния ни клон изглежда Токенът - малко устройство с бутон, което генерира еднократни пароли. Той е Вашият ключ към пълните възможности на Виртуалния клон на Fibank – с него можете да нареждате преводи, да откривате сметки и пр. Удобството му е, че не е необходимо да го инсталирате на компютъра си, за да работите с него. Така можете да банкирате и от мобилния си телефон например. Как точно се работи с Токена? Сега ще обясним.

Когато се регистрирате за Виртуалния ни клон и закупите своя Токен, избирате кога точно ще го използвате. Можете например да изберете да ползвате Токена само когато нареждате активни банкови операции. Тогава за вход във Виртуалния клон ще използвате своята лична парола, а паролата от Токена ще Ви служи само за активните операции. Можете обаче да използвате паролата от Токена и за вход във Виртуалния клон. Тогава Токенът ще Ви е необходим винаги, когато искате да влезете във Виртуалният клон и да наредите операция.

Паролата от Токена има две части. Първата е ПИНт, който ще Ви изпратим на Вашия имейл още докато сте в нашия клон. Той е 6-цифрен код и нашият съвет е веднага да го промените с такъв, който ще запомните лесно. След това изтрийте изпратения от нас имейл. Другата част от паролата е 6-цифрената еднократна парола, която се генерира от Токен устройството с натискане на бутона му. Така паролата на Токена става 12-цифрена. Първите шест цифри са ПИНт, който Вие избирате и можете да промените по всяко време, а следващите шест цифри се генерират при всяко натискане на бутона на Токена. Бутонът на Токена не се задържа - натискате го веднъж и еднократната парола се появява на екрана.

Ако Ви се случи да въведете грешна парола на Токена във Виртуалния клон пет последователни пъти, той ще бъде блокиран и така няма да можете да нареждате активни операции или да влезете във Виртуалния клон. Няма повод за притеснение. Можете да деблокирате своя Токен – тази възможност ще Ви се появи в прозореца за вход във Виртуалния клон (ако го използвате за вход) или в менюто на Виртуалния клон (ако го ползвате само за потвърждение на операциите). В прозореца трябва да въведете ID на Токена, своите потребителско име и имейл. За да го активираме отново, ще са ни необходими две поредни еднократно генерирани пароли от Токена, както и пълната Ви парола с още едно натискане на бутона за еднократна парола на Токена. Ако не помните обаче своя ПИНт, заповядайте в най-удобния клон на банката, за да Ви издадем нов. Таксата за тази услуга е 10 лв.

Вижте повече за Токена и неговите предимства в друга наша статия тук.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. По новата политика, токенът не се изпраща в чужбина, не се и заявява чрез пълномощник. Или с една дума или трябва да похарча 1000 долара за билет и да летя три денонощия за да получа прословутия токен или не мога да нареждам платежни? Както се изпращат дебитните карти по DHL, редно е да има съвместима процедура и за токените. Иначе не ми остава друго освен да търся друга банка. Все пак 1/8 от населението на България за повече или по-малко живее зад граница.

Коментирай