Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.
Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.
Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.
Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.
Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:
Customer Support 2013-09-04 09:30:48
Здравейте, г-жо Стоилова! Когато прехвърляте средства от PayPal сметката си по картата си в банката, банката Ви начислява такса от 1% върху сумата на операцията. В зависимост от това в каква валута е преводът е възможно да има повече от едно превалутиране. Тук е важно да отбележим, че основната валута на картите Visa, които издаваме, е евро. Ако например преводът Ви от PayPal е в евро, ще има само едно превалутиране и то ще е по курс купува на банката за деня, който можете да видите в нашия сайт. Тъй като валутата на операцията и основната валута на картата съвпадат, има само едно превалутиране. Ако прехвърляте щатски долари например, ще има две превалутирания. Първото е от щатски долари (или всяка друга валута, различна от евро) към евро, което се извършва по курс на Visa. Следващото превалутиране е като посоченото в горния пример. Ако можем да помогнем с още нещо, насреща сме. Поздрави!
Румен 2013-08-02 11:31:32
Здравейте, благодаря за помощта, тази сутрин PayPal ми звъннаха и оправихме проблема :) Имал съм друг акаунт, но не със същата карта, затворихме го и сега всичко е ОК.
Поздрави
Customer Support 2013-08-02 13:37:05
Румен, радваме се, че вече всичко е наред. Не обръщайте внимание на имейла ни в такъв случай. Приятно и спокойно пазаруване! :)
Румен 2013-08-01 19:30:04
Нямам друг профил с тази карта...
Customer Support 2013-08-02 08:54:26
Здравейте, Румен! Ще се свържем с Вас по имейл, за да проверим по-задълбочено случая. Поздрави!
Румен 2013-08-01 13:15:49
Здравейте. Имам VISA Electron в USD при вас, опитвам се да я добавя и ми изписва постоянно:
We're sorry, but that credit card can't be linked to additional PayPal accounts. Please link a different credit card.
Пробвах и с друга виза и пак същия проблем. Да не би да трябва да активирам картата в банката ви?
Customer Support 2013-08-01 17:16:11
Здравекте. Румен! Тези карти регистрирани ли са към друг PayPal профил? Ако са регистрирани, трябва да бъдат премахнати от него и след това добавени към настоящия Ви профил.
Петър 2013-07-31 03:49:30
Проблемът е решен!
Една малка, но важна подробност ми е убегнала и тя е свързана с реда на регистрирането - първо рег в My Fibank и след това в PayPal. При мен регистрациите бяха в обратен ред и на картови авторизации не се виждаше транзакцията с кода. В един друг форум, за подобен проблем имаше съвет да се изтрие картата и пак да се регистрира. Аз обаче видях, че имам бутон Resend PayPal Code и използвах него, тъй като данните по картата ми бяха правилно въведени и нямаше смисъл да я трия. След няколко минутки си получих кода.
Customer Support 2013-07-31 08:43:43
Да, съвсем правилно сте диагностицирали проблема. Извинете ни, че ние не предложихме решението. Радваме се, че вече всичко е наред. Приятно пазаруване! :)
Петър 2013-07-29 16:51:18
Здравейте,
направих си регистрация в ПейПал на 25.07., мисля че всичко мина добре, остана ми верифицирането на картата с кода. Регистрирах се и в Моята Fibank, но при направената справка на Картови авторизации виждам само една транзакция от BGN 0.10, която е таксата за регистриране в Моята Fibank. В Салда по сметки имам Блокирана сума картови трансакции от 4.53 BGN, вероятно е от ПейПал. Моля за съдействие!