Няколко съвета от Вашата банка за следващото Ви пътуване

Планирали ли сте вече някое пътешествие за почивните дни около Великден и Гергьовден? В тази публикация събираме няколко съвета, които могат да Ви спестят неудобство и главоболия, особено когато сте извън България.

Дебитните и кредитните Ви карти

Свикнахме да разчитаме на тях – теглим пари на банкомат, плащаме в магазините и интернет. Преди да заминете:

Проверете срока на валидност на картите си. Имайте предвид, че ако на лицето на картата Ви пише, че срокът й изтича през май 2013 г. (във формата 05/13) например, картата Ви ще е готова и ще Ви очаква в клон на банката след 20 май. Можете да се свържете с нашия Контакт център на телефон *bank (*2265) за всички оператори на цената на разговор в мрежата или на 0800 11 011, безплатен за абонати на стационарните услуги на Vivacom, за да разберете къде можете да получите картата си.

Припомнете си ПИН кодовете на картите си, особено ако не сте ги използвали скоро. Случва се да забравим четирицифрения ключ към удобството на банковите карти. Съветваме Ви да не си записвате ПИН кода на листче и да го поставяте на същото място, където са Вашите карти. Най-добре ще е просто да направите няколко операции с картата (когато пазарувате следващия път в магазина например) и механичната памет ще се задейства. Можете да смените ПИН кода с по-удобен, за да го запомните по-лесно.

Уверете се, че имате два различни вида карти. Можете например да носите кредитна MasterCard и дебитна Visa Electron, или пък Diners Club и Visa. Така ще си спестите ситуацията, в която в магазина или бензиностанцията не приемат Вашата карта. Случва се изключително рядко, но е по-добре да сте подготвени.

Заедно с кредитната си карта от Fibank  получавате безплатна застраховка при пътуване в чужбина. Тя покрива различни застрахователни събития, които можете да видите в този сертификат. Застраховката се активира автоматично след закупуване на туристически пакет или част от него (билет за самолет, автобус или друг транспорт, резервация за хотел, рент-а-кар и др. услуги, свързани с пътуването) или при операция с кредитната карта в чужбина през срока на пътуването. Надяваме се, че то ще бъде гладко и приятно, но за всеки случай си запишете телефоните за връзка със Застрахователя, ако имате нужда от неговото съдействие. Те също са изписани в Сертификата.

Запишете си телефоните на нашия Контакт център. Така ще можете лесно да се свържете с нас, ако имате нужда от съдействие.

*bank (*2265) - за всички оператори на цената на разговор в мрежата

080011011 - безплатен за абонати на стационарните услуги на Vivacom

+359 700 19 599 - ако се намирате в чужбина

Можете да сканирате този QR код, за да ги запазите на смартфона си.

Контакт център на Fibank

 

Дистанционното банкиране

Добре е винаги да можете да проверите какви са сумите по сметките Ви и къде сте плащали с картите си. Това можете да направите с „Моята Fibank” и нашето ново мобилно приложение за iPhone. Можете да се регистрирате и дистанционно, дори и когато сте в движение – за целта ще е нужна Ваша карта, издадена от Fibank.

Ако Ви се наложи да направите превод или да откриете сметка, когато сте на път, на помощ идва Виртуалният ни клон. Можете да се регистрирате за Виртуалния ни клон дистанцинно, но за да потвърдите регистрацията, е необходимо да посетите наш клон. Вижте повече за регистрацията в нашия сайт.

Съветваме да се регистрирате и за „Моята Fibank”, и за Виртуалния клон преди пътуването.

И един съвет от @Momchil в Twitter:

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте, предстои ми пътуване във Франция. Плащането чрез ПОС-терминал с Maestro PayPass в чужбина безплатно ли е за всички обекти или само за такива, приемащи PayPass карти? Благодаря ви предварително за отговора!

    1. Здравейте, Венера! И за безконтактните, и за контактните плащания с Maestro PayPass не дължите такса на банката. Ако обектът не приема безконтактни плащания, картата се използва по традиционния начин - с поставяне в устройството. Пожелаваме Ви приятно пътуване! :)

  2. Полезно както винаги! Бях до Хърватска покрай Великден. Там навсякъде можете да се плаща с карта - учудващо, дори и в малките магазинчета.

  3. Здравейте,
    притежавам левова кредитна карта MasterCard. Ще може ли да се ползва в Шотландия, или трябва да е в друга валута.
    И застраховката валидна ли е ако се ползва в чужбина от друго лице.

    1. Здравейте, Стефка! Това е едно от съществените предимства на международните карти - можете да ги използвате навсякъде, където се приемат. Не е необходимо валутата на сметката на картата да е същата като валутата, в която плащате. Застраховката се отнася единствено за притежателя на кредитната карта. Тя се активира автоматично с първата операция с картата в чужбина или при резервация на туристически пакет (самолетен билет, престой в хотел и пр.). Картата следва да се използва единствено от нейния притежател, чието име е изписано върху нея. Ако бихте искали друго лице да я използва, имайте предвид възможността да издадете допълнителна кредитна карта на негово име. С нея той ще ползва Вашия кредитен лимит, без да е необходимо да кандидатства за кредитна карта. Вижте повече за тази възможност в нашия сайт.

Коментирай