Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

    1. Здравейте, Петър! Възможно е да има малко забавяне в изпращането на информацията с PayPal кода. Проверихте ли отново днес дали има ред за плащането към PayPal? То е на стойност 1.5 евро.

  1. Опитах и това, но отговора им е:
    We have disabled the use of this card on PayPal. You can add a different card. If you'd still like to use this card with PayPal,send us some documents. (https://www.paypal.com/bg/cgi-bin/webscr?cmd=_file-upload-or-fax-outside-resolution-centre&file_upload_for=eup_card_confirm_flow)

    1. Здравейте отново, Наско! Извинете ни за забавянето. Сега ще Ви изпратим имейл с предложение какво може да се направи по въпроса.

  2. Здравейте
    Поради недоглеждане от моя страна при опит да регистрирам нова карта въведох грешна комбинация от 4 цифри повече пъти от позволеното. Сега картата ми е блокирана и за да я разблокират от PаyPal искат сканиран документ за самоличност и документ за картата издаден на английски. Имате ли възможност да ми издадете такъв или направо да се насоча към вариант за подновяване на картата и всичко да започне отначало?
    Поздрави,
    Наско

    1. Здравейте, Наско! PayPal описват подобна ситуация, като съветът им е да премахнете картата, след това да я добавите отново и да поискате изпращане на PayPal кода. Вижте тяхната препоръка. Ако не сработи отново, пишете ни, за да измислим начин да помогнем. Поздрави!

  3. Здравейте,
    След като направих почти цялата си регистрация в Paypal, когато трябваше повторно да въведа номера на картата,за да ми изпратят код - даде че номерът на картата е грешен или непълен, а преди това въведох същия код и нямаше проблем...?

    1. Здравейте, Адриана! Проверете дали вече не сте добавили успешно картата към профила си в PayPal. Ако е така, по всяка вероятност вече сте получили PayPal кода и можете да го проверите в Моята Fibank или Виртуалния клон. Оставаме на разположение!

  4. Следвах изрично инструкциите Ви за ползване на услугата My Fibank. Имам регистрация в PayPal, но в Справки, Картови авторизации не се появява нужната транзакция към PayPal, както и този код

    1. Здравейте, г-жо Пулева! Ще Ви изпратим имейл, за да видим с какво можем да помогнем.

  5. Registrirah debitna karta kam peypal no mi iska kod

Коментирай