Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

    1. Здравейте, Ива! Нашата препоръка е да използвате карта, издадена на Ваше име. Тя може да бъде издадена и като допълнителна към сметка на друго лице. Насреща сме, ако можем да Ви помогнем с нещо друго. С уважение, Екипът на Fibank

  1. Здравейте!
    Бих искал да ви питам защо сумата от 1.5 която paypal взима е блокирана в сметката ми. В менюто "Салда по сметки" изписва че е блокирана тази сума. Ще се освободи ли в последствие или трябва да се предприеме нещо? Благодаря предварително!

    1. Здравейте, г-н Михайлов! Когато бъде осчетоводено това плащане, ще получите сумата от 1.5 евро по сметката си в PayPal. Впоследствие можете да изтеглите сумата (когато стане по-голяма след получени плащания например) или да я използвате за плащане чрез PayPal.

  2. Здравейте!

    Колко време отнема трансфер на пари от пейпал към фибанк? Дочух че периода е между 2 и 10 дни така ли е?

    Благодаря предварително

    1. Здравейте, Иво! Обичайният срок е 7 работни дни, но е възможно да стане и по-бързо, и по-бавно. Насреща сме, ако можем да помогнем с още нещо. Поздрави!

  3. здравейте направих си регистрация с картата ми виза на фибанк но ми излезна че ми е пратен някакъв код който трябва да си го потърся при вас а ето и какво ми излезна!


    Ние изпратихме на код, когато ние направихме € 1.50 EUR такса към Visa X-4420 карта на 12 април 2013 година. Моля, проверете обобщение на финансовата дейност се осигурява от издателя на картата отново в един ден или два - понякога има леко забавяне.
    Ако не можете да проверите онлайн сборник, проверка на резюме документ от Вашата издателя на картата, когато става въпрос по пощата (това може да отнеме до 30 дни). Тук ще намерите таксата от PayPal с 4-цифрен код.

    1. Здравейте, Ангел! Да, можете да проверите какъв е PayPal кодът в "Моята Fibank" (системата, която сме описали в тази публикация) и нашия Виртуален клон. Справката можете да направите в меню "Справки", "Картови авторизации".

  4. Много благодаря!Успях с регистрацията!Надявам се да няма проблеми за напред!
    Приятен ден!

  5. Благодаря ви за бързия отговор!
    Преглеждах си акаунта в myfibank и с учудване видях в Регистър на картите,че статуса и е БЛОКИРАНА... Не ми е ясна причината,картата е съвсем нова. Може би това е причината за проблема с paypal?
    Ако може да помогнете ще съм безкрайно благодарна!

    1. Готово, вече всичко е наред, Мира. Статусът на картата в Моята Fibank ще се промени утре, но още сега можете да опитате отново да я регистрирате и този път не би трябвало да получите отказ. Оставаме насреща.

Коментирай