Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

    1. Здравейте! 1% refund (получаване на $$$ по карта)

  1. Здравейте искам да попитам защо в MyFibank не мога да видя PayPal кода , виждам че има блокирана съма от 1.31 GBP но не мога да видя извлечението по нея , съответно и PayPal code , има ли някакъв период от време в който е нужен да се осчетоводи самата транзакция за да мога да я видя в извлеченията си?

    1. Здравейте, г-н Димитров. Кодът не се вижда в извлеченията по сметката, а в авторизациите по картата, защото регистрацията е направена с карта. Можете да го откриете в >> Меню >> Карти >> Авторизации >> Избирате карта и период. В полето Локация се вижда кодът.

    1. Благодаря ви за отговора , сместихте ми едно ходене до банката :)

  2. Явно съм поредния клиент, който не може да си обвърже новата безконтактна Visa Electron с PAYPAL.
    Дава същите изброени по-горе грешки.

    1. Здравейте, Боряна! Ако все още не сте се справили, съветваме Ви да позвъните на телефонните номера, посочени на гърба на Вашата карта. Колегите ще изискат необходимата от Вас лична информация, за да направят справка защо не успявате, и ще Ви съдействат. Важно е да припомним, че е нужно по картата Ви да има наличност.

  3. Как мога да захраня акаунта си в пейпал?

  4. Пуснах сума за превод на 22/11/2015. В myfibank виждам, че сумата е с Вальор (дата за нареждане за плащане) на 25/11/2015. Парите в картата пристигат чак на 30/11/2015 или 5 дена след като банката на paypal е наредила плащането. Може ли да ми кажете на какво се дължи това голямо забавяне?

    1. Здравейте, Момчил, В случая забавянето се дължи на PayPal. Според информацията в PayPal прехвърлянето на средства отнема 2-3 работни дни, но нашата практика показва, че е в рамките на около 5 работни дни. Имаме и случаи, в които този срок е бил по-голям по причини, зависещи от PayPal. След като преводът пристигне от PayPal в Банката, на следващия ден след 19.00 часа можете да видите парите по Вашата сметка и да ги използвате. Надяваме се, че сме били полезни. Поздрави от нашия екип! :)

    1. Благодаря ви за бързия и коректен copy/paste отговор "Custumer Support".

Коментирай