Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

    1. Благодарим, Радослав! Блокировките отпадат автоматично след 14 дни. Така ще е и във Вашия случай. Поздрави!

  1. Здравейте!
    След успешна регистрация и потвърждаване на PayPal акаунт, ми се възстановиха 1.50 евро. В горните коментари видях за допълнителния долар. При мен обаче те са 2 – т.е. удържан е на два пъти по 1 долар. В баланса по картовата ми сметка изглежда, че наистина са удържани. Защо се е получило така и кой е отговорен за възстановяването на сумата – PayPal или ПИБ?

    Благодаря!

    1. Здравейте, Радослав! Ако и двете операции по са към PayPal, те най-вероятно няма да бъдат осчетоводени. Тяхната задача е да проверят дали съществува такава карта. След това блокировката се освобождава. Молим Ви да следите осчетоводените операции, за да сме сигурни, че всичко е наред. Поздрави!

  2. Георги, а защо ти е да си превеждаш пари по сметката в PayPal? Плащай директно с картата. Иначе имаш допълнителни такси.

  3. Здравейте, на 1ви септември получих сума в моя paypal account, след това направих "изтегляне" прехвърляне към моята дебитна карта.В paypal пише 2-3 работни дни, обаче към днешна дата още нямам пари в картата, какво става? Картата ми е активна ползвал съм е предимно за пазаруване в ebay.Защо ми бавите транзакцията, трябва да заминавам в чужбина ??!

    1. Здравейте, г-н Машев! Обичайният срок, в който средствата постъпват по сметката, е 5-7 работни дни. Надяваме се, че средствата Ви ще бъдат по Вашата сметка тази седмица. От наша страна операцията се обработва в рамките на 1 работен ден. Поздрави и приятен ден!

  4. Здравейте , след като си направя PayPal и искам да прехвърля сума от дебитната си карта в PayPal сметаката, те ми дадоха IBAN и име на тяхна банка ,които трябва да въведа в сайта.Ако може да ми обясните къде става това.Имам вече My Fibank, но немога да го намеря.
    Поздрави!

    1. Здравейте, Георги! За да направите превода, трябва да сте се регистрирали за Виртуалния ни клон (e-fibank.bg) или да посетите наш клон. Това е свързано с такси, които можете да прегледате в нашата тарифа. Поздрави!

  5. Благодаря за изчерпателния отговор !

  6. Здравейте , като притежател на кредитна карта VISA в лева в ПИБ и ако си открия Пейпал сметка , имали такси при получаване на превод от чужбина по Пейпал сметката ми , а и такси при разлики от валутните курсове.
    Таксите на Пейпал ги разбрах , интересуват ме таксите в този случай на ПИБ.
    Благодаря предварително !

Коментирай