Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

    1. Здравейте, Атанас! Да, за да потвърдите регистрацията на картата, трябва да въведете PayPal кода. Можете да го видите в справка "Картови авторизации" в Моята Fibank, Виртуалния ни клон или в клон на банката. На картинката в публикацията показваме как точно изглежда той. Оставаме на разположение, ако можем да помогнем с още нещо. Поздрави!

  1. Напрявих си регистрация в пейпал,въведох нещата на дебитната карта и ми даде че го е приел!Когато оъидох до банката да взема кода за потвърждение на извлечението ми го нямаше като транзакция нито код!В близките дни ще получа пари по банковата сметка и не знам дали ще ми бъдат отчетени!

    1. Здравейте, г-жо Минкова! Извинете ни, че не сме успели да Ви съдействаме по този въпрос. Тъй като е по-специфична операция, написахме и тази публикация в блога. Ако картата Ви е била регистрирана успешно в PayPal, можете да видите PayPal кода в справката за картови авторизации в нашата електронна система. Тази справка можем да направим и в клон на банката. На Ваше разположение сме, за да помогнем. Поздрави!

  2. Благодаря за компетентния отговор - бях прочел статия че не могат да се получават средства по този начин но сигурно е със задна дата
    Пак благодаря!

  3. Получих същото съобщение като на ДИМИТРИНА:
    This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card.
    Ще можели да се направи нещо по въпроса?
    благодаря предварително

    1. Здравейте, Атанас! Ще се свържем и с Вас по имейл, за да уточним причината.

  4. мога ли от Pay Pal акаунта да прехвърлям средства към дебитна карта

    1. Здравейте, Камен! Разбира се. Изберете “Withdraw” от менюто “My Account”. Там ще видите опцията “Withdraw funds to your card”. След това избирате регистрирана карта, по която желаете да получите средствата. Имайте предвид, че процедурата отнема около 7 работни дни. Поздрави и успешна седмица!

  5. Благодаря Ви за бързата реакция. Картата е приета успешно след вашето мигновенно съдействие. Поздрави!

  6. Ето съобщението за отказ: " This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card. "

Коментирай