Няколко съвета от Вашата банка за следващото Ви пътуване

Планирали ли сте вече някое пътешествие за почивните дни около Великден и Гергьовден? В тази публикация събираме няколко съвета, които могат да Ви спестят неудобство и главоболия, особено когато сте извън България.

Дебитните и кредитните Ви карти

Свикнахме да разчитаме на тях – теглим пари на банкомат, плащаме в магазините и интернет. Преди да заминете:

Проверете срока на валидност на картите си. Имайте предвид, че ако на лицето на картата Ви пише, че срокът й изтича през май 2013 г. (във формата 05/13) например, картата Ви ще е готова и ще Ви очаква в клон на банката след 20 май. Можете да се свържете с нашия Контакт център на телефон *bank (*2265) за всички оператори на цената на разговор в мрежата или на 0800 11 011, безплатен за абонати на стационарните услуги на Vivacom, за да разберете къде можете да получите картата си.

Припомнете си ПИН кодовете на картите си, особено ако не сте ги използвали скоро. Случва се да забравим четирицифрения ключ към удобството на банковите карти. Съветваме Ви да не си записвате ПИН кода на листче и да го поставяте на същото място, където са Вашите карти. Най-добре ще е просто да направите няколко операции с картата (когато пазарувате следващия път в магазина например) и механичната памет ще се задейства. Можете да смените ПИН кода с по-удобен, за да го запомните по-лесно.

Уверете се, че имате два различни вида карти. Можете например да носите кредитна MasterCard и дебитна Visa Electron, или пък Diners Club и Visa. Така ще си спестите ситуацията, в която в магазина или бензиностанцията не приемат Вашата карта. Случва се изключително рядко, но е по-добре да сте подготвени.

Заедно с кредитната си карта от Fibank  получавате безплатна застраховка при пътуване в чужбина. Тя покрива различни застрахователни събития, които можете да видите в този сертификат. Застраховката се активира автоматично след закупуване на туристически пакет или част от него (билет за самолет, автобус или друг транспорт, резервация за хотел, рент-а-кар и др. услуги, свързани с пътуването) или при операция с кредитната карта в чужбина през срока на пътуването. Надяваме се, че то ще бъде гладко и приятно, но за всеки случай си запишете телефоните за връзка със Застрахователя, ако имате нужда от неговото съдействие. Те също са изписани в Сертификата.

Запишете си телефоните на нашия Контакт център. Така ще можете лесно да се свържете с нас, ако имате нужда от съдействие.

*bank (*2265) - за всички оператори на цената на разговор в мрежата

080011011 - безплатен за абонати на стационарните услуги на Vivacom

+359 700 19 599 - ако се намирате в чужбина

Можете да сканирате този QR код, за да ги запазите на смартфона си.

Контакт център на Fibank

 

Дистанционното банкиране

Добре е винаги да можете да проверите какви са сумите по сметките Ви и къде сте плащали с картите си. Това можете да направите с „Моята Fibank” и нашето ново мобилно приложение за iPhone. Можете да се регистрирате и дистанционно, дори и когато сте в движение – за целта ще е нужна Ваша карта, издадена от Fibank.

Ако Ви се наложи да направите превод или да откриете сметка, когато сте на път, на помощ идва Виртуалният ни клон. Можете да се регистрирате за Виртуалния ни клон дистанцинно, но за да потвърдите регистрацията, е необходимо да посетите наш клон. Вижте повече за регистрацията в нашия сайт.

Съветваме да се регистрирате и за „Моята Fibank”, и за Виртуалния клон преди пътуването.

И един съвет от @Momchil в Twitter:

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте! В момента съм в Германия и ми се налага да изтегля пари. Имам 2 варианта: Sparkasse и Reifeizenbank. Таксата при теглене и в двата случая ли ще е еднаква? Защото прочетох противоречиви мнения. Предварително ви благодаря за отговора.

    1. Здравейте, Таня! Ако правилно сме разбрали - имате предвид теглене на пари в брой на каса. Ако е така, необходимо е да зададете този въпрос към Sparkasse и Reifeizenbank, като проучите в актуалната тарифа каква е тяхната такса за теглене на средства в брой на каса.

  2. Здравейте! Съветваме Ви синът Ви да ни пише на marketing@fibank.bg, като предостави ЕГН, три имена и последните 4 цифри на картата си, за да направим проверка. Друг вариант е да се обади на +359 700 19 599 за избиране от чужбина, за да разговаря с оператор, който да съдейства по случая.

  3. Синът ми в момента е на работа във Франция обади се че картата му на Първа инвестиционна банка е блокирана и не може да тегли заплатата си .Какво ще ме посъветвате?

  4. имам карта от мк юнионбанк,която е блокирана,питах защо казаха ми че поради сливане на 2-те банки се издават нови карти.Колко трябва да чакам за новата карта,колко ще ми струва и кой ще ми плати неудобството че нямах пари в брой и опитах да платя с терминал а картата блокирана.Тия кокони за красота ли ги сте сложили или да предупреждават какво ни чака.Благодаря

    1. Здравейте! За да направим проверка, ще ни бъде нужно Вашето ЕГН и трите Ви имена. Моля, пратете тази информация на marketing@fibank.bg

  5. Здравейте!
    Предстои ми пътуване до Дания. Притежавам дебитна Maestro и VIZA Electron карти на Вашата банка. Ще мога ли да тегля от банкомат датски крони и ще мога ли да плащам на постерминал. Посъветвайте ме с коя да тегля и с коя да плащам. Благодря предварително!

    1. Здравейте! Можете да правите разплащания на ПОС и да теглите на банкомат в местна валута и с двете карти. С Маестро при плащане на ПОС има такса от 0.15 лв., с VISA няма такса. И при двете карти има такса за теглене на АТМ у-во в чужбина: 3 лв. + 1.5% от сумата Препоръчваме Ви да видите пълното описание на Вашите карти за Маестро тук >> http://www.fibank.bg/bg/page/11#nasheto-predlojenie и за VISA Electron тук >> http://www.fibank.bg/bg/page/108#nasheto-predlojenie Приятно пътуване!

  6. Здравейте, при блокиране на депозит (наем на кола, хотел или др.) каква е таксата на банката?

    1. Здравейте, г-н Ненчев! Не начисляваме такса за тази операция. Поздрави!

Коментирай