Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.
Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.
Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.
Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.
Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:
Customer Support 2013-10-14 11:01:54
Здравейте, г-н Иванов! Вероятно таксата от 0.04 GBP е за регистрация за Моята Fibank или промяна на настройки в системата. Правилили ли сте такива в деня, в който е начислена таксата? В описанието на плащането е описано към кого е то. Оставаме на разположение, за да изясним въпроса :) Поздрави!
Joana Simeonova 2013-09-25 12:50:04
Здравейте! На 03.09.2013г. си направих виртуална карта, в която внесох сумата от 45лв. и отделно заплатих таксата. Регистрирах картата си в PayPal, след това получих 13 съобщения през известен интервал от време, във всяко от които ме уведомяваха, че ми се удържа по 1 USD...(пазя всичките съобщения). На 11.09.2013г. направих покупка от сайт на eBay, на стойност 26.62лв. Влязох в меню "Баланс по карта" за да проверя колко пари имам в картата и установих, че в нея има само 0.80лв....
Искам да Ви помоля да ми отговорите какво се е случило с останалите пари от картата ми и как мога да си ги възстановя?
Благодаря Ви предварително! Приятен ден!
С уважение: Йоана Симеонова
Customer Support 2013-09-25 13:59:56
Здравейте, г-жо Симеонова! Възможно е средствата да са останали блокирани по картата Ви и да бъдат отблокирани впоследствие след изтичането на срока на блокировката. Оставаме с впечатлението, че сте използвали карта, издадена от друга банка. Нашият съвет е да се обърнете към нея, за да уточните случая. Ако картата Ви е издадена от Fibank, пишете ни отново, за да съдействаме. С уважение, Екипът на Fibank
One Of All 2013-09-24 17:57:17
Ако успея да се свържа с търговеца и тои е съгласен да ви изпрати съобщение по какъв начин да се свърже с вас по имейл ли.И ако да какъв е имейла
Customer Support 2013-09-25 08:54:37
Добро утро, One Of All! Практиката е обичайна. Търговецът може да изпрати имейл в свободен текст на cards@fibank.bg, като предостави и данни за авторизацията. Поздрави и приятен ден!
One Of All 2013-09-23 19:24:35
Имам блокирана сума и искам да знам какво става с тази сума.Трябва ли да изчакам известно време да се отблокира и мога ли да ускоря процеса по накакъв начин.
Customer Support 2013-09-24 09:08:43
Здравейте, One Of All. Блокировките, които не бъдат осчетоводени, се освобождават автоматично след 14 дни. Процесът може да бъде ускорен, ако се свържете с търговеца и го помоли да ни изпрати съобщение, че няма претенции към сумата. Насреща сме, ако можем да помогнем с още нещо. Поздрваи!
Радослав 2013-09-12 10:57:18
Ясно.
Благодаря за отговорите!
Успешен ден!
Customer Support 2013-09-12 15:38:59
И на Вас, Радослав! И приятно пазаруване в интернет :)
Радослав 2013-09-12 10:30:10
Здравейте!
Трите транзакции са следните:
10.09.2013 09:24:55 Плащане на POS PAYPAL *********** GB USD 1.00
10.09.2013 09:00:34 Плащане на POS PP*****CODE *********** GB EUR 1.50
10.09.2013 08:43:16 Плащане на POS PAYPAL *********** GB USD 1.00
Тези EUR 1.50 ми се възстановиха по PayPal акунта, но другите две транзакции не са отменени.
Дали имате идея в какъв срок ще бъдат освободени по баланса на картовата ми сметка?
Благодаря.